خطر گرم شدن زمین برای زنان باردار

با هر افزایش حرارت به ۱ درجه سانتیگرادی زمین، خطر تولد نوزاد مرده و زایمان زودرس ۵% افزایش می‌یابد. دانشمندان معتقدند که تغییرات آب و هوا جهان می‌تواند بر سلامت نسل آینده تأثیر بگذارد.

خطر گرم شدن زمین برای زنان باردار
 
محققین هشدار دادند که گرم شدن کره زمین می‌تواند برای زنان باردر ضرر‌های سنگینی به همراه داشته باشد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دمای بالای زمین بیشتر بر زنان حامله تأثیر بدی دارد. محققین هشدار دادند که گرم شدن کره زمین می‌تواند اوضاع را برای همه انسان‌ها خطرناک سزد.

نویسندگان 70 اثر علمی از 27 کشور را مطالعه کرده که دمای بالای کره زمین با افزایش تولد کودکان نارس ارتباط دارد. ارتباط بین تب و نتایج ضعیف بارداری در میان زنان فقیر، به ویژه در کشور‌های گرمسیری، شدید‌تر خواهد بود.

با هر افزایش حرارت به 1 درجه سانتیگرادی زمین، خطر تولد نوزاد مرده و زایمان زودرس 5% افزایش می‌یابد. دانشمندان معتقدند که تغییرات آب و هوا جهان می‌تواند بر سلامت نسل آینده تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر بیماری کرونا برای زنان باردار خطرناک‌تر است. طبق پژوهش CDC، این ممکن است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی باشد که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن، کاهش ظرفیت ریه و تغییر در سیستم ایمنی بدن.
 
منبع: اسپوتنیک
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان