سعد حریری: می‌توانیم در یک هفته تشکیل دولت دهیم

خبرگزاری تسنیم: «سعد حریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اظهار داشت: اگر قصد و نیت نیروهای سیاسی آنگونه که در ملأعام مشخص است واقعی باشد، می‌توان گفت که امکان تشکیل دولت به‌زودی و شاید در خلال یک هفته وجود داشته باشد.

حریری با تأکید بر اینکه شرایط کشور دیگر تحمل اتلاف وقت را ندارد تصریح کرد که راه برای هر نوع گفتگویی باز است و درباره همه‌چیز می‌توان صحبت کرد؛ اما آنچه برای من مهم است این است که ابتکار فرانسه باید در محوریت باشد.

وی خاطرنشان کرد که صرف متخصص بودن برای یک فرد ملاک انتخاب او برای پست‌های وزارتی نیست و باید در کنار تخصص تجربه کافی نیز داشته باشد. مدارک و گواهینامه‌های تحصیلی نمی‌تواند معیار کافی برای حضور در دولت باشد و تجربه دولت اخیر این موضوع را کاملاً ثابت می‌کند.

نخست‌وزیر مکلف لبنان تأکید کرد: من هرگز استعفا نمی‌کنم و معروف است که من عراقی هستم، بله مادر من اصالت عراقی دارد و بنابراین من به وقت ضرورت می‌توانم لجباز باشم.

سعد حریری که پنجشنبه هفته گذشته با کسب 65 رأی موافق عهده‌‌دار تشکیل دولت در لبنان شد، برای مقابله با چالش‌های انباشته‌شده لبنان راهی طولانی در پیش دارد.

مهمترین چالش‌ پیش روی سعد حریری را می توان بحران اقتصادی و مالی دانست که بعد از انفجار مهیب بندر بیروت در 4 آگوست پیچیده‌تر هم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان