دبیری خبر داد؛

۶ تالاب در ایران دچار چالش و فاقد شرایط مطلوب هستند

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از مجموع ۲۴ تالاب در کشور، ۶ تالاب دچار چالش بوده و در شرایط نامطلوب قرار دارند.

6 تالاب در ایران دچار چالش و فاقد شرایط مطلوب هستندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که امروز(شنبه) به مناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار شد، با اشاره به تاریخچه این کنفرانس اظهار داشت: این کنفرانس که برای اولین بار در 2 فوریه سال 1971 در شهر رامسر با عنوان حفاظت از تالاب‌های مهم بین المللی به ویژه حفاظت از پرندگان آبی نامیده شد که بعدها به نام کنوانسیون تالاب‌ها شناخته شد و اکنون نیز به کنوانسیون رامسر مشهور است.

وی ادامه داد: اهداف کنوانسیون رامسر شامل حفاظت از تالاب‌های بین المللی، بهبود معیشت اقتصادی ساکنان اطراف تالاب، اعمال مدیریت مطلوب و بهره برداری صحیح از تالاب ها است.

دبیری با بیان اینکه بیشترین ارزش گذاری در مقایسه با مراتع و جنگل ها بر روی تالاب ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در مجموع از 280 تالابی که در ایران وجود دارد، تاکنون 94 تالاب شناخته شده و 24 تالاب نیز در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

در حال تکمیل...
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان