ماهان شبکه ایرانیان

آرامش در نشیمن با فنگ شویی

نشیمن : فنگ شویی ( که به معنای باد و آب است ) هنر باستانی شرق برای ترویج سلامتی، شادی، سعادت، انرژی و شور و اشتیاق ، از طریق چیدمان صحیح اشیا و دکور مناسب است

نشیمن : فنگ شویی ( که به معنای باد و آب است ) هنر باستانی شرق برای ترویج سلامتی، شادی، سعادت، انرژی و شور و اشتیاق ، از طریق چیدمان صحیح اشیا و دکور مناسب است. امروزه فنگ شویی بیشتر به عنوان ھنر چیدمان شناخته شده است. این ھنر پنچ ھزار سال قدمت دارد و به خاطر تاثیرات فوق العاده آن در موفقیت ، شادکامی، سلامتی و روابط مورد استقبال قرار گرفته است. در زندگی شلوغ روزمره اغلب این نکته را که ما فرزندان طبیعت هستیم و رابطه مان با دنیا به عنوان یک کل، بستگی به معنویات درونی مان دارد ، فراموش می کنیم . این حقیقت پایه ای ، جزء تشکیل دهنده هنر چینی فنگ شویی است . زیرا اگر چه به نظر واضح می رسد ، اما انسانها می توانند عمیقا از سوی محیط اطرافشان تحت تاثیر قرار بگیرند، چه مثبت و چه منفی. فنگ شویی کمک می کند تا فقط موقعیت های مثبت ذهنی و شانس خوب درون محیط شخصی مان خلق شود.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن قلب یک خانه است. منطقه ای است که بیشتر اوقات تان را در آن می گذرانید. بنابر این باید راحت باشد و حسی از آرامش و وارهیدگی به شما بدهد. از طرفی این اتاق، اتاقی است که بیشتر، مهمانان در آن پذیرفته می شوند، بنابراین باید به طرز معنا داری لذت بخش و دلنشین باشد. با این مطلب همراه شوید تا با اصول فنگ شویی در  طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن آشنا شوید.
 

آنچه که برای نشیمن جدای از نوع استفاده ای که می کنیم اهمیت دارد راحت بودن آن است. سعی کنید تلویزیون را در جایی بگذارید که کمتر مورد توجه قرار گیرد و گرنه توجه شما را جلب کرده و بیش از حد سرگرم آن خواهید شد. در ابتدا در آستانه درب ورودی ، رو به اتاق نشیمن بایستید؛ دورترین گوشه سمت راست اتاق گوشه قدرت به شمار می آید که منطقه ارتباطات نیز هست. اینجا بهترین مکان برای تلویزیون یا ضبط صوت است به خصوص اگر یک یادگاری از کسی که دوستش دارید و یا عکسی از شریک زندگیتان را آنجا قرار دهید.
 

نشیمن جایی است که باید مجموعه آثار هنری و عتیقه های خود را در آن به نمایش بگذارید اما بدانید که آنچه انتخاب می کنید نشانه هایی در مورد شخصیت شما به مهمانان می دهد. وسایل خانه باید طوری در کنار هم قرار گیرد تا انرژی به آسانی در اتاق جریان پیدا کند، از انباشتگی و میز های زیاد پرهیز کنید. اتاق نشیمن به شدت یانگ است پس برای تعدیل این انرژی بهتر است مقداری یین به آن اضافه کنید . تعدادی کوسن، مبلمان راحتی ، گیاهان پربرگ و سبز و شاداب و شاید حتی یک تنگ ماهی طلایی می تواند محیطی دلنشین پدید آورد.

گیاهان و تابلو ها در نشیمن با فنگ شویی

تصاویر مکان هایی که دوست دارید در آینده از آنها بازدید کنید را نصب کنید ، گل های تازه انرژی را تازه میکنند؛ گل های خشک رکود را حفظ میکنند .

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی خانه تان بازتابی از شخصیت شماست!

یین و یانگ در فنگ شویی

یین و یانگ دو عنصر متضاد و مکمل یکدیگر هستند که در همه موجودات و در همه اشیاء حضور دارند. یین نماینده اصل پذیرنده، انعکاسی، منفعل ، و زنانه است، و یانگ اصل فعال، متحرک، گرم ، و مردانه.  واضح است که ترکیبی از هر دوی اینها در همه کس وجود دارد. این بدان معناست که یین و یانگ می توانند خود را در رنگ ، شکل ، نور پردازی ودر حالت روحی نیز آشکار سازند.
 

خوشبختانه اگر شما چند قانون ساده را رعایت کنید، چیده مان درست و عالی اتاق نشیمن از نظر فنگ شویی اصلا سخت نیست. از عملکرد های اتاق نشیمن این است که آرامش بخش باشد. باعث بهبود روابط شود و درک بهتر بین انسان ها را به همراه داشته باشد. بنابراین گفت وگو در این اتاق نقش مهمی دارد، برای تشویق به تبادل نظر دو صندلی یا مبل را در زوایای کمی نسبت به هم قرار دهید. قرار دادن مبل ها درست روبروی هم، ستیزه جویانه است. گفته می شود که چیده مان نعل اسبی شکل ، بهترین و محبوب ترین چیده مان مبلمان است. به شرطی که پشت صندلی ها یا کاناپه ها رو به در ورودی نباشد.
 

بهتر است مبل ها مقابل دیوار قرار بگیرد و اگر نمی شود حداقل موازی با دیوار باشد. از گذاشتن یک صندلی و کاناپه جلوی در یا پنجره خود داری کنید زیرا این کار باعث می شود ساکنان خانه احساس ضعف کنند و حساس و آسیب پذیر شوند. اصول فنگ شویی می گوید که بهتر است هنگام قرار دادن صندلی مورد علاقه تان ، پشت آن به جهتی باشد که بیشترین شانس را برای شما به همراه دارد ، که در اینصورت انرژی مفید را برای ورود به جسم فیزیکی تان تحریک می کند. اتاق نشیمنی که رو به جنوب دارد ، مناسب آنانی است که آرزو دارند صبح زود از خواب بیدار شوند و عاشق زندگی سالم هستند و اتاق نشیمنی که رو به غرب است هماهنگ با کسانی است که می خواهند تا دیر وقت شب، بگویند و بخندند.
 

عامل منفی که باید مواظب مکان قرار گیری آن بود شومینه است ، آتش اگر چه آفریننده چی است اما دودکش چی را جذب می کند. بنابر این آویزان کردن آینه بالای شومینه ایده خوبیست زیرا چی را در اتاق منعکس و بر می گرداند.

چی در فنگ شویی

" چی " نیروی زندگی بخش کیهانی است .این نیرو باید به آسان ترین صورت ممکن در سرتاسر فضا جریان یابد - نه خیلی پر شتاب و نه  خیلی کند - تا بتواند منافع و سود مندی های خود را به حد اکثر برساند. برای دسترسی به " چی " مطلوب باید تعادل مناسبی میان عناصر طبیعت و مصنوعات دست بشر برقرار ساخت تا همگی بتوانند در هماهنگی با یکدیگر همزیستی پیدا کنند.

مطالب مرتبط: ایجاد آرامش و نظم با عناصر فنگ شویی

زندگی سالم با فنگ شویی

فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!
 

منبع: مقاله ای از مهندس دریا نصرت پور ؛ گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان