اردوغان درخواست دیدار پمپئو را نپذیرفت

کانال ویژه خبری: یک رسانه ترکیه‌ای دوشنبه شب فاش کرد که "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری این کشور درخواست "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته و دولت منتخب ایالات متحده تماس با دولت آنکارا را آغاز کرده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه "خبر ترک" پمپئو قرار است که هفته جاری به ترکیه سفر کند و با "بارتولومیو" یکم سراسقف استانبول دیدار کند که وی درخواست دیدار با اردوغان در همان شهر را داده بود که اردوغان آن را رد کرده، است.

این رسانه به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نوشته که پمپئو از مولود چاووش اوغلو خواسته که در استانبول باهم دیدار کنند، اما اوغلو گفته است که او باید به آنکارا بیاید که وزیر خارجه آمریکا این را نپذیرفته است.

 

پمپئو وارد ترکیه شد

وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش وارد شهر استانبول در ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هم اکنون وارد شهر استانبول در ترکیه شد.

به گزارش آناتولی، وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز سفر 10 روزه خود به 7 کشور در این خصوص گفته بود: گفتگوهای من در هر کشوری متفاوت خواهد بود؛ موضوعات مختلفی نیز در این میان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قرار بود از 13 تا 23 نوامبر سال جاری میلادی (23 آبان ماه تا 3 آذر ماه) به فرانسه، ترکیه، گرجستان، فلسطین اشغالی، امارات، قطر و عربستان سعودی سفر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان