وبلاگ مشرق

تمرکز سپاه بر تحرکات ضد امنیتی علیه انتخابات ۱۴۰۰ / انتقام‌جویی مردی که دوستش به شلّاق محکوم شد!

دلیل عناد امثال مرعشی با "دستاوردهای مجلس یازدهم" چیست و چرا اصلاح‌طلبان قصد دارند ثمرات خوب این مجلس مثل "افزایش یارانه پرداختی به مردم" و یا "طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی" را انکار کنند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عاقبت عبرت‌نگرفتن از محکومیت یک عضو شورای شهر به حبس و شلّاق

انتقام‌جویی مردی که دوستش به شلّاق محکوم شد!

حجت نظری، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در یک مصاحبه علیه محمدباقر قالیباف گفته است: اگر باور شخصی ایشان این است مسندی که در حال حاضر بر آن تکیه کرده، جایگاه مناسبی برای او نیست و در عین حال، حاضر به ترک آن هم نیست، نمی‌توان واژه‌ای در خورتر از خیانت به آن اطلاق کرد.

او در ادامه نیز اظهار می‌کند: موضوعی که بسیار حائز اهمیت است این است که آخرین سابقه اجرایی آقای قالیباف، 12 سال مدیریت بر شهر تهران بود که در خصوص این 12 سال حضور، حرف و حدیث بسیار مطرح شده و می‌شود. اگر به دوره مدیریت آقای قالیباف در شهرداری نگاه کنیم، مانند دوران مدیریت هرشخص دیگری نقاط ضعف و قوتی مشاهده خواهیم کرد که می‌توانیم این نقاط ضعف و قوت را در مدیریت بعدی آن فرد پیش‌بینی کنیم و سپس تصمیم بگیریم که آیا می‌توان به او اعتماد کرد یا خیر.

نظری با بیان اینکه هدف‌گذاری آقای قالیباف در دو دوره پایانی حضورش در شهرداری تهران، رییس‌جمهور شدن بود! تصریح می‌کند: نتیجه این نگاه غافل شدن از زیرمجموعه است که نتیجه‌ای نامطلوب درپی داشت. تنها یکی از مثال‌های آن، گزارشی است که اخیراً سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرده و یک تخلف هزار و 500 میلیارد تومانی را فقط در یکی از مناطق شهرداری تهران اعلام کرده که همه آنها به سال 94 تا 96 مربوط است.

او می‌افزاید: اگر با دقت و جدیت نهادهای نظارتی و بازرسی وارد موضوع شوند، احتمالاً موارد بیشتری را احصا خواهند کرد. کما اینکه از قائم مقام ایشان تا برخی دیگر از مدیران ایشان در محاکم قضایی پرونده‌هایی داشته و دارند که بعضی منجر به صدور رأی شده و برخی در انتظار صدور رأی هستند. مجموع اتفاقاتی که رقم خورده نوید اتفاقات خوب آتی را به ما نمی‌دهد.[1]

*انتقام‌جویی اصلاح‌طلبان نه از شخص قالیباف که از سبک مدیریت جهادی اوست...

زیرا چپ‌های ستادی می‌دانند اگر مدیریت جهادی بر مقدرات کشور حاکم شود و مردم طعم شیرین آنرا احساس کنند؛ دیگر هیچ هیزمی برای تنور براندازی و زبان‌گشایی علیه انقلاب اسلامی و نظام ایران فراهم نخواهد شد و آتش "فتنه اقتصادی" بعنوان اصلی‌ترین کارویژه هسته سخت اصلاحات به سردی خواهد گرایید.

قبل از نظری، دوست و همکار دیگر او در شورای شهر تهران یعنی محمود میرلوحی نیز اتهاماتی از همین دست را متوجه قالیباف کرده بود که البته با شکایت قالیباف به دادگاه احضار شد و پس از آنکه نتوانست هیچ سندی را بر گفته‌های خود اقامه کند؛ به زندان و البته شلّاق محکوم شد.[2]

ما همچنین قضاوت درباره کارنامه قالیباف که نظری نظراتش را پیرامون آن ارائه کرده بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیان این نکته حائز اهمیت است که تأکیدات اعضای شورای شهر پنجم بر انتقاد از کارنامه قالیباف در حالی است که آنها ولو یک برگ سند مبنی بر صحت ادعاهای خود نیز ارائه نکردند و جالب آنکه در مسیر این اکاذیب به حبس و شلّاق نیز محکوم شدند.

مهمتر اینکه آنها از تکرار کارنامه قالیباف هم عاجز بوده‌اند و این مسئله گویا بیشتر سبب آزار و عصبانیت آنهاست.

این در حالی است که در دموکراسی‌های دیگر؛ وقتی یک گروه سیاسی توانایی تکرار کارنامه مطلوب رقیبش را ندارد؛ به جای رو آوردن به تخریب و ملکوک سازی چهره رقیب؛ به بیان "مثبتات رقیب" می‌پردازد و با حمایت از کارنامه بهتر او؛ همراهی خود با مردم و نظام سیاسی کشورش را به رخ می‌کشد.

رفتاری که البته از ستاد اصلاحات که عقلانیت و مطالعه در آن مهجور است؛ بسیار بعید می‌نماید.

چپ‌های ستادی با مشخص شدن بیشتر ناکارآمدی گفتمان خود در دولت، مجلس دهم و شورای شهر؛ به جای عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب اما به "ترور مدیریت جهادی" روی آورده‌اند.

***

عناد مرعشی با مجلسی که مراقب جیب مردم است

حسین مرعشی، از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است: مسأله اصلی در این کشور اقتصاد و تحریم است و این باز هم به نظرم گفتمان محوری رقابت 1400 خواهد بود.

او می‌افزاید: برخی منتقدان می‌ترسند که اگر قبل از فروردین و یا اردیبهشت اتفاقات مثبتی در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها به نفع بهبود معیشت مردم بیافتد، موقعیت 1400 را از دست بدهند. خصوصاً اینکه با مجلس فعلی دست آنها خالی شده. یعنی برای این مجلس هزار و یک نوع شعار دادند اما تا همین جا نتیجه کار این مجلس نشان چندانی از کارآمدی و احیای امید عمومی نداشته و حتی ظرف 6 ماه صدای بخشی از موافقان جریان اکثریت مجلس هم بلند شده. یعنی این مجلس تا همین جا بخش زیادی از شعارهای جریان اصولگرایی را که دم از مخالفت با برجام می‌زند خنثی کرده و نشان داده هیچ آلترناتیوی بیشتر از چند شعار تکراری در اختیار ندارند.

مرعشی تصریح می‌کند: خیلی‌ها می‌پرسند مجلس اینها این بود، پس دولت‌شان چه خواهد بود؟ خب اینها می‌دانند این وضعیت در انتخابات بعدی قطعاً آثار منفی برای آنها به دنبال خواهد داشت. کارنامه اجرایی این جریان هم در نهادهای مختلف، از دولت گرفته تا شهرداری مشخص است. بنابراین بخشی از این نوع ارزیابی‌ها نه صرفاً اشتباه تحلیلی، بلکه یک تلاش سیاسی داخلی است تا بتوانند برای گفتمان خودشان توجیه درست کنند.[3]

*طبیعتا آقای مرعشی بس که پیگیر انتخابات آمریکا و پیامدهای آن هستند در جریان نیستند که مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرای آن تنها در همین چند ماه ابتدایی کار خود توانسته‌اند با تصویب قانون و تحکّم سیاسی، دولت را وادار به پرداخت بیشتر یارانه به کسانی از مردم کنند.

و طرحی مهم و جدی با عنوان "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" را نیز در دستور کار تصویب دارند که به موجب آن قیمت مسکن ارزان خواهد شد.

و البته این در حالی است که مجلس هیچ اختیار اجرایی ندارد...

پس مرعشی اکنون در مقابل این سؤال قرار دارد که تفکری که اینچنین سراسیمه و پر شتاب به سمت بهبود معیشت مردم در حرکت است اگر با "رأی خوب" مردم در انتخابات 1400 به عرصه اجرائیات دولتی بیاید چه معجزاتی خواهد کرد؟!

این مقایسه نیز به شدت خودش را به رخ می‌کشد که مجلس اصولگرای یازدهم در چندماه نخستین آغاز به کار خود و علیرغم نداشتن هیچگونه اختیار اجرایی اما چگونه توانسته از مجلس دهم و از دولت ناکارآمد اعتدال که هنری غیر از سلفی حقارت و برجام نداشتند نیز برای مردم بهتر و مثمرتر باشد. و این مأموریت غیر ممکن چگونه ممکن شده است؟!

مرعشی البته کاملاً درست می‌گوید که کارنامه‌ها مشخص است! و برای همینست که می‌بینیم اصلاح‌طلبان و حامیان رئیس‌جمهور روحانی چگونه لشکرکشی سلم و تور به‌راه انداخته‌اند تا کارنامه‌های محرز کارآمدان و معتقدان به خدمتگزاری به مردم را ملکوک کنند برای اینکه انتخابات 1400 رخ "رأی خوب" را نبیند و ناکارآمدی اصلاح‌طلبان مدت بیشتری مهمان مردم باشد.

***

تمرکز سپاه بر تحرکات ضد امنیتی علیه انتخابات 1400

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه منافقین، معاندین و دشمنان در تلاشند تا مردم را نسبت به آینده ناامید و آنها را از شرکت در انتخابات پیش رو دل‌زده کنند، تاکید کرد: دشمنان با استفاده از اراذل و اوباش و برخی عوامل داخلی خود سعی دارند که امنیت کشور را برهم بزنند، اما ما با ایجاد امنیت پایدار و در عین حال مقابله با هرگونه ناامنی سعی می‌کنیم که شرایط را به نوعی مهیا کنیم که ان شاءالله انتخابات به بهترین نحو برگزار شود.

او همچنین گفته است:‌ اساساً اعتقادمان این است که باید امنیت پایدار را ایجاد کنیم و این امنیت نیز توسط خود مردم ایجاد می‌شود.[4]

*اگرچه فضای انتخابات به دلیل برخورداری ژنتیکی از سطحی از التهاب همواره مورد طمع جریانات آشوب‌طلب و برانداز قرار دارد اما باید دانست که طراحان "فتنه اقتصادی" سال‌هاست به دنبال یک جرقه هستند تا توطئه خیابانی خود علیه نظام و به بهانه اقتصاد را عملی کنند.

تحلیلی که اثبات آن را در دیماه 96 و آبان98 به بهانه‌های برساخته‌ای مثل "گرانی ناگهانی بنزین" دیدیم.

اراذل و اوباش نیز سرجهازی همیشگی آشوب‌های سیاسی هستند و به نظر می‌رسد دستگاه‌های امین کشور در وهله اول بایستی بر آبشخورهای آشوب و منابع تغذیه آن متمرکز شوند.

در واقع مشکل اصلی آن کسی است که از محترم بودن حق شورش سخن می‌گوید یا کسان دیگری که به دنبال پیونددهی مردم و آشوبگران هستند، از نامشروع بودن نظام سیاسی سخن می‌گویند و دائماً مشغول طرح بهانه‌هایی برای تئوریزه کردن خشونت هستند.

گفتنیست، فعالان اصلاح‌طلب و تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی صراحتاً تأکید دارند که "آبان98" تکرار می‌شود. و البته در سطحی وسیعتر، خشن‌تر و خونبارتر...[5]

آنها چگونه و با کدام مبنا و انگاره وارد این پروژه ضد امنیتی شده‌اند و نوید وقوع آنرا می‌دهند؟!

این مسئله حتما نیازمند تدقیق خواص و چشمان ناظر جامعه است و "اراذل و اوباش" تنها بخش کوچکی از این پازل بزرگ چند تکه‌ای هستند.

***

 https://www.ilna.news/fa/tiny/news-998326

2_ http://modara.ir/?p=40939

3_ https://etemadonline.com/content/446631/تندروها-از-شکست-ترامپ-احساس-خطر-کرده-اند

4_ https://fa.shafaqna.com/news/1049269/

5_ mshrgh.ir/1144464

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان