خبر ربیعی از چهار طرح دولت در حمایت از معیشت مردم

خبرگزاری مهر: علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای کم کردن فشار بر زندگی مردم، اظهار داشت: چهار طرح در حمایت از معیشت مردم در دستور کار دولت است که بخشی از این طرح‌ها را در قالب بودجه 1400 و بخشی را هم که در بودجه امسال قابلیت اجرا دارد، پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل قیمت‌ها تصمیمات جدیدتری گرفته شده و برای کمک به دهک‌های پایین برنامه ریزی صورت گرفته است، ادامه داد: در جلسات ستاد اقتصادی دولت در خصوص بحث سهولت کار تجاری و سیاست‌های پولی و مالی تصمیماتی گرفته شده که قسمت بسیار مهم آن کمک به معیشت مردم است.

سخنگوی دولت افزود: در یکی از زمینه‌ها مکاتبات صورت گرفته و اجازه‌های لازم گرفته شده و امیدوار هستیم بتوانیم یکی دو هفته آینده این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) از سوی رئیس جمهور فرانسه، اظهار داشت: واقعیت این است که فهم و درک درستی از آزادی وجود ندارد. امروز در همین فرانسه که مدعی دموکراسی و آزادی است، کسی درباره صهیونیسم اظهارنظر کند، چه بلوایی درست می‌کنند و می‌گویند مخالف آزادی است. اما در مورد مسلمانان به لحاظ سنت‌های استعماری که در غرب وجود داشته خیلی راحت اظهارنظر می‌کنند و هر توهینی در آنجا علیه آزادی محسوب نمی‌شود.

ربیعی گفت: واکنش مسلمانان به این اقدام توهین‌آمیز واکنش طبیعی جامعه جهانی اسلامی بود و حتی غیر مسلمانان هم واکنش‌هایی داشتند. فرانسوی‌ها باید از سیاست‌های اشتباه خود برگردند و باید به این مسئله توجه کرد که افراطی‌گری در همین نوع نگاه تبعیض‌آمیز آنان به آزادی و توهین‌هایی است که در آن نهفته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما افراطی‌گری را محکوم می‌کنیم، تاکید کرد: توهین به اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) جریحه دار کردن قلب و ذهن انسان‌ها، خطای بزرگی است که متأسفانه صورت گرفته است بنابراین موضعی که گرفتند برای ما قابل قبول نبود و به اندازه‌ای هم که باید اعلام موضع کنیم اعلام موضع کردیم.

وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: مواضع هر دو رقیب به خصوص مواضعی را که در مورد ایران می‌گیرند به دقت بررسی می‌کنیم. به نظر می‌رسد تحول آرامی در آمریکا نخواهیم داشت، اما حرکت کاخ سفید و سیاست‌هایی که می‌خواهد در مورد ایران اعمال کند، برای ما مهم است و فرد مهم نیست. باید ببینیم چه سیاستی در مورد ما اعمال می‌کنند و به قول رهبر معظم انقلاب، فرصت‌هایی که در فضای بین‌المللی ایجاد می‌شود، حتماً از آن استفاده می‌کنیم.

ربیعی گفت: با دقت انتخابات آمریکا را رصد می‌کنیم و پتانسیل تغییر سیاست‌هایی که هر کدام از کاندیدا‌ها دارند، مورد توجه ماست و قطعاً بر اساس آن تصمیم خواهیم گرفت و از فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان