پرواز بمب‌افکن B-۵۲ آمریکا بر فراز مناطق مرزی عراق و سوریه

خبرگزاری فارس: یک منبع امنیتی عراق امروز شنبه گفت که اطلاعات دریافتی حاکی از پرواز چند بمب‌افکن B 52 آمریکا در آسمان مناطق مرزی عراق و سوریه است.

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، این منبع با اشاره به ثبت پروازهای غیرعادی بر فراز مناطق مختلف سوریه، گفت که بمب‌افکن‌های B 52 در مناطقی از مرز عراق و سوریه به پرواز درآمده‌اند که هنوز علت و انگیزه‌های حقیقی آن مشخص نیست.

پیشتر مقامات نظامی آمریکا از انتقال بمب‌افکن‌های آمریکایی به غرب آسیا خبر داده بودند.

بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

منابع کُردی گزارش دادند که جنگنده های ارتش ترکیه، مناطقی از آمیدی واقع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اخبار العراق، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه 22 آذر / 12دسامبر از حملات به پ ک ک در شمال عراق و کشته شدن پنج عضو آن خبر داد.

این در حالی است که منابع کُردی هم گزارش دادند که جنگنده های ارتش ترکیه، مناطقی از آمیدی واقع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده اند.

بر اساس خبر؛ در این حمله روستای گاره واقع در منطقه چمانکی در آمیدی هدف حمله قرار گرفته است.

این حمله موجب خسارات شدید به باغات و زمین های کشاورزی ساکنان منطقه شده و همزمان کوه کوره ژا واقع در منطقه شیلادزی نیز بمباران شده است.

ترکیه از سال های گذشته تاکنون مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق را به بهانه حضور پ.ک.ک، بمباران کرده و این حملات موجب تخلیه صدها روستای اقلیم و جان باختن و مجروح شدن ده ها شهروند غیرنظامی اقلیم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر