مقررات عدم صدور ویزای گردشگری شنگن برای ایرانیان همچنان برقرار خواهد بود

بنا به اعلام کشورهای عضو شنگن، به دلیل وضعیت شیوع کرونا در ایران، محدودیت‌های سفر و عدم صدور روادید شنگن برای ایرانیان از هشتم مارس امسال برقرار شده است.

مقررات عدم صدور ویزای گردشگری شنگن برای ایرانیان همچنان برقرار خواهد بود

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، به خبرگزاری ایسنا گفت با وجود برقراری پروازهای مستقیم بین ایران با فرانسه، هلند و اتریش اما هنوز امکان سفرهای گردشگری و غیرضروری به این کشورها فراهم نشده است و ویزای شنگن فعلاً برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود.

بنا به اعلام کشورهای عضو شنگن، به دلیل وضعیت شیوع کرونا در ایران، محدودیت‌های سفر و عدم صدور روادید شنگن برای ایرانیان از هشتم مارس امسال برقرار شده است.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه، 10 شهریور، نوشت که بنابر بیانیه‌های سفارتخانه‌های اروپایی در ایران، این وضعیت همچنان برقرار است و شهروندان ایرانی با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع بعدی امکان سفر به این کشورها را ندارند.

این گزارش می‌افزاید فقط افرادی که دارای گذرنامه اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و بریتانیا هستند یا اقامت این کشورها یا روادید معتبر تایپ D (تجارت، دانشجو، خانواده و…) و ویزای معتبر تایپ C برای پیوستن به خانواده را دارند یا به قصد ترانزیت از این کشورها استفاده می‌کنند، اجازه ورود دارند.

به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، شهروندان ایرانی در حالی از دریافت روادید کشورهای عضو شنگن منع شده‌اند که اتحادیه اروپا حدود دو ماه پیش اعلام کرد به شهروندان الجزایر، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، مونته‌نگرو، مراکش، نیوزیلند، روآندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اوروگوئه اجازه ورود به 27 کشور منطقه شنگن را می‌دهد.

ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن‌اشتاین (چهار کشور خارج از اتحادیه و هم‌پیمان شنگن) نیز تابع چنین مقرراتی هستند.

در همین حال، دولت هلند در وب‌سایت اطلاعاتی خود در این مورد می‌نویسد حتی برای کسانی که روادید شنگن دریافت می‌کنند ممکن است به هنگام ورود بررسی‌هایی دوباره مربوط به مسئله ابتلا به کرونا اعمال شود و سفر با این ویزا به دیگر کشورهای شنگن نیز شرایط جداگانه خود را خواهد داشت.

بریتانیا عضو شنگن نیست و به نوشته ایسنا، این کشور ورود کسانی را که جواز یا کارت اقامت، ویزای دانشجویی و حتی گردشگری از انگلیس را دارند، مجاز دانسته است.

این خبر در عین حال اضافه می‌کند که طبق قوانین اعلام‌شده از سوی دولت این کشور، شهروندان ایرانی بعد از ورود به بریتانیا باید 14 روز در محل اقامت خود قرنطینه شوند.

بنا بر اعلام سفارت بریتانیا در ایران، فعالیت بخش روادید این سفارتخانه در تهران از اواخر ماه ژوئیه از سر گرفته شده است.

با شیوع ویروس کرونا مرزهای هوایی و زمینی ایران مسدود شد اما با کاهش تدریجی محدودیت‌ها، برخی از پروازهای بین‌المللی از سرگرفته شد.

به گفته مقصود اسعدی سامانی، پروازهای خارجی ایران به مقاصدی مانند پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دبی، دوحه، بانکوک و کوآلالامپور اکنون انجام می‌شود.

ایسنا می‌نویسد بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد در مسیر گوانگجو (چین)، مسکو (روسیه)، دهلی (هند) و بیروت (لبنان) نیز پروازهای مستقیم از مبدأ تهران برقرار شده‌ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان