ماکرون: بیش از ۸۰ درصد قربانیان تروریسم مسلمانان هستند

خبرگزاری تسنیم: «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای که امروز دوشنبه منتشر شده تصریح کرد که بیش از 80 درصد قربانیان «تروریسم اسلام‌گرا»-به زعم او- را مسلمانان تشکیل می‌دهند. او تأکید کرده که به خاطر داشتن این موضوع برای مبارزه با تروریسم اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «برای مبارزه با تروریسم که به همه ما لطمه زده، نباید فراموش کنیم همان‌طور که طی روزهای گذشته بار دیگر در موزامبیک شاهد بوده‌ایم بیش از 80 درصد قربانیان تروریسم اسلام‌گرا از جهان اسلام هستند.» او در توضیح درباره منظور خود از واژه «اسلام‌گرا» گفت که هدفش از به کار بردن این واژه، اشاره به نوعی ایدئولوژی است که دین اسلام را تحریف کرده است.

ماکرون گفت: «همان‌طور که شما اشاره کرده‌اید، سال 2020 آبستن بحران‌های مختلف بوده. به طور مشخص می‌توان به بیماری همه‌گیر کووید-19 و علاوه بر آن تروریسم اشاره کرد. تروریسم طی ماه‌های گذشته در سراسر اروپا و آفریقا با قدرت بازگشته است. من به این نوع تروریسم، اسلام‌گرا می‌گویم که هدف از آن نوعی ایدئولوژی است که یک مذهب را تحریف کرده است.»

چندی پیش اقدام تکراری نشریه «شارلی ابدو» فرانسه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خشم جامعه مسلمانان سراسر دنیا را برانگیخت. ماکرون از این اقدام نشریه فرانسوی با عنوان «آزادی بیان» دفاع کرد. موضع‌گیری امانوئل ماکرون خشم مسلمانان فرانسه را دوچندان کرد.

با این حال، پس از شدت گرفتن انتقادات و برپایی تظارات در کشورهای اسلامی علیه رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» ضمن عقب‌نشینی از موضع پیشین خود، گفت: «به نظر من منشأ عکس‌العمل‌ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتورها را تأیید می‌کنم».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان