بازسازی خانه ای پر نقش و نگار

بازسازی : وقتی آشر و جسیکا ریشتر برای اولین به خانه خود در  کالیفرنیا نقل مکان کردند‌، سعی کردند تمام وجوه و ابعاد خانه و نکاتی که باید برطرف می‌شد را مدنظر قرار دهند

بازسازی : وقتی آشر و جسیکا ریشتر برای اولین به خانه خود در  کالیفرنیا نقل مکان کردند‌، سعی کردند تمام وجوه و ابعاد خانه و نکاتی که باید برطرف می‌شد را مدنظر قرار دهند. چمن‌‌های حیاط بسیار بلند شده بودند و طرح کف خانه بسیار نامناسب بود و تمام طراحی داخل خانه نیاز به بازسازی و تجدیدنظر اساسی داشت. خوشبختانه  مسائل مهم‌تر و عمیق‌تر خانه مانند فوندانسیون، تجهیزات الکتریکی، لوله‌کشی و غیره نیاز به بازسازی نداشتند. آشر می‌گوید: «ما واقعا عاشق معماری خانه‌های ییلاقی کالیفرنیا بودیم و هیچ ترسی از این نداشتیم که خانه‌ای بخریم که نیاز به بازسازی داشته باشد.» خانواده ریشتر صاحب یک کمپانی طراحی داخلی و مبلمان به نام ویگو هوم هستند و این خانه برای آن‌ها فرصتی برای پیاده‌سازی ایده‌های طراحی بوده و از مهارت‌شان برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه بهره ببرند. وقتی کارفرما داشته باشیم و برای مشتری کار انجام می‌دهی نمی‌توانی آزادانه به طراحی و پیاده کردن ایده‌های خود بپردازی، اما خانواده ریشتر در خانه‌ خودشان می‌توانستند آزادانه از رنگ و الگو و بافت مورد علاقه‌شان بهره ببرند. طرحی که آن‌‌ها برای خانه‌شان برگزیدند طرح «منتخبی از وسایل مدرن با استایل وینتج اسپلش» بود. با چیدانه همراه باشید تا با هم مراحل بازسازی این خانه را بررسی کنیم.

در یک نگاه

ساکنان: آشر و جسیکا ریشتر به همراه 3 سگ نجات به نام‌های بنی، روزی و کوکو بین.

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

اندازه: 290 متر مربع، دارای 2 اتاق خواب و 2 سرویس بهداشتی.

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک معاصر

بزرگ‌ترین بخش خانه، اتاق نشیمن با مساحت 150 متر مربع است. آشر می‌گوید: «برای این که خانه بزرگ‌تر دیده و احساس شود ما از مبلمانی استفاده کردیم تا فضای بیشتری را برای جاسازی وسایل برای ما فراهم کند و فضای زیرین مبلمان خالی باشد.» ریشترها برای تاثیرگذاری بیشتر بر ذهن بیننده برای وسیع‌تر نشان دادن فضای داخلی خانه از صندلی‌های شفاف کارتل لویی گوست استفاده کردند و از یک میز قهوه‌خوری که پایینشان خالی بود و از مغازه‌ خودشان آورده بودند استفاده کردند.به غیر از لایه گچ جدیدی که مجبور بودند روی دیوار بکشند تقریبا مابقی تغییرات اتاق نشیمن تغییرات تزئینی و دکوری بودند. از عناصر طراحی به سبک وینتج استفاده از کاغذ دیواری سی گرس (کاغذ دیواری با بافت علف دریایی)، یک لوستر اسپوتنیک و یک صندلی آویز حصیربافی که معرف استایل ریتو گروی groovy retro style است، بهره برده شده است.

مطلب پیشنهادی : مبلمان چند کاره برای استفاده بهینه از فضا

10 راز برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن

کاغذ دیواری ، جلوه‌ای مدرن در خانه شما 

کنسول با رنگ قهوه ای در فضای نشیمن

میز و کمد تلویزیون خانه ریشتر با توجه به فضای داخلی اتاق نشیمن این خانه طراحی شده است. آشر می‌گوید: «این میز دارای پنل‌های قابل تعویض مانند کشوها و یا 2 عدد قفسه متحرک است، این میز دارای فیوزهای خودکار است و برای جا دادن کلیه وسایل مربوطه فضای کافی دارد.» او با نصب تلویزیون به دیوار فضای بیشتری را ایجاد نموده است و این عمل باعث می‌شود که سطح بالایی میز خالی باشد و بتوان برای قرار دادن لوازم جانبی مربوط به وسایل صوتی و تصویری خانه از آن استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی : ترفند های دکوراسیون برای دیوار پشت تلویزیون

فرش نارنجی بر روی کفپوش قهوه ای

آینه‌های کار شده در کناره میز تصویر بنی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد از الگوها و طرح‌های شاد داخل اتاق نشیمن لذت می‌برد. آشر شرح می‌دهد که: «ما سعی کرده‌ایم از عناصر آیینه و لامپ‌‌های شیشه‌ای با نور طبیعی برای منعکس کردن نور در فضاهای گوشه و کنار خانه و ایجاد حس امنیت و وضوح استفاده کنیم.»
 

استفاده ازرنگ قهوه ای در طراحی اتاق نشیمن

آشر می‌افزاید: «مشتریان اغلب از ترکیب رنگ‌ها و بافت‌ها ترس دارند و در نتیجه ماحصل طراحی داخلی‌شان یک چیز بدون رنگ و بی‌زرق و برق می‌شود. هم‌چنین با استفاده بیشتر از آیتم‌های طبیعی ما می‌توانیم لایه‌های از رنگ را ایجاد کنیم که مطابق با اشیای تزئینی و وسایل داخل خانه باشد.»  

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی

صندلی های قرمز رنگ در آشپزخانه  

آشپزخانه گران‌ترین و اولین بخش پروژه خانه ریشتر بوده است. خانواده ریشتر تقریبا همه چیز را تغییر دادند و تعویض کردند. کف‌پوش آشپزخانه را تعویض کردند و از چوب سخت برای کف آن استفاده نمودند و از کابینت‌های سفید و براق و تجهیزات استیل براق استفاده کردند. اما برای افزودن رنگ به محیط آشپزخانه آن‌ها از کاشی‌های کوچک سبز رنگ به همراه صندلی‌های نارنجی روشن استفاده کردند. هم‌چنین یک لامپ آویز با طناب سبز رنگ استفاده کردند.آن‌ها سعی کردند فضای آشپزخانه را روشن و پرنو نگه دارند و برای این منظور از چاپ تخته سیاه‌مانند استفاده کردند و یک سبد میوه آکاپولکو که به عنوان چشم‌روشنی خانه جدید دریافت نموده بودند را در آشپزخانه گذاشتند.

مطلب پیشنهادی : کف پوشی چرمی برای فضاهای لوکس

خانه ای پر انرژی با رنگ های کدو تنبل!

8 ترکیب رنگی سرزنده برای اتاق خواب

10 قدم برای داشتن آشپزخانه‌ای مرتب و منظم

کاشی های سبز رنگ در سرویس بهداشتی

بعد از سر و کله زدن زیاد برای طراحی آشپزخانه، زوج خانوده ریشتر به سراغ سرویس‌های بهداشتی رفتند که گرچه کاربرد خود را داشت، اما بسیار تنگ و از مد افتاد بود. آن‌ها با استفاده از رنگ‌های روشن و استفاده از سفال‌های صیقلی و استفاده از یک جداکننده شیشه‌ای شفاف باعث شدند که این فضا بسیار بزرگ‌تر به نظر برسد.با الهام از سبک کلاسیک دهه 1920، صاحب‌خانه‌ها از کاشی‌های مرمرین شش ضلعی کارارا برای کف‌پوش استفاده کردند. برای دسترسی بیشتر به فضا از شیشه سبز رنگ شفاف برای جدا کردن فضای وان و دوش استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی : سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده

طراحی دکوراسیون لوکس با ویژگی های سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون حمام به سبک معاصر

برای ایجاد حس باز بودن و گستردگی، ریشتر از کمدی برای سرویس بهداشتی استفاده کرده‌اند که از زمین فاصله دارد. آشر می‌گوید: «ما از ونیتی بث‌روم (کمدی که به دیوار وصل می‌شود و از سطح زمین فاصله دارد) با چوب بلوط خاکستری استفاده کردیم، زیرا که آن رنگ آن در تناسب با سایر اجزا بود.»  
 

استفاده از گلدان در فضای سرویس بهداشتی

این زوج همین سبک طراحی سرویس‌ بهداشتی را برای سرویس بهداشتی مهمان نیز به کار گرفتند.
 

تابلو مدرن در سرویس بهداشتی معاصر

در حالی که بیشتر عناصر و وسایل به کار گرفته شد در سرویس بهداشتی مانند سرویس بهداشتی مهمان بود، اما در سرویس بهداشتی اتاق مهمان یک تصویر طاووس قرار داده شده بود که از لحاظ رنگ تنوع بیشتری به فضا می‌بخشید. آشر می‌گوید: « برای افزودن مفهوم رنگ به محیط می‌توان از حوله‌های رنگی، صابون رنگی یا عناصر تزئینی (در اینجا یک گلدان) استفاده نمود. اضافه کردن عناصر زنده مانند گل و گلدان به محیط باعث ایجاد حس آرامش می‌شود و فضا را جذاب‌تر و طراحی را گیراتر می‌کند.»
 

کوسن هایی با رنگ زرد در اتاق خواب به سبک معاصر

آشر می‌گوید: «اتاق خواب خصوصی‌ترین بخش خانه است؛ شخص باید در این فضا احساس عاطفی، امنیت، آرامش، شادابی و تجدید قوا را داشته باشد.» برای ایجاد حس آرامش ریشترها از تخت‌خواب و روی تختی طوسی رنگ و کاغذ دیواری نقره‌ای رنگ متالیک استفاده کردند.برای یکی از پنجره‌ها آن‌ها از یک پرده دراپه کتان ساده به همراه پنل‌های با الگوهای مشبک و پارچه حریری استفاده کردند تا ضمن ایجاد یک طیف نوری یک احساس لطیف را نیز ایجاد کنند. حالا نوبت اضافه کردن رنگ به اتاق بود؛ آن‌ها از کوسن های زرد رنگ و برخی عناصر تزئینی رنگی متناسب با محیط مانند آباژورهای طلایی رنگ با طرح‌های زرد و پایه آب‌رنگ شفاف استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی : طراحی دکوراسیون لوکس با ویژگی های سبک کلاسیک

10دلیل برای دوست داشتن صورتی و خاکستری

پرده در دکوراسیون داخلی  

میز های شش ضلعی در اتاق نشیمن

یک کاغذ دیواری کلاسیک فلورانسی نیز برای دیوارها درنظر گرفته شد. آشر می‌گوید: «ما الگوی کاغذ دیواری  را در اتاق کوچک مهمان نیز به کار گرفتیم، به طوری که در فضا قابل استفاده و تحمل‌پذیر باشد و با کلیت فضا جور دربیاید.»  کاناپه‌ای به سبک قرون وسطی از ویگو هوم تهیه شد که از این کاناپه می‌توان به عنوان تخت خواب هم استفاده کرد. این زوج از بازار دست‌دوم فروشی یک میز 6 ضلعی با سطح آیینه‌ای خریداری کردند و در جلوی این کاناپه قرا دادند. آشر می‌گوید: «این میز فضای چندانی را اشغال نمی‌کند اما از آن می‌توان استفاده زیادی کرد و هم‌چنین به عنوان یک وسیله تزئینی از آن بهره برد.»
 

استفاده از رنگ های مکمل برای کوسن ها

آشر می‌افزاید: «ما دوست داریم از ترکیب رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌ها در طراحی فضای داخلی خانه استفاده کنیم. ما بالش‌ها را به صورت قرینه استفاده کردیم و گاهی احساس می‌کنیم چشم ما قرینه و جفت بودن اشیاء را ترجیح می‌دهد.»

نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید ، هم چنین اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما در بازسازی خانه تان کمک کنند.

منبع : houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان