الگوهای شخصیتی مردان آپلو

مردان قدرت‌طلب و مدیر، مردان احساس و غریزه و مردان انزوا طلب. مردان مدیر و قدرت طلب یا زئوس‌ها مردان کسب و کارند و به احساسات توجهی ندارند. این مردان معمولا در هر شرکت و موسسه‌ای در رده مدیران قرار می‌‌گیرند.

الگوهای شخصیتی مردان آپلو

ناهید حاجی سلیمانی  :  دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

 

تحریریه زندگی آنلاین : مردان قدرت‌طلب و مدیر، مردان احساس و غریزه و مردان انزوا طلب. مردان مدیر و قدرت طلب یا زئوس‌ها مردان کسب و کارند و به احساسات توجهی ندارند. این مردان معمولا در هر شرکت و موسسه‌ای در رده مدیران قرار می‌‌گیرند. حتی اگر وارد کارهای خلاف شوند، سر‌دسته خلاف کارها خواهند بود. آنها حتی در کودکی به پدر و مادر خود دستور می‌‌دهند. در مدرسه و دانشگاه گاهی به علت قدرت‌طلبی بیش از اندازه قادر به برقراری ارتباط خوب و صمیمانه با همکلاس‌های خود نیستند. نیازهای رمانتیک همسر این افراد معمولا بی‌پاسخ می‌‌ماند. نوع دوم الگوهای مردانه، مردان احساس و غریزه یا گوزیدون‌ها هستند. این مردان غیر منطقی و بسیار احساسی هستند. پوزیدون فرمانروای دریاهاست و دریا همانطور که می‌‌تواند منبع الهام باشد، در صورت طغیان ویرانگر خواهد بود. این افراد در ورزش موفق هستند. در کسب‌وکار خوب نمی‌‌درخشند و با زنان خود سلطه‌جویانه رفتار می‌‌کنند.نوع سوم مردان، مردان انزوا طلب یا‌هادس هستند.‌ هادس دنیای تاریک زیرزمین است. برای این مردان اتفاقات جامعه اهمیتی ندارد. معمولا بدبین هستند  و دوست دارند تنها باشند. در کودکی پدر و مادر در رابطه با آنها با مشکلات زیادی مواجه هستند. این افراد پیرو مد نیستند و دوستان زیادی نیز ندارند. اگر با زن مناسبی ازدواج کنند، امور دنیوی خود را به او می‌سپارند. البته برای هر فردی تغییر امکان‌پذیر است و مرد انزوا‌طلب هم می‌‌تواند و بهتر است برای تغییر برخی از خصوصیات خود، به ویژه بدبینی و انزواطلبی بیش از اندازه، تلاش کند. و اما الگوی شخصیتی که در این شماره بررسی می‌‌کنیم مردان هدفمند یا آپولوها هستند.

 

 بیشتربخوانید:

چگونه با شوهر خسیس رفتار کنیم؟

ویژگی‌های کلی

آپولو‌ها مردانی جذاب و خوش‌سیما هستند. مردانی میانه رو که معمولا از افراط و تفریط دوری می‌‌کنند. آنها بدکاران را مجازات می‌‌کنند و مجازات آنها می‌‌تواند سخت و کینه توزانه باشد. این الگوی شخصیتی بیشتر گرایش دارد فکر کند تا احساس خود را ابراز کند. از دور نظاره‌گر باشد تا نزدیک و ارزیابی‌های عینی داشته باشد تا شهودی. اینها خصوصیاتی هستند که موفقیت این مردان را در دنیای کسب‌وکار یا هنر تضمین می‌‌کنند.

مردان آپولویی با منطق و سادگی با دنیا ارتباط برقرار می‌‌کنند. منطق آنها منطق علت و معلول است. آنها از کودکی می‌‌دانند که چه می‌‌خواهند و برای چه هدفی تلاش می‌‌کنند. اهل رویا‌بافی نیستند و هدف‌های‌شان همه واقعی هستند. هدف‌های آنها معمولا با ثروت همراه هستند. آنها پسران محبوب پدر هستند. هدف آنها به ثمر رساندن آرزوهای پدر است. آنها معمولا تا اندازه انتظارات پدرشان رشد می‌‌کنند. از آنجایی که این افراد از دردهای دیگران فاصله می‌‌گیرند، از احساسات خود نیز دور می‌‌مانند.

 

 نمادهای آپولو

نمادهای آپولو یک کمان و یک ساز است. او با کمان تیرهایی را به فاصله‌های دور دست می‌‌اندازد و با ساز خودآهنگی کم نظیر می‌‌نوازد. موسیقی آپولو شفاف و خالص است. موسیقی او در واقع نوعی ریاضی عالی است که هماهنگی رابه همراه می‌‌آورد و عاری از ویژگی‌های وحشیانه است. آپولو دوستدار نظم و قانون است. او با دیدن بی نظمی ‌‌و ناهماهنگی یا رفتارهای هیجانی و احساسی ناراحت می‌‌شود. ویژگی نظم وقانون در آپولو سبب می‌‌شود درباره قانونی بودن و غیر قانونی بودن فعالیت‌ها حکم صادر کند. او همچنین دوست دارد در باره نکات حقوقی به بحث و جدل بپردازد.

 اعضای هیئت منصفه دادگاه‌ها و افسرانی که مامور ایجاد و حفظ نظم در جامعه هستند، از غریزه آپولویی خود پیروی می‌‌کنند.او هرگز مانند قهرمانها رفتار نمی‌‌کند. آپولو فردی محتاط است و دوست ندارد دیگران او را در جایگاه رییس ببینند. او از خطر دوری می‌‌کند، به احتیاط ارزش می‌‌دهد، درگیر احساسات نمی‌‌شود و فقط تماشاگر باقی می‌‌ماند. اینها ویژگی‌های یک قهرمان نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه عزیز دل همسرمان باشیم؟

مردهای جذاب این شکلی اند!

 

دوران کودکی

کودک آپولویی فردی برون‌گرا و کنجکاو است و از دنیای اطراف خود لذت می‌‌برد. او کودکی است که دیگران او را در آغوش می‌‌گیرند.او درباره محیط خود اطلاعات جمع می‌‌کند و علاقه‌مند است بداند دیگران که هستند و اشیا چگونه ساخته شده‌اند. اهل رویا‌بافی نیست و دوستان خیالی ندارد. معمولا دیگران دوست دارند او دوستشان باشد ولی او دوست صمیمی‌‌ندارد. خوب می‌‌داند چه کاری برای امروز و چه کاری برای فردا مناسب است. پسر آپولویی از رفتارهای بد و مشکلاتی که ممکن است دیگران گرفتارش شوند ، دور می‌‌ماند. پدر و مادر چنین فرزندانی به آنها افتخار می‌‌کنند و موفقیت‌های آنها را به خود نسبت می‌‌دهند. پسر آپولویی به علت شباهت زیاد با پدر، مورد تایید اوست. او آینه تمام نمای ارزش‌های مورد علاقه پدر و مادر است. این پسر با موفقیت‌ها و پیروزی‌های خود، توجه و علاقه‌ دیگران را به خود جلب می‌‌کند. در هر مرحله از زندگی با کسانی روبرو می‌‌شود که آنها هم مهارت و استعداد دارند، از این رو برای پیروز شدن فشار زیادی را تحمل می‌‌کند. ولی او از بهترین بودن و نفر اول بودن خشنود و راضی است.

 

 

سال‌های نوجوانی و دنیای کار

سالهای نوجوانی پسر هدفمند آپولویی صرف کسب مهارت در زمینه‌های مختلف می‌‌شود. نمرات خوب، جایزه‌های متنوع ، و بورسیه‌ تحصیلی چیزهایی هستند که پسر آپولویی به آن می‌‌رسد. اگر او از خانواده فقیری باشد، تلاش می‌‌کند، در کنار کاری پاره وقت، تحصیلات خود را نیز به خوبی ادامه دهد.بلوغ برای پسر آپولویی زمان عصیان و نافرمانی نیست، زیرا که او همیشه کنترل احساسات خود را در دست دارد. مرد آپولویی در دنیای کار موفق و پیشرو است. از آنجایی که توانایی دارد هر زمان روی یک کار تمرکز کند، می‌‌تواند آن کار را به بهترین شکل به انجام برساند. و چون فردی واقع بین است، هدف‌های واقعی دارد و می‌‌تواند گام به گام به سوی هدف‌هایش حرکت کند. پزشکی و حقوق رشته‌های مورد علاقه او هستند. او کارهایی انجام می‌‌دهد که به سال‌ها تجربه و تحصیل نیاز دارد.

 

بیشتربخوانید:

افسانه عشق یا عشق افسانه‌ای؟

 

ازدواج و خانواده

مردان هدفمند معمولا جذب زن‌های مستقل، با لیاقت و جذاب می‌‌شوند. روابط آنها چاشنی رقابت نیز دارد. این دو می‌‌توانند یکدیگر را به چالش بکشند و موجب پیشرفت هم شوند. مرد آپولویی خیلی اهل احساسات نیست و ترجیح می‌‌دهد با حساس فاصله داشته باشد. او برای ازدواج مردی مناسب است. ازدواج برای او مانند وارد شدن به دانشگاه و شروع یک کار جدید است. عشق و علاقه برای او ملاک ازدواج نیست. او به دنبال جفتی هماهنگ و مناسب است. او می‌‌تواند شوهر خوبی باشد به خصوص اگر همسر او زنی منطقی باشد.مرد آپولویی معمولا پدر خوبی است ولی گاهی چنان غرق کار می‌‌شود که قلمرو خانواده و فرزندان را به همسر می‌‌سپارد. گاهی فرزندانش او را درک نمی‌‌کنند ولی او به راحتی آنها را درک می‌‌کند. زنی که با مرد آپولویی هدفمند ازدواج کرده به صورت واقع بینانه نمی‌‌تواند شکایت زیادی از زندگی داشته باشد. این مرد اخلاق خوبی دارد، وفادار است، در کارهای خانه به همسرش کمک می‌‌کند و در کسب‌وکار موفق است. بسیاری از زنانی که با مرد آپولویی ازدواج می‌‌کنند، از زندگی خود راضی هستند. او مسئولیت‌پذیرترین مرد ممکن است و به فضایل اخلاقی اهمیت می‌‌دهد. اما او به شکل مستقیم درباره احساساتش سخن نمی‌‌گوید و به همین دلیل گاه در عشق ناموفق است. بی‌توجهی به احساسات گاه موجب رنجش همسر او می‌‌شود.موفقیت‌های پی در پی این مرد ، ممکن است باعث غرور و خود شیفتگی او شود. او به راحتی دیگران را به خاطر عدم موفقیت‌هایشان مسخره می‌‌کند. مرد آپولویی نمی‌‌تواند خود را به جای دیگران بگذارد. برای اینکه این مرد بتواند تواضع و فروتنی را یاد بگیرد باید مرتکب اشتباهی بزرگ شده، بخشیده شود تا معنای فروتنی را درک کند. در این صورت این مرد رشد می‌‌کند و از نظر عاطفی به دیگران نزدیک می‌‌شود. با این کار فاصله‌ای که او در آن احساس امنیت می‌‌کرد از بین می‌‌رود ولی تنهایی او نیز کمرنگ‌تر می‌‌شود. در پایان این نکته را یاد‌آور می‌‌شوم که افراد معمولا ترکیبی از این الگوهای شخصیتی را در خود دارند اما معمولا یکی از این الگوها در هر فرد غالب است. امیدوارم این مقاله‌ها شما را در شناخت هر چه بیشتر شریک زندگی یا اعضای خانواده کمک کند. شما می‌‌توانید نظرات و سوال‌های خود را به شماره پیامک مجله 30007118 ارسال نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان