درخواست مکرون از اتحادیه اروپا برای مستقل شدن از آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از هیل، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت کشور‌های اتحادیه اروپا حتی پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، باید به تلاش‌های خود برای استقلال از این کشور در زمینه‌های دفاعی و مالی ادامه دهند.

مکرون گفته است: آمریکا تنها در صورتی به عنوان متحد به ما احترام می‌گذارد که در دفاع از خود حاکمیت داشته باشیم، ما برای ساخت خود باید استقلال داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، مکرون از وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی نام برده که به گفته او اروپا در اختلاف نظر‌ها درباره توافق هسته‌ای ایران که آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، در یک نقطه ضعف اقتصادی قرار گرفته است.

رئیس جمهور فرانسه بار‌ها اظهار نظر کرده است که اروپا باید در ایجاد استقلال دفاعی و سیاست‌های خارجی خود پیش قدم شود. او سال گذشته گفته بود کشور‌های اتحادیه اروپا بیش از حد به آمریکا و ناتو اعتماد دارند و این امر منجر به مرگ مغزی آن‌ها خواهد شد.

مکرون اخیرا در مصاحبه‌ای، ادعای وزیر دفاع آلمان را مبنی بر عدم توانایی اروپا در انجام کاری که آمریکا برای حفظ امنیت اروپا انجام می‌دهد، زیر سوال برد.

در همان مصاحبه مکرون به بیان موانع تدارکاتی برای تولید واکسن کرونا در داخل اتحادیه اروپا پرداخت. او گفت در حال حاضر کشور‌ها به «دیپلماسی واکسن» روی آورده‌اند و هر کدام در تلاشند تا پرچم خود را در این زمینه به اهتزاز درآورند و بگویند: «من آن را پیدا کردم».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان