زورگیری به امواج رسید!

خراسان: شاید برای شما هم پیش آمده که با وجود نزدیک بودن به آنتن BTS موبایل، اینترنت ضعیفی داشته و از کندی اینترنت و حتی آنتن دهی موبایل زجر کشیده اید. این موضوع در شرایط شیوع کرونا اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است، چون دانش آموزان و دانشجویان نیاز به اینترنت با سرعت پایدار دارند که بتوانند به خوبی به درسشان برسند. همچنین بسیاری از کارمندان که دور کار شده اند، برای انجام کارهایشان در خانه به اینترنت با سرعت خوب نیاز دارند، اما دلیل این اتفاق چیست؟ امروز می‌خواهیم برای تان از زورگیر‌هایی بنویسیم که امواج موبایل را برای خودشان تصرف می‌کنند و سهم شما از این امواج کم می‌شود.
مشکل کجاست
علت اصلی مشکل ضعیف بودن اینترنت در خانه‌ها، ابزاری الکترونیکی به نام «ریپیتر» است که برای تقویت آنتن موبایل استفاده می‌شود، اما در صورت غیرمجاز بودن، باعث بروز مشکلات جدی می‌شود. این ریپیتر (تقویت کننده)‌ها وقتی بدون دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نصب می‌شوند، روی فرکانس تلفن همراه اختلال ایجاد می‌کنند و باعث بروز اشکال در آنتن دهی در محیط اطراف خود می‌شوند.
چرا به استفاده از تقویت کننده نیاز است؟
یک مهندس مخابرات در گفتگو با وب سایت کسب و کار گفته: «برخی مناطق در پوشش تکلیفی اپراتور نیست؛ مانند طبقات منفی یا طبقات بسیار بالا. اگر در این مناطق کاربر زیادی وجود داشته باشد، اپراتور برای این مشکل راه حلی دارد؛ این که با استفاده از نصب دستگاه‌هایی به نام ریپیتر که مجوز‌های رسمی و تاییدیه‌های فنی و سلامت را دارند، سیگنال را تقویت می‌کند، بدون این که اختلالی در سرویس دهی برای دیگر مشترکان ایجاد شود»، اما برخی بدون اطلاع اپراتور اقدام به نصب تقویت کننده به صورت غیرمجاز می‌کنند که باعث تداخل فرکانسی روی شبکه موبایل می‌شود و ممکن است در سرویس دهی به دیگر همسایه‌ها ایجاد اختلال کند. تمرکز این دستگاه‌ها بیشتر در مناطق اداری و تجاری است.
نحوه ثبت شکایت
اگر شما هم از آنتن دهی و اینترنت ضعیف موبایل تان خسته شده اید، می‌توانید شکایت خود را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس cra.ir ثبت و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در هر قسمت از اختلال به وجود آمده شکایت کنید و با گرفتن کد رهگیری مراحل اقدامات انجام شده در آن مورد را پیگیری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان