خواص سیب سبز و ویژگی های مفید این میوه دوست داشتنی

میوه سیب, میوه پر خاصیتی است که بارها از خواص متعدد آن صحبت شده است. هر یک از انواع سیب مانند سیب قرمز, زرد و سبز فواید مخصوص به خودش را دارد. ما در این مطلب درباره خواص سیب سبز در درمان بعضی از بیماری ها و حفظ سلامت بدن صحبت می کنیم.

خواص سیب سبز و ویژگی های مفید این میوه دوست داشتنی

بارها از فواید سیب قرمز برای سلامتی صحبت شده است. جالب است بدانید سیب سبز هم از نظر ارزش غذایی با سیب قرمز برابری می کند. گفتنی است که برای اثر بخشی بهتر و جذب تمام خواص سیب بهتر است که با پوست میل کنید. در ادامه با خواص سیب سبز آشنا می شوید.خواص سیب سبز

خواص سیب سبز

سیب سبز انواع ویتامین های A، C و K را در خود دارد. علاوه بر ویتامین های ذکر شده دارای آهن، کلسیم پتاسیم، فلاوونوئید ها و آنتی اکسیدانها می باشد. فلاوونوئیدهای موجود در سیب سبز از بروز بیماری های تنفسی بویژه آسم جلوگیری می کند. به افراد سیگاری توصیه می شود که حتما از آب سیب سبز استفاده کنند تا خطر انسداد ریه در آنها کمتر شود. از دیگر فواید سیب سبز می توان به ضد سرطان بودن آن خصوصا برای زنان اشاره کرد.

سیب سبز قادر است کلسترول بدن را در حد مناسبی نگه دارد و خاصیت چربی سوزی آن باعث می شود که به عنوان میوه چربی سوز و رژیمی استفاده شود.

خواص سیب سبز

درمان سکته با سیب

سیب سبز برای پیشگیری یا درمان سکته های قلبی و مغزی بکار می رود. به دلیل وجود ترکیبی شیمیایی به نام روتین باعث جلوگیری از لخته شدن خون میشود.

فواید سیب سبز

فواید سیب سبز برای پوست

یکی از عوامل پیری زود رس پوست وجود رادیکالهای آزاد است که با چین های کوچک, حلقه های قهوه ای اطراف چشم و لکه های پوستی نمود پیدا می کند. سیب سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدانها و  ویتامین C, A به جلوگیری از پیری زود رس کمک می کند. همچنین از آب این میوه برای تقویت کننده پوست و مو استفاده می شود. سیب سبز با خواص شگفت انگیزش قادر است التهابات, اگزما و آکنه های پوست را درمان کند. برای تاثیر بهتر آن بر روی پوست می توانید صورتتان را با آب سیب تازه بشویید.

لازم به ذکر است که گفته شود می توانید با شستن موها با آب سیب در تقویت موی سر هم کمک کنید. همچنین برای درمان شوره سر و ریزش مو آب سیب یکی از داروهای طبیعی موثر است.

خواص سیب سبز

خاصیت ضد نفخ

سیب سبز به دلیل داشتن فیبر در هضم بهتر غذا موثر است. همچنین کارکرد متابولسمی بدن را تقویت کرده و به دفع سموم معده کمک می کند در نتیجه یبوست را از بین برده و از سرطانهای دستگاه گوارش هم جلوگیری می کند.

فواید سیب سبز

 سیب سبز میوه دیابتی ها

همانطور که گفته شد سیب سبز منبع غنی از فیبر است که میزان آن در مقایسه به سیب زرد و قرمز بیشتر است و میزان قند سیب سبز هم در مقایسه با سیب قرمز کمتر بوده و همچنین سطح انسولین خون را پایین می آورد. در نتیجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کم می کند.

جلوگیری از پوکی استخوان

محافظت از استخوانها

وجود پتاسیم، کلسیم و ویتامین K در سیب سبز همگی نقش موثری در سلامت استخوان و دندان دارند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند. بنابراین به سالمندان که بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند بهره مندی از این خواص سیب سبز توصیه می شود.

سیب سبز

پیشگیری از حمله های قلبی

به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و پلی فنل ها که در سلامت قلب نقش تعیین کننده ای دارند خوردن سیب سبز و آب سیب به صورت روزانه توصیه می شود.

خواص سیب سبز

تقویت سیستم ایمنی

سیب سبز به عنوان محافظ سیستم دفاعی بدن بکار می رود به دلیل همین خاصیت سیب سبز میوه ای مفید در زمان سرماخوردگی می باشد.

کاهش وزن

سیب سبز به دلیل اینکه دارای مقادیر فراوانی اسید های آمینه و کربوهیدرات می باشد به عنوان یک میوه که انرژی فراوان دارد شناخته شده است و به کاهش وزن کمک شایانی می کند بنابراین در صورتی که تمایل به کاهش دارید روزی یک عدد سیب سبز به صورت ناشتا مصرف کنید.

فواید بی نظیر سیب سبز

پیشگیری از تشکیل پلاک دندان

از دیگر فواید بی نظیر سیب سبز پیشگیری از تشکیل پلاک دندان است زیرا، اسید های موجود در سیب سبز به تمیز شدن دندان ها کمک می کنند و در نتیجه سبب افزایش بزاق دهان و حفظ سطح ph می شود.

بهبود بینایی

وجود انواع ویتامین ها در آب سیب سبز برای بهبود بینایی بسیار مفید است که طبق تحقیقات انجام شده آب سیب سبز به دلیل داشتن ویتامین A به تقویت و بهبود بینایی کمک زیادی می کند.

بررسی خواص سیب سبز

درمان جوش و آکنه

بروز جوش و آکنه بر روی پوست از مشکلاتی پوستی بسیار شایع در بین جوانان می باشد که با کمک سیب می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، سیب سبز به عنوان یک درمان ضد آکنه به شمار می رود و از بروز جوش بر روی پوست پیشگیری می کند.

درمان تیرگی اطراف چشم

تیرگی های اطراف چشم ها از پیر شدن پوست خبر می دهد که مصرف موضعی سیب سبز به همراه مصرف خوراکی آن تاثیر شگفت انگیزی در رفع تیرگی زیر چشم ها دارد.

خاصیت فوق العاده سیب سبز

درمان اسهال

بروز اسهال و استفراغ در کودکان از مشکلات شایع می باشد که با کمک سیب سبز رنده شده می توانید آن را درمان کنید همچنین وجود فیبر در این میوه کمک زیادی به پاکسازی و سلامت روده ها می کند.

فواید سیب سبز در بارداری

مصرف سیب سبز هم برای مادر و هم جنین بسیار مفید است و خطر زایمان زودرس را کاهش داده و از ویار حاملگی پیشگیری می کند، همچنین مصرف این میوه در این دوره باعث رفع ورم و پف بدن، افزایش سطح انرژی و کاهش مشکلات هضم در این دوران می شود.

فواید باور نکردنی سیب سبز

بررسی مضرات سیب سبز

1. سیب سبز برای افراد سرد مزاج توصیه نمی شود زیرا سبب ضعف اعصاب در آن ها می شود از این رو، این دسته از افراد می توانند آب این میوه پر خاصیت را با کمی عسل مصرف نمایند.

2. بعد از مصرف سیب سبز باید از نوشیدن آب خودداری کنید زیرا، سبب باد کردن معده و نفخ خواهد شد.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید و سودمند بوده باشد و با فواید شگفت انگیز سیب سبز آشنا شده باشید، به منظور آشنایی با دیگر خواص میوه جات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان