گرانفروشی کالا به وسیله بسته بندی های متفاوت

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگوی تلویزیونی پخش خبر 21 درباره تبلیغات و تخفیف های کالاهایی چون حبوبات اظهار کرد: در بحث عرضه کالا به مردم در بعضی از فروشگاه های زنجیره ای، تحت عناوین مختلفی چون بسته بندی کالاها و یا سایر مصداق ها کالا را دو برابر بیشتر از قیمت خریداری شده عرضه می کنند.

او با اشاره به اینکه تخلفات متعددی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: به طور مثال بسته بندی کالایی چون حبوبات باعث می شود که کالا چند برابر قیمت واقعی عرضه شود و این یک نوع گرانفروشی است و نیاز به برخورد تعزیراتی دارد.

او در ادامه بیان کرد: برخی از شرکت هایی که بسته بندی حبوبات را انجام می دهند، حبوبات درجه دو و سه را به عنوان حبوبات درجه یک به مردم می دهند و تخلفی دیگر این است که تولیدکنندگان با هماهنگی شرکت های بسته بندی قیمت مصرف کننده را افزایش می دهند و در نهایت تحت عنوان کالا تخفیف خورده آن را بالاتر از قیمت واقعی عرضه می کنند.

اسفنانی گفت: از بدو تولید از زمانی که کالا تولید می شود تا به شرکت های بسته بندی و عرضه می رسد بایدنظارت کلی انجام شود،متولیان این امر مختلف هستند و گاهی در ورود کالاهایی که وارداتی هستند سیستم جامع انبارهای ما، آمادگی لازم را ندارد که کالا را از بدو ورود تا مصرف رصد کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: بنابراین سازمان های مرتبط حتما باید در این امر نظارت کنند، اگر نظارت گام به گام مراحل تولید تا عرضه انجام شود، مشکلی نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه در فروشگاه های تخلف هایی همچون گرانفروشی و تقلب دیده می شود، گفت: برخی از فروشگاه ها بودند که برنج درجه سه و خارجی را به عنوان برنج داخلی عرضه می کنند و متاسفانه حجم تخلفات خیلی زیاد است، بنابراین ضمن تشکر از زحمات نهادهای مرتبط نیاز است تا همه اتحادیه ها نظارت درون سازمانی شان را افزایش دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان