حاجی دلیگانی در صحن مجلس:

۶ ماه است که ریاست جمهوری پاسخ تذکرات نمایندگان را نمی دهد

عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس گفت: شش ماه است که هیچ جوابی از ریاست جمهوری به تذکرات نمایندگان نیامده و این مغایر شأن مجلس است.

6 ماه است که ریاست جمهوری پاسخ تذکرات نمایندگان را نمی دهد

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در پایان جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی خطاب به هیئت رئیسه اظهار داشت: طرح سوالات در صحن مجلس زمان زیادی می برد، لذا درخواست داریم در سال دوم فعالیت مجلس تذکر دهید که روند طرح سوالات تسهیل شود.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: تا 5-6 ماه پیش پاسخ به تذکرات کتبی نمایندگان از طرف ریاست جمهوری یا معاونت حقوقی ریاست جمهوری می آمد، اما الان شش ماه است که هیچ جوابی به تذکرات نمی دهند و این مغایر شأن مجلس است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به برخی حواشی در برگزاری انتخابات شوراها در کشور گفت: در برخی شهرها خرید و فروش رأی با پول اتفاق افتاد که این واقعا در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست؛ تذکر دهید که کمیسیون شوراها هرچه سریعتر طرح جامع انتخابات را بررسی کند و به صحن بیاورد.

نماینده مردم شاهین شهر اظهار داشت: نظارت بر انتخابات شوراها در توان مجلس نیست و بهتر است برای حل این مسئله چاره ای اندیشی شود و طرحی هم تهیه شده که بهتر است سریعتر بررسی شود.

وی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز با کسانی که در انتخابات جرمی مرتکب شده اند قاطعانه برخورد کند.

پس از این نماینده، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین نیز در تذکری مشابه خطاب به هیئت رئیسه تاکید کرد: هیئت رئیسه مجلس در سال دوم فعالیت خود موضوع نظارت را جدی تر بگیرد؛ چرا که بسیاری از سوالات و تذکرات نمایندگان، مسئله روز است که باید به سرعت بررسی شود، لذا دیر مطرح شدن آنها نوشدارو بعد از مرگ سهراب می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر