خانه گلزار و طراحی داخلی هوشمندانه

بازسازی : اگر فکر می کنید ظاهر خانه تان رنگ و روی قدیمی به خود گرفته و دیگر خسته کننده و ملال آور شده نیازی نیست که تنها گزینه پیش روی خود را نقل مکان به خانه جدید بدانید

بازسازی : اگر فکر می کنید ظاهر خانه تان رنگ و روی قدیمی به خود گرفته و دیگر خسته کننده و ملال آور شده نیازی نیست که تنها گزینه پیش روی خود را نقل مکان به خانه جدید بدانید. شاید بهتر است مدت کوتاهی را در هتل و یا خانه اقوام نزدیکتان بگذرانید و در عوض خانه خود را به اهالی فن متخصص در حوزه معماری داخلی و دکوراسیون داخلی بسپارید. متخصصان  خوب می دانند چطور متناسب با خواسته شما رنگ و رویی تازه به منزل تان ببخشند. آنها با توجه به بودجه در دسترستان بهترین گزینه ها را می یابند.

مطلب پیشنهادی : کار با اهالی فن

خانه گلزار آپارتمانی به مساحت 118 متر مربع در خیابان گلزار اقدسیه تهران است که در زمستان 1390 به شرکت مانی فرم سپرده شد تا تغییرات لازم در طراحی دکوراسیون داخلی آن انجام شود. با چیدانه همراه شوید و در قسمت های مختلف این خانه قبل و بعد از بازسازی گشتی بزنید.

خانه گلزار قبل از بازسازی با توجه به وضعیت نا مناسب طراحی آشپزخانه آن ، فضاهای پرت و غیر قابل استفاده ای داشت که موجب می شو متراژ خانه کمتر به نظر برسد. قسمت جلوی آشپزخانه که حالتی راهرویی داشت بلا استفاده مانده بود.

با چنین وضعیتی صاحبخانه مجبور بود از فضای سالن به عنوان اتاق تلویزیون، نشیمن و غذاخوری نیز استفاده کند.

طراحان شرکت مانی فرم، خانه گلزار را با چنین شرایطی تحویل گرفتند. آنها برای اینکه بتوانند از کلیه فضاها نهایت استفاده را کرده و همچنین به زیبایی و دلپذیر بودن فضا نیز بیافزایند دست به کار طراحی و اجرای شدند:

با افزایش طول دیوار ورودی خانه و حذف شومینه از این منطقه این امکان فراهم شد که بتوان در کنار سمتی از دیوار که به سوی سالن بود فضایی برای میز غذاخوری تعریف کرد. در سمت دیگر دیوار در کنار ورودی ، کمد لباس با اندازه مناسب قرار گرفت و فضایی بهینه را در ورودی خانه شکل داد.

با طراحی آشپزخانه جدید و قرار دادن کانتری جلوی آن، آشپزخانه جزیره ای با صورت خطی شکل گرفت و فضای جلوی آن را از حالت راهرویی خارج کرد. وجود ستون موجود در دیوار روبروی آشپزخانه محدودیت هایی برای طراحی بوجود می آورد. از این رو با بستن این ستون به وسیله کناف فضای رخت شوی خانه طراحی و اجرا شد. ماشین لباس شویی از آشپزخانه حذف و به رخت شوی خانه منتقل گردید.

با چنین تغییراتی عرض فضای جلوی آشپزخانه بیشتر شده و امکان قرار دادن مبلمانی به شکل L  به وجود آمد. تلویزیون از سالن پذیرایی خارج و به دیوار پشت رخت شویی خانه منتقل شد. این طراحی هوشمندانه موجب شد که فضای پذیرایی از نشیمن خانه تفکیک شود.

مطلب پیشنهادی : میز تلویزیون شیک و مدرن در دکوراسیون نشیمن

بنابراین سالن پذیرای خانه گلزار بزرگتر و دلبازتر شده است و فضای غذاخوری حد و مرزی مشخص و تعریف شده دارد. حالا نوبت به طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی می رسد.

شومینه دکوراتیو فضایی گرم و صمیمی را به خانه گلزار آورده است و متناسب با طراحی کلی دکوراسیون فضا چهره ای تازه به این خانه بخشیده است. در بعضی از قسمت ها از کاغذ دیواری به عنوان دیوار پوش استفاده شده است.

گچ بری کلیه سقف های خانه گلزار در عملیات بازسازی، تخریب و سقف به صورت معلق طراحی و به وسیله کناف اجرا شد. طراحی جدید سقف امکان طراحی نورپردازی جدید را فراهم کرد.

طراحی دکوراسیون سرویسهای بهداشتی و حمام کاملا تغییر کرده و روشویی و همه شیرآلات خانه تعویض شده است. کلیه کارهای چوبی خانه گلزار اعم از کابینت آشپزخانه، کمد لباس ورودی، کمد لباس اتاق خواب، پوشش های روشویی حمام و سرویس بهداشتی ، میزهای عسلی و... توسط شرکت مانی فرم طراحی و تولید شده است.

پروژه گلزار با کمک گروه های مختلف اجرایی که با شرکت مانی فرم همکاری دارند به مراحل پایانی رسید و به صاحبخانه تحویل داده شد. در نتیجه خانه گلزار پس از بازسازی هیچ گونه فضای پرت و غیر قابل استفاده ای ندارد و علاوه بر آن یک اتاق نشیمن به لیست فضایی خانه اضافه شده است.

در پایان از شرکت مانی فرم که در تهیه این مطلب با ما همکاری نمودند و عکس نمونه کار  و توضیحات لازم را در اختیارمان قرار دادند سپاس گزاریم. برای دیدن دیگر نمونه کار ها، اطلاعات بیشتر یا ارتباط با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن شرکت مانی فرم مراجعه نمایید.

سوالات خود را در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید. هم چنین متخصصان و فعالان در این حوزه در قسمت اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما در تغییر دکوراسیون داخلی منزل تان کمک کنند.

مطالب مرتبط: بازسازی یک خانه‌ کوچک برای داشتن تراس زیبا

بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

بازسازی خانه ایران خانم ، نفسی دوباره در کالبد اصفهان

بازسازی خانه ای پر نقش و نگار

نویسنده : لاله داورپناه ؛ گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان