هشدار وزارت بهداشت: آذرماه سختی پیش رو داریم

خبرگزاری مهر: فرشید رضایی ظهر یکشنبه در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر 2 الی 10 درصد جامعه کشور تا به حال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و همراهی مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مدیریت بیماری ضروری است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار بیمار در کشور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند گفت: با توجه به شرایط موجود مجبور به افزایش تعداد تخت‌های بستری تحت مراقبت‌های ویژه شده‌ایم چرا که کرونا حداقل تا یک سال آینده تمام نخواهد شد.

مریم حضرتی با بیان اینکه پیشگیری و رعایت بهداشت تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است افزود: باید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یابد چرا که در غیر این صورت باید منتظر یک فاجعه بزرگ باشیم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است. مردم هم باید در این مسیر همراه باشند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه زحمات کادر درمانی در بحث مقابله با بیماری کرونا قابل تقدیر و ستایش است، افزود: بسیاری از بلایا و مصیبت‌ها به سبب اعمال انسان‌ها نازل می‌شود از این استغفار از گناهان موضوعی است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است. به طور قطع عنایت خداوند در رفع بیماری کرونا یک اصل اساسی است.

وی همچنین با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان سلامت گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان بر اهمیت دادن به استغفار و استمداد از درگاه الهی تاکید فرمودند که ما نیز باید بر این مسئله بیش از پیش تاکید کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان