این سه چهره و داستان‌های جالب‌شان

خارج از دید

دنیای‌اقتصاد : فوتبال یک ورزش «خبرمحور» و پراتفاق است. بنابراین خیلی اوقات آدم‌ها صرفا تا زمانی دیده می‌شوند که در کانون اخبار باشند، خودشان را ببینیم و در موردشان بخوانیم. اینجا فاصله بین مطرح بودن یا نبودن گاهی بسیار کوتاه است؛ امروز تیتر اول هستید و دو ماه بعد شاید خیلی‌ها فراموش‌تان کنند.

* علیرضا بیرانوند: دروازه‌بان اول تیم‌ملی طی سال‌های اخیر، روزگار خوشی را در آنتورپ پشت‌سر نمی‌گذارد. لیگ بلژیک به نیمه‌های راه رسیده، اما او هنوز یک دقیقه هم برای تیمش بازی نکرده است. خودش می‌گوید دلیل نیمکت‌نشین بودنش این است که دیر به آنتورپ اضافه شده. اجازه بدهید قانع نشویم. علیرضا حتی پیش از پایان فصل از پرسپولیس جدا شد و رفت. مساله «زمان» نیست. این‌طور به‌نظر می‌رسد که باشگاه بلژیکی علی را به‌عنوان دروازه‌بان ذخیره خریده و اگر این مساله صحت داشته باشد، با اتفاق بدی مواجه هستیم. بالاخره فوتبال از این بالا و پایین‌ها زیاد دارد. روزی را به بیرانوند یادآوری می‌کنیم که او به‌عنوان گلر اول تیم‌ملی ایران، برای خودش جایگاهی افسانه‌ای و دست‌نیافتنی قائل بود. آن روز را که وسط بازی پرسپولیس و سپاهان به بهانه یک اشتباه داوری معرکه گرفت و ناباورانه نزد قلعه‌نویی، سرمربی تیم حریف رفت. روزی که چون با دستور کالدرون نیمکت‌نشین شده بود، اردوی تیم را ترک کرد و با حضور در باشگاه خواهان دریافت رضایت‌نامه‌اش شد. روزی را که در بوشهر، روی نیمکت پرسپولیس خمیازه می‌کشید. او امروز در آنتورپ رزرو است، جایگاهش در تیم‌ملی را هم در خطر می‌بیند، اما نه خمیازه می‌کشد و نه رضایت‌نامه طلب می‌کند. برای علیرضا بهبود شرایط فنی و پختگی حرفه‌ای آرزومندیم.

* مجید حسینی: یکی از بهترین مدافعان میانی چند نسل اخیر فوتبال ایران در غبار گم شده است. مجید حسینی فوتبالش را مدیون جسارت علیرضا منصوریان و بازی کردن پشت پنجره‌های بسته استقلال در لیگ شانزدهم است. او به خوبی خودش را نشان داد و در جام‌جهانی 2018 به شکل شگفت‌انگیزی ستاره شد. در بازی با مراکش امید ابراهیمی صدمه دید و درخواست تعویض کرد، قرار بود پژمان منتظری به میدان برود، اما پژمان دقیقا همان زمان در دستشویی به سر می‌برد و در دسترس نبود. در نتیجه حسینی به میدان رفت و آن‌قدر خوب بازی کرد که در دو مسابقه بعدی هم فیکس شد! مجید در حال حاضر سومین فصل حضورش در ترابوزان‌اسپور ترکیه را پشت سر می‌گذارد و اوضاع اصلا به سودش نیست. این بازیکن از ابتدای فصل حتی یک دقیقه هم بازی نکرده، جایگاهش در تیم‌ملی به‌طور کامل از بین رفته و تغییر سرمربی هم کمکش نکرده است. به‌نظر می‌رسد زمان «تغییر» برای مجید فرارسیده باشد.

* آریا جسور هاسه‌گاوا: او را یادتان هست؟ هافبک ایرانی- ژاپنی که آذرماه سال 92 کارلوس کی‌روش اعلام کرد علاقه دارد از او در تیم‌ملی ایران استفاده کند. آریا آن زمان 25 ساله بود و در پست او نیاز جدی به بازیکن داشتیم. این پسر اما اعلام کرد بازی در تیم‌ملی ژاپن را ترجیح می‌دهد. هفت سال از آن روز گذشت و او هرگز به تیم‌ملی سامورایی‌ها دعوت نشد. حضور جسور در ایران شاید به سود هر دو طرف تمام می‌شد. او اما انتخاب دیگری کرد و امروز در 32‌‌سالگی خبر خاصی از این بازیکن وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان