ماهان شبکه ایرانیان

خلاصی از شر آلرژی (۲)

در اتاق خواب‌تان هیچگاه تابلو فرش به دیوار نصب نکنید. برخی از اسباب‌بازی‌ها و وسایل را حتماً هر هفته یکبار با آب گرم بشویید و به دقت خشک کنید تا گرد و غبارهای روی آنها از بین بروند.

خلاصی از شر آلرژی (2)

کوارسیتن 

این ماده در پوست پیاز و سیب وجود دارد و نوعی آنتی‌هیستامین طبیعی است. در فصلی که حساسیت در شما به اوج می‌رسد، می‌توانید هر روز سه بار و هر بار 300 میلی‌گرم از آن را استفاده کنید.

ترکیباتی که حاوی «بروملین» هستند نیز برای این منظور مناسبند. برخی از پزشکان مصرف یک محصول ترکیبی به نام Aller-C را برای درمان حساسیت مفید می‌دانند. این محصول ترکیبی حاوی بروملین، کوارستین و ویتامین C است. 

روش دارو درمانی 

در روش دارو درمانی از ترکیب چند گیاه و گل (اسانس) استفاده می‌شود. این دارو به صورت قرص در آمده و در زیر زبان قرار می‌گیرد. ایفرزیا برای سوزش و خارش چشم و آلیوم سپا برای آب ریزش بینی مفید است این داروها را هم‌زمان مصرف نکنید و برای گرفتن نتیجه بهتر است که هر کدام را جدا استفاده کنید. 

برگ گیاه گزنه 

این گیاه حاوی محصولات ضد حساسیت است و به شکل چای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آنکه از روغن‌های گیاهی موجود در چای کیسه‌ای گزنه استفاده کنید، بگذارید به مدت 15 دقیقه دم بکشد تا تمام روغن‌های چای وارد آب جوش شوند و بعد آن را بنوشید. 

طب سوزنی 

دلیل آن مشخص نیست، ولی طب سوزنی کمک زیادی به رفع و بهبود علائم حساسیت می‌کند؛ به خصوص اگر درمان را یک ماه قبل از اوج بیماری شروع کنید. طب سوزنی سیستم دفاعی بسیار فعال را متعادل می‌کند و از این راه علائم حساسیت را از بین می‌برد.

در واقع هیچ راهی وجود ندارد که حساسیت را به‌طور قطعی و کامل برطرف کند؛ اما با مراقبت‌های دقیق و درست می‌توان زندگی فعالی داشت و کمتر دچار عذاب و ناراحتی شد. بیشتر مردم فکر می‌کنند که حساسیت‌ها جزء بی‌خطرترین مشکلات هستند، اما در واقع از مشکلات بسیار جدی می‌باشند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ چرا که بی‌توجهی به درمان آنها باعث بدخوابی و حتی اختلالات یادگیری می‌شود.

عفونت‌های سینوسی و اختلالات پوستی از سایر عوارض حساسیت هستند. گاهی اوقات حساسیت‌ها تشدید شده و به علائم آسم تبدیل می‌شوند و حتی گاهی به یک خطر بسیار جدی تبدیل شده و زندگی فرد را تهدید می‌کنند.  

برخی از مهم‌ترین مواردی که افراد دچار آلرژی باید آن را رعایت کنند 

 فرش‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مکان‌ها برای تجمع گرد و غبار و ذرات ریز هستند. در اتاق خواب‌تان هیچگاه تابلو فرش به دیوار نصب نکنید.  برخی از اسباب‌بازی‌ها و وسایل را حتماً هر هفته یکبار با آب گرم بشویید و به دقت خشک کنید تا گرد و غبارهای روی آنها از بین بروند. 

مواد غذایی و ظروف حاوی آنها را با در باز نگهداری نکنید.  در اوج زمان شیوع حساسیت، سعی کنید کمتر درها و پنجره‌ها را باز کنید.  در خانه حیوانات خانگی نگهداری نکنید.  در شروع فصل سرد قبل از استفاده از منابع گرما، مثل شومینه و بخاری، به دقت گرد و غبار آنها را تمیز کنید.  رطوبت موجود در خانه باید 35-50 درصد باشد. 

هنگام جارو کشیدن خانه از ماسک استفاده کنید.  به مواد غذایی که می‌خورید توجه کنید تا حاوی مواد حساسیت‌زا و تحریک کننده نباشند.  استفاده از فیلتر HEPA را فراموش نکنید.  رویه ملحفه‌ها و بالش‌ها را حتماً هفته‌ای یک‌بار بشوئید. 

برای خواندن بخش اول - خلاصی از شر آلرژی  - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان