بهترین روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی

در ادامه روش های تشخیص زعفران اصل را به شما آموزش می دهیم.

بهترین روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی
به گزارش خراسان، روش‌هایی وجود دارد که با استفاده ازآن‌ها، رنگ‌دهی زعفران را بالا می‌برند و اگر ندانید که زعفران با سرعت زیاد رنگ پس نمی‌دهد، امکان دارد که زعفران تقلبی بخرید، زیرا زعفران اصل سرعت رنگ‌دهی کمی دارد.

چند رشته از زعفران را بردارید و در آب سرد بگذارید. هم زعفران اصل و هم زعفران تقلبی به آب رنگ می‌دهد با این تفاوت که زعفران تقلبی به سرعت به آب رنگ می‌دهد. ولی زعفران اصل به کُندی، ردی طلایی از خود باقی می‌گذارد.

بیشتربخوانید:

تشخیص زعفران سالم از تقلبی


رنگ زعفران

زعفران اصل به هیچ‌وجه رنگ درخشان و براقی ندارد. پس اگر زعفرانی را دیدید که برق می‌زند و بسیار درخشان است باید کمی به اصالت اش شک کنید.


بوی زعفران

زعفران اصل، بویی میان عطر عسل و یونجه و رایحه‌ای قوی دارد. تلفیق بوی عسل و یونجه را به عنوان رمزی برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی برای خود قرار دهید.

بیشتربخوانید:

راه های تشخیص زعفران اصل از تقلبی


طعم زعفران

زعفران تقلبی معمولا طعم شیرینی دارد. پس اگر کمی زعفران را روی زبان گذاشتید و احساس کردید که شیرین است، با محصولی تقلبی و جعلی طرف هستید.


زعفران واقعی به هیچ‌وجه شیرین نیست. اگر آن را مزه کنید شاید کمی تلخی هم احساس شود. قانونی سرانگشتی در تشخیص زعفران اصل از تقلبی وجود دارد؛ کمی زعفران بردارید و آن را بو کنید. بوی زعفران باید حالت شیرین (شبیه عسل) داشته باشد، اما طعم اش هرگز.

زعفران را در آب سرد بگذارید و بعد از چند دقیقه، آن را در میان انگشتان تان بگیرید و برای چند دقیقه انگشت‌ها را به هم بمالید. زعفران‌های قلابی با این کار به سرعت به پودر تبدیل می‌شوند.

کمی زعفران و جوش‌شیرین را در یک فنجان آب با هم ترکیب کنید. اگر ترکیب نهایی، ماده‌ای زرد باشد، زعفران اصل است در غیر این صورت با محصولی تقلبی روبه‌رو هستید.

بیشتربخوانید:

روش های تشخیص زعفران اصل از تقلبی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان