جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: موج دوم کرونا همچنان در اروپا جولان داده و در آستانه کریسمس دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

هشدار آلمان درباره شیوع گسترده کرونا در خانه‌های سالمندان

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که رئیس موسسه رابرت کخ آلمان افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورش را مرتبط به افزایش تست گیری ها ندانسته و آن را به رفتار انسان ها مربوط دانست.

وی همچنین از شهروندانی که به قواعد و محدودیت های کرونایی پایبند هستند تشکر کرد. رئیس انستیتو رابرت کخ با اشاره به شیوع گسترده کرونا در خانه های سالمندان خواستار حمایت موثرتر از این قشر در برابر کرونا شد.

وی تاکید کرد که تقریبا از هر 5 نفری که در خانه سالمندان به کرونا مبتلا می شود یک نفر می میرد.

غلبه بر عواقب اقتصادی کرونا در آلمان تازه در سال 2022

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم اعلام کرده که تازه در سال 2022 می توان به عواقب اقتصادی کرونا فائق آمد.

محدودیت‌های سفر گسترده در ایتالیا برای مهار کرونا

ایتالیا هم برای مهار کرونا محدودیت های سفر گسترده‌ای را تا 6 ژانویه برای شهروندان مد نظر قرار داده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از 21 دسامبر تا 6 ژانویه سفرها بین مناطق مختلف ایتالیا ممنوع است.

این خبر را وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرده و تاکید کرد که باید در دوران تعطیلات کریسمس و سال نو از سفر بین مناطق جلوگیری شود.

هشدار درباره موج سوم کرونا در ایتالیا

وی تاکید کرد: ما باید ارتباطات بین انسان ها را تا حد ممکن محدود کنیم. بدون چنین محدودیت هایی در ژانویه و فوریه موج سوم کرونا جلوی درب ما خواهد بود.

تمدید محدودیت‌ها در آلمان تا 10 ژانویه

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان با وجود اعمال قرنطینه در این کشور از اوایل ماه نوامبر همچنان بالا است.

به همین دلیل آلمان برای مهار کرونا قرنطینه موردی در این کشور را تا 10 ژانویه (21 دی ماه) تمدید می کند و به این ترتیب تا این تاریخ همچنان رستوران ها، موزه ها، تئاترها و امکانات تفریحی در این کشور تعطیل خواهد بود.

این خبر را آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعد از مشاوره با مقامات ایالتی در این کشور اعلام کرد. وی با تاکید بر اینکه آلمان از نظر تعداد مبتلایان بسیار از هدف خود دور است همچنان آمار فوتی های کرونا در کشورش را بالا ارزیابی کرده و گفت: این مسئله نشان می دهد که دولت و ایالات چه مسئولیت بزرگی دارند.

مرکل تاکید کرد که هدف 50 ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر باید ظرف هفت روز آینده حاصل شود.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم اعلام کرد: ما نمی توانیم شرایط را به این شکل تحمل کنیم. این مسئله درست و ضروری است که قرنطینه و محدودیت ها تا 10 ژانویه تمدید شود. وی افزود: شرایط به هیچ عنوان آرام نشده است. وی حتی اعمال محدودیت های سخت گیرانه برای مهار کرونا را دور از انتظار ندانست.

در 4 ژانویه مرکل و مقامات ایالتی آلمان بار دیگر برای تصمیم گیری درباره چگونگی تداوم محدودیت ها گرد هم می آیند. محدودیت های فعلی ابتدا تا 20 دسامبر تصمیم گیری شد که بر اساس تصمیمات جدید تا 10 ژانویه تمدید شد.

صدر اعظم آلمان همچنین پیش بینی کرد که واکسن کرونای شرکت بیونتک در اواخر ماه دسامبر در برخی کشورهای اروپایی تایید شود. وی درعین حال گفت که دولت آلمان همچنان برای تایید واکسن منتظر خواهد ماند.

مرکل تاکید کرد که آلمان در سه ماهه ابتدایی سال 2021 تا هفت میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار خواهد داشت. وی در عین حال امید داشتن بالا به واکسن در سه ماهه ابتدایی سال آینده را رد کرد.

479 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 22046 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد. بر این اساس در این مدت 479 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ رئیس جمهور اسبق فرانسه بر اثر ابتلا به کرونا

ژیسکارد رئیس جمهور اسبق فرانسه که اخیرا در شهر تورز واقع در غرب فرانسه در بیمارستان بستری شده بود، در خانه اش بر اثر تبعات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بر اساس این گزارش، ژیسکارد یک بار در ماه سپتامبر در بیمارستان بستری شده بود و بار دیگر نیز اواسط نوامبر به خاطر مشکلات تنفسی ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد.

ژیسکارد به خاطر تلاش هایش برای مدرنیزه کردن جامعه فرانسه در دوران ریاست جمهوری از جمله صدور مجوز طلاق بر اساس رضایت زوجین و قانونی کردن سقط جنین مشهور شد و یکی از پایه گذاران اصلی همگرایی اروپا به شمار می رود.

اعمال محدودیت‌های سفر در اسپانیا برای مهار کرونا

اسپانیا هم از 23 دسامبر تا 6 ژانویه سفرهای بین مناطق را برای شهروندان ممنوع کرده است. این خبر را وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرده است.

"جانتان ون تام" کارشناس و مشاور دولت انگلیس هم این مسئله را امکان پذیر دانسته که ویروس کرونا هرگز کاملا ازبین نرود و احتمالا به مسئله‌ای که هر ساله در دورانی دوباره باز می گردد تبدیل شود.

648 مرگ روزانه کرونایی در انگلیس

انگلیس هم از افزایش مجدد آمار مبتلایان و مرگ های روزانه کرونایی خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 648 نفر در انگلیس بر اثر کرونا جان باخته اند و 16170 نفر هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لهستان هم از شروع واکسیناسیون علیه کرونا در این کشور از ماه فوریه خبر داده است. نخست وزیر لهستان عناصر خطر، کادر درمان و نیروهای پلیس و ارتش و آتش نشان ها را از اولویت های دریافت واکسن کرونا اعلام کرده است.

محدودیت‌های سفر به اتریش از مناطق خطر کرونایی

اتریش هم برای همه مسافران از مناطق خطر کرونایی از 7 دسامبر تا 10 ژانویه قرنطینه اجباری 10 روزه را در دستور کار قرار داده است.

بالاترین رکورد مرگ کرونایی روزانه در مجارستان

مجارستان هم از مرگ کرونایی 182 تن از شهروندان خود در 24 ساعت گذشته خبر داده که بالاترین رکورد مرگ کرونایی روزانه در این کشور از زمان شیوع کرونا محسوب می شود. 6635 نفر هم در عرض 24ساعت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ یک اروپایی در هر 17 ثانیه به دلیل کرونا

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا هم روز چهارشنبه در حاشیه ویدئو کنفرانس وزرای بهداشت اروپا اعلام کرد که در هر 17 ثانیه یک نفر در اروپا به دلیل کرونا جان خود را از دست می دهد و هر روز در اروپا حدود 5 هزار خانواده به دلیل کرونا عزادار از دست دادن عزیزشان می شوند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2244635 نفر به کرونا مبتلا شده و 53816 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم 1682533 نفر به کرونا مبتلا شده و 45784 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 1659256 نفر به کرونا مبتلا شده و 59699 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1641610 نفر به کرونا مبتلا شده و 57045 نفر هم در اثر آن جان باخته‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1105832 نفر به کرونا مبتلا شده و 17812 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان