آغاز عملیات تروریستهای معارض در صحرای سوریه

تروریستهای وابسته به ارتش آزاد که تحت حمایت آمریکا هستند امروز در صحرای سوریه عملیات موسوم به الارض لنا را آغاز کردند.

خبرگزاری فارس: عناصر وابسته به «احمد عبدو» و گروه ترویستی «جیش اسود الشرقیة» -وابسته به ارتش آزاد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند- نبرد موسوم به «الارض لنا» را در صحرای سوریه آغاز کردند.

وبگاه خبری «کلنا شرکاء» وابسته به معارضان اعلام کرد که این عملیات برای حمله به مواضع ارتش سوریه در صحرای این کشور آغاز شده است.

این وبگاه مدعی شد که تروریستهای معارض توانسته اند نیروهای ارتش سوریه را از چند موضع در صحرای سوریه دور کنند.

دفتر رسانه ای اسود الشرقیه نیز در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که این دو گروه اتاق عملیات مشترکی را برای این جنگ تشکیل داده اند و مناطق نزدیک به ایست و بازرسی «ظاظا» و منطقه «السبع بیار» را اشغال کرده اند.

جنگنده های آمریکا نیز چند روز پیش از طریق هوایی اعلامیه هایی را در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در صحرای این کشور پخش کرده و نیروهای مقاومت را تهدید کردند که به گذرگاه مرزی «التنف» نزدیک نشوند.

ارتش سوریه هم از چند روز پیش عملیات بزرگ «الفجر» را آغاز کرده تا بتواند مناطقی را که داعش در صحرای این کشور اشغال کرده باز پس بگیرد و موفق به پیشروی 5 هزار کیلومتری در این منطقه شده است.

گروههای تحت حمایت دمشق وابسته به نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) نیز امروز اعلام کردند که قصد دارند به مرزهای اداری گذرگاه التنف به سمت جنوب سوریه نزدیک شوند.

گروههای تروریستی «جیش مغاویر الثورة و أسود الشرقیة» سعی دارند مانع از پیشروی گروههای عراقی به سمت مرزهای اداری گذرگاه التنف شوند و این مسئله سبب شده است که این نیروها برای رسیدن به این گذرگاه به سمت شمال از منطقه «عقده الزرقاء» مسیر خود را تغییر دهند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان