اگر به دنبال یک خودروی هیبریدی پرشتاب هستید که قدرتی فراتر از یک پریوس داشته باشد، باید به سراغ فولکس واگن گلف بروید. فولکس واگن، توسعهی مدل هیبریدی بنزینی-برقی گلف را در برنامههای خود دارد که با نام گلف GTE شناخته میشود و مجهز به پیشرانهی 1.4 لیتری توربو است که همراه با موتور الکتریکی، میتواند بیش از 200 اسب بخار قدرت به چرخهای جلو ارسال کند.
علاوه بر این، فولکس واگن بهتازگی خودروی هیبریدی دیگری را معرفی کرده است که با نام گلف GTI First Decade شناسایی میشود و پیشرانهی بنزینی آن بهتنهایی میتواند 396 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی تولیدی توسط این پیشرانهی بنزینی به چرخهای جلو ارسال میشود و چرخهای عقب نیروی مورد نیاز خود را از یک الکتروموتور 48 ولتی دریافت میکنند که 12 کیلووات (معادل 16 اسب بخار) قدرت دارد. در صورتی که این خودرو را در حالت تمام برقی قرار دهید و بخواهید تنها با اتکا به نیروی باتریها حرکت کنید، در حقیقت یک هاچبک محرک عقب در اختیار خواهید داشت که قدرت چندانی ندارد؛ اما در عوض میزان آلایندگی آن صفر است. البته قدرت پایین این خودرو را نمیتوان یک نکتهی منفی بهحساب آورد؛ چون حالت تمام برقی تنها برای استفادهی شهری یا در هنگام حرکت در پارکینگها طراحی شده است تا آلایندگی هوا در محیطهای شهری کاهش پیدا کند.
در خصوص نام این خودرو یعنی First Decade نیز باید اشاره کرد که این نام به معنی «دههی اول»، اشاره به گذشت زمان 10 سال از معرفی مدل مفهومی Worthersee است. گرچه فولکس واگن فعلا برنامهای برای تولید این خودروی هیبریدی ندارد؛ اما معرفی آن نشاندهندهی عزم و سرمایهگذاری این خودروساز بزرگ روی خودروهای هیبریدی است.
نکتهی بسیار مهمی که نباید بهراحتی از کنار آن گذشت، ساخت فولکس واگن گلف GTI First Decade توسط گروهی از مهندسان تازهکار فولکس واگن است که همگی بین 18 تا 23 سال سن دارند.