درخواست مستقیم رژیم صهیونیستی از میشل عون برای مذاکره

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از میدل ایست، رژیم صهیونیستی از میشل عون، رئیس جمهور لبنان خواسته است تا در گفت‌وگو‌های مستقیم برای بحث در مورد مرز‌های دریایی مورد مناقشه بین این رژیم و لبنان شرکت کند.

یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، میشل عون، رئیس جمهور لبنان را به گفت‌وگو در اروپا دعوت کرد، یک رویارویی نادر بین رژیم غاصب و لبنان که هنوز با یکدیگر در تنش هستند.

رژیم صهیونیستی و لبنان ماه گذشته مذاکرات در مورد اختلافات مرزی را تحت نظارت آمریکا و سازمان ملل آغاز کردند تا راه را برای اکتشاف نفت و گاز در اعماق دریا هموار کنند.

هفته گذشته اشتاینیتز در پیام توئیتری خود لبنان را متهم کرد که با تغییر موقعیت مستمر خود و تلاش برای گسترش منطقه مورد مناقشه در حال مذاکره، به دنبال تضعیف مذاکرات است که با واکنش عون مواجه شد و او نیز در اقدامی متقابل این اتهامات را رد کرد. حالا وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در پیام‌هایی توئیتری به دو زبان عبری و عربی خطاب به رئیس جمهور لبنان نوشت: «از گفت‌وگویی که طی روز‌های اخیر بین ما ایجاد شده لذت می‌برم. من متقاعد شده‌ام که اگر ما می‌توانستیم در یک کشور اروپایی به صورت رو در رو به منظور مذاکره علنی یا مخفیانه با یکدیگر ملاقات کنیم، فرصت خوبی برای حل و فصل اختلافات مرز دریایی یک بار و برای همیشه داشتیم.»

این توئیت‌ها در حالی از سوی وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نوشته شده است که همچنان هیچ نشانه‌ای در مورد اینکه آیا عون قصد دارد به این پیشنهاد پاسخ دهد، وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی و لبنان بر اساس نقشه‌ای که در سال 2011 در سازمان ملل به ثبت رسید، درمورد 860 کیلومتر مربع بستر دریایی، مذاکره‌ای داشته‌اند؛ اما لبنان معتقد است که این نقشه بر اساس تخمین‌های غلط تهیه شده است.

به گفته کارشناس انرژی لبنانی، پاسخ عون حاکی از آن است که لبنان اکنون خواستار 1430 کیلومتر مربع دیگر در جنوب دریاست.

رژیم صهیونیستی 18 سال جنوب لبنان را تا سال 2000 اشغال کرد و همچنان مزارع لبنان را تحت تصرف دارد.

طبق قوانین لبنان، تعامل و یا معاملات تجاری با شهروندان اسرائیلی برای شهروندان لبنانی ممنوع است، بنابراین مذاکرات فعلی درباره اختلافات مرزی، بسیار غیرمعمول است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان