وی افزود: بهصورت کلی ترانزیت برای هر شهر و منطقه دارای اهمیت است.این قابلیت از یک طرف میتواند برای ما ترافیک، آلودگی هوا و تصادف به همراه داشته باشد و از سوی دیگر سبب توسعه و رونق شود. ما در جلساتی که برگزار کردیم تلاش داریم روی فرآیندی کار کنیم که منطقه 21 بهعنوان یک منطقه پیشران اقتصادی و اجتماعی شناخته شود. امروز مرکز تهران بهعنوان شلوغترین، پرتراکمترین و نامناسبترین منطقه تهران است. این درحالی است که کارخانهها، خودروسازان، تولیدکنندگان لوازمخانگی، توزیعکنندگان لوازم بهداشتی و بسیاری از مواد غذایی در این منطقه مستقر هستند. بهنظر میرسد منطقه 21 بهترین منطقه برای مراکز خرید است. شهردار منطقه 21 از افتتاح یک موزه خودرو در منطقه تا سال آینده خبر داد و افزود: در این موزه خودروهای ارزشمند از بعد تاریخی وجود خواهد داشت که برخی از آنها نمونهای در جهان ندارد و تنها در این منطقه در معرض عموم قرار خواهد گرفت. رجبزاده در مورد ادامه روند پروژه دو گاز توضیح داد: پروژه دو گاز پروژهای است که برای فاز بعدی اقدامی درباره آن صورت نگرفته بود. ما تاکنون سه جلسه با سرمایهگذار پروژه برگزار کردهایم. سازمان مشاور نیز طرحهایی درباره نحوه اتصال تهیه کرده که در نهایت به یک جمعبندی برسیم. بدون تردید یکی از مهمترین برنامههای ما متصل کردن مسیر دو گاز به اتوبان تهران- کرج است. پروژه سهراه شهریار یا باغستان نیز پروژهای مهم است که ما تاکنون چندین بازدید داشتهایم. بودجه این پروژه استانی است. به احتمال زیاد این پروژه در سال آینده به پایان خواهد رسید و یکی از مشکلات مهم این منطقه که سالها وجود داشته از بین خواهد رفت. این پروژه به منابع مالی وابسته است و به همین دلیل بنده نمیتوانم زمان دقیق پایان پروژه را تعیین کنم
شهردار منطقه21 مشارکتهای اجتماعی را از عوامل موفقیت پروژههای شهری دانست و افزود: مناطق مختلف شهر تهران دارای ویژگیهای منحصربهفردی هستند. هر منطقهای بهواسطه ویژگیهای کالبدی و هویتی مختصات خاص خود را دارد. اگر محلههای تهران را رصد کنیم متوجه میشویم که این محلهها در دل خود عناصر هویتمند شهری و اجتماعی دارند. به همین دلیل نگاه واحد به این محلات نسخه شفابخشی به خصوص در حوزههای فرهنگی و اجتماعی نخواهد بود. به هر میزان که ما برنامههای خود را موردی و ریز کنیم و براساس شرایط محلهها تصمیمگیری کنیم به همان اندازه موفقیت بیشتری خواهیم داشت.