آنچه باید در مورد خواص آووکادو و مزایای هسته آووکادو بدانید

میوه آووکادو شبیه گلابی است با این تفاوت که رنگ آن سبز تیره و یا سیاه است. هسته‌ این میوه بزرگ است و بسیاری از خواص آووکادو در هسته آن نهفته است. این میوه در شمال کشور کشت می شود ولی در بازار میوه کشور سهم کمی دارد. در ادامه به فواید این میوه برای بدن و درمان بیماری ها می پردازیم.

آنچه باید در مورد خواص آووکادو و مزایای هسته آووکادو بدانید

یکی از مهمترین خواص آووکادو انرژی زایی آن است. این میوه دارای چربی و دیگر مواد معدنی است که مصرف آن در اواسط روز به کاهش خستگی بدن کمک کرده و انرژی مورد نیاز بدن را برای فعالیت های روزانه تامین می کند. بخش زیادی از فواید آووکادو به دلیل وجود ویتامین های گروه K، E و B است. همچنین دارای پتاسیم فراوان است.

تقویت قلب با آووکادو

از خواص آووکادو چه می دانید؟

همانطور که گفته شد بخش زیادی از خواص آووکادو به دلیل ترکیبات آن است. این میوه را می توان به صورت خام یا پخته مورد استفاده قرار داد و از آن در تهیه غذا نیز استفاده کرد. همچنین روغن آووکادو نیز یکی از فرآورده های تهیه شده از این میوه است که در سلامت بدن نقش زیادی دارد. محققان دریافتند که صد گرم میوه آووکادو از آب، پروتئین، چربی، مواد نشاسته ایی، فسفر، پتاسیم، ویتامین های گروه B، انرژی، آهن، ویتامین A و کلسیم تشکیل شده است. این ترکیبات در کنار هم به تقویت سلول های بدن و جلوگیری از امراض کمک زیادی می کنند.

پیشگیری از سرطان

یکی از مهمترین خواص آووکادو جلوگیری از بیماری سرطان است. خواص آنتی اکسیدانی این میوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان های پروستات و دهان موثر است. اسید اولئیک موجود در این میوه نیز از بروز سرطان سینه جلوگیری می کند.

نحوه مصرف میوه آووکادو

جلوگیری از بیماری های قلب

فولات موجود در آووکادو از بروز بیماری های قلبی به ویژه سکته قلبی جلوگیری می کند. همچنین باعث تقویت قلب، تنظیم ضربان و کمک به بهبود گردش خون می شود. ویتامین E موجود در این میوه با رادیکال های آزاد مقابله کرده و خطرات آنها برای قلب را دفع می کند.

زیبایی و سلامت موها

به دلیل وجود چربی و پروتئین زیاد در میوه آووکادو برای نرم شدن موهای خشک کاربرد دارد. افرادی که موهای خشک دارند می توانند مقداری از میوه آووکادو را رنده کرده و به آن یک زرده تخم مرغ و یک قاشق مربا خوری روغن زیتون اضافه کنند و به موها آغشته کنند. برای تاثیر بیشتر توصیه می شود که از این روش هر روز و به مدت نیم ساعت استفاده شود. موها را از قبل مرطوب کنید سپس این مخلوط را به موها آغشته کنید و در پایان با یک شامپو مناسب و آب گرم موها را بشویید.

روغن آووکادو

سلامت پوست

می توانید از میوه آووکادو برای سلامت پوستتان نیز استفاده کنید. استفاده از ماسکهای طبیعی تهیه شده با آووکادو باعث شادابی پوست می شود. برای پوست های خشک توصیه می شود که از مخلوط آووکادو و عسل استفاده شود. مقدار یک قاشق مربا خوری عسل را به میوه رنده شده آووکادو بیفزایید و به مدت یک ربع روی پوستتان قرار دهید. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

افرادی که پوست چرب دارند نیز بهتر است که به جای عسل از آبلیمو در تهیه این ماسک استفاده کنند. توصیه می شود که به مدت یک ماه از این ماسک بر روی پوست استفاده شود.

جلوگیری از بروز عفونت

باکتری های مولد عفونت ممکن است از راه هوا، تغذیه و یا هر عامل دیگر به بدن وارد شده و باعث بوجود آمدن بیماری های عفونی شوند. با تقویت سیستم دفاعی بدن می توان تا حد زیادی از ورود عفونت و بروز بیماری جلوگیری کرد. ویتامین E نقش زیادی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارد. میوه آووکادو سرشار از این ویتامین است که با مصرف مداوم آن می توان به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک کرده و از بیماری های عفونی جلوگیری کرد. با بالا رفتن سن سیستم دفاعی بدن تضعیف می شود به همین خاطر به افراد مسن توصیه می شود که از این میوه استفاده کنند.

موراد مصرف آووکادو

افزایش قدرت باروری

از خواص آووکادو می توان به بالا بردن قدرت باروری مردان اشاره کرد. ویتامین E موجود در این میوه از چسبیدن اسپرم ها به یکدیگر جلوگیری کرده و باعث تحرک بیشتر آنها می شود که در رسیدن بهتر آنها به تخمک موثر است و در نتیجه شانس باروری را افزایش می دهد.

درمان اختلالات تیروئید

از خواص هسته میوه آووکادو می توان به درمان بیماری کم کاری تیروئید اشاره کرد. مصرف هسته این میوه در افزایش میزان هورمون های تیروئید موثر بوده و به سوخت و ساز بهتر بدن نیز کمک می کند و در نتیجه از اضافه وزن نیز جلوگیری می کند.

کاهش چین و چروک

آووکادو نقش مهمی را در سلامت پوست ایفا می کند بنابراین به منظور کاهش چین و چروک پوست می توانید از این میوه شگفت انگیز کمک بگیرید فقط کافی است یک عدد آووکادوی رسیده را پخته سپس آن را به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی پوست صورت و گردن بمالید و در نهایت پوست تان را با آب گرم بشویید.

بررسی خواص آووکادو بر سلامت پوست

نکته : قبل از استفاده از هر گونه ماسک به منظور اطمینان از نداشتن حساسیت به آن مقداری از آن را بر روی پوست دست تان بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه در صورتی که به آن حساسیت نداشتید از ماسک مورد نظرتان استفاده کنید.

تقویت و رشد موها

به منظور افزایش رشد مو می توانید از آووکادو کمک بگیرید، نصف آووکادو را با دو قاشق روغن آووکادو ترکیب کرده سپس بر روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید و بعد از زمان پانزده دقیقه موهایتان را با شامپو آبکشی کنید.

بهبود بینایی

به دلیل اینکه آووکادو سرشار از آنتی اکسیدن و مواد مغذی می باشد برای سلامت چشم گزینه بسیار مناسبی است و طبق تحقیقات انجام شده وجود این مواد مغذی در این میوه پر خاصیت سبب کاهش احتمال به آب مروارید می شود.

فواید آووکادو بر سلامت بدن

فواید آووکادو در بارداری

آووکادو دارای مقادیر فراوانی فولات است که به منظور پیشگیری از خطر سقط جنین و ایجاد نقص لوله عصبی بسیار مفید و موثر است و همچنین این میوه باعث جلوگیری از بیماری های صبحگاهی خانم های باردار که حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند می شود.

بررسی فواید برگ آووکادو

برگ این میوه شگفت انگیز به منظور بهبود زخم معده، سرماخوردگی، پوکی استخوان، فشار خون بالا، اسهال، روماتیسم، سنگ کلیه بسیار مفید است همچنین، برگ این میوه به منظور درمان نشانه های یائسگی و تنظیم دوران قاعدگی موثر می باشد.

فواید بی نظیر آووکادو

فواید هسته آووکادو

میوه آووکادو دارای هسته ایی است که این هسته فواید زیادی دارد و حاوی اسید آمینه و فیبر فراوان است. چربی موجود در هسته این میوه در کنترل کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است.

از دیگر فواید هسته آووکادو ضد التهاب بودن آن است که در کاهش درد و تورم نقش دارد. فیبر موجود در هسته این میوه باعث تقویت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد آن می شود. در هضم غذا نقش دارد و در خروج ضایعات از بدن موثر است. همچنین از بروز بیماری های گوارشی مانند اسهال و یبوست جلوگیری می کند. در پیشگیری و درمان زخم معده نیز موثر است.

خواص آووکادو و هسته آووکادو

نحوه تهیه دمنوش برگ آووکادو

برای تهیه دمنوش آووکادو به دو فنجان آب جوش دو برگ آووکادو ریخته و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه بماند سپس روزی یک تا دو فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

نکاتی در مورد میوه آووکادو

برای خرید آووکادو به تازگی آن دقت کنید. سطح این میوه باید بدون خراش، لک و له شدگی باشد. آووکادوهای سفت کال هستند بنابراین در هنگام خرید بهتر است که این میوه کمی نرم باشد. برای رسیدن این میوه می توانید آن را چند روز در بسته های کاغذی بپیچید تا رسیده شوند.

فواید آووکادو برای بدن

می توانید این میوه را با پوست یا بدون آن میل کنید. ابتدا آن را به دو نیم تقسیم کرده، هسته آن را جدا کرده و سپس میل کنید. همچنین می توان برای بهره بردن از فواید آووکادو از آن در تهیه سالاد و سوپ نیز استفاده کرد.

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص میوه جات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان