ماهان شبکه ایرانیان

بهانه های ساده برای شاد زیستن

خانه داری: داشتن یک زندگی خوب و شاد باید از خانه شروع شود، اما خیلی راحت می‌توان در درون این تله افتاد و به این فکر افتاد که خانه ما برای شاد بودن خیلی بزرگ نیست، برای مهمانی گرفتن آن‌قدر تمیز نیست، و برای دعوت از دیگران به قدر کافی زیبا نیست

خانه داری: داشتن یک زندگی خوب و شاد باید از خانه شروع شود، اما خیلی راحت می‌توان در درون این تله افتاد و به این فکر افتاد که خانه ما برای شاد بودن خیلی بزرگ نیست، برای مهمانی گرفتن آن‌قدر تمیز نیست، و برای دعوت از دیگران به قدر کافی زیبا نیست. چرا نباید زندگی روزمره‌یمان را شادتر، جذاب‌تر، هیجان‌انگیزتر، و سرگرم‌کننده‌تر بکنیم؟ برای این‌که به چنین زندگی‌ای دست پیدا کنید می‌توانید یک یا هر هشت ایده‌ای که در این مطلب بیان می‌شود را امتحان کنید. در این حالت زندگی شما- و خانه شما- غنی‌تر و عمیق‌تر می‌شود. 
 

یک مهمانی شام برگزار کنید.

همه ظروف چینی خوب خود را از کابینت‌ها خارج کنید، شمع‌های وارمر خود را در همه جای خانه پخش کنید، و میز خود را با گلدانی مملو از گل‌های ارکیده تزئین کنید. سپس بهترین دوستان خود را دعوت کنید، موسیقی بگذارید، و غذایی ساده اما خوش‌مزه سرو کنید. اگر شما عاشق آشپزی هستید و وقت کافی دارید پختن غذاهایی خوش‌مزه و جذاب کار بسیار خوب و خوشایندی است، اما هیچ‌وقت نگذارید نداشتن وقت کافی و یا حوصله آشپزی نداشتن ذوق شما را برای برپایی یک مهمانی شاد کور کند. هنگام عصر وقتی مهمان‌ها می‌آیند، مهمانی خود را با یک نوشیدنی خنک شروع کنید و آن را با یک فنجان چای یا قهوه و یا یک چیز شیرین به پایان برسانید. مطمئن باشید اگر غذای اصلی شما یک مرغ شک‌پر باشد که از رستوران سر کوچه خود خریده باشید به هیچ کدام از مهمان‌های شما برنمی‌خورد. مهم کنار هم بودن و شاد بودن است.
 

از هنر لذت ببرید.

زمانی را صرف مطالعه کتاب‌های مورد علاقه خود بکنید و وقتی مشغول آشپزی و پختن غذا هستید به اپرا گوش دهید. زمان‌های خاصی را برای بازدید از موزه‌ها و گالری‌های مختلف در نظر بگیرید تا در جریان آثار هنری جدید باشید. به جای این‌که وقت خود را با افراد کسل‌کننده و ناآشنا بگذرانید سری به گالری محله خود بزنید و یا به یک تئاتر بروید. به طور کلی سعی کنید همیشه بهانه‌ای برای انجام یک فعالیت هنری داشته باشید و برای این کار برنامه‌ریزی کنید.
 

سعی کنید هیچ‌وقت از دنده چپ از خواب بلند نشوید.

سعی کنید هنگام صبح با خوش‌بینی و شادی از تخت‌خواب خود بیرون بیایید. این کار روز شما را متفاوت خواهد کرد و این مسئله شما را متعجب می‌کند. حسی که در صبح دارید در کل روز شما تاثیر می‌گذارد، پس با روحیه‌ای شاد از خواب بلند شوید تا روز شما هم شاد شود. سعی کنید با فراغ بال پیش از بیرون آمدن از تخت‌خواب بدن خود را کش بدهید تا خستگی و کوفتگی از شما جدا شود. سپس، به جای این‌که به سرعت به سراغ تلفن همراه خود بروید، یک لیوان آب که درون آن لیمو چکانده‌اید یا درون آن مقداری برگ نعنا قرار داده‌اید را بنوشید. در همین حین سعی کنید از پنجره به بیرون نگاه کنید و از منظره بیرون لذت ببرید. وقتی منتظر جوش آمدن آب کتری یا چای‌ساز هستید تخت‌خواب خود را مرتب کنید و خود را برای روزی که در آن قرار دارید آماده کنید.
 

دسر درست کنید.

کیک شکلاتی یا تارت سیب بسیار خوش‌مزه و لذیذ هستند، اما هم‌چنین خوردن میوه‌های فصلی هم می‌توانند گوارا و خوشایند باشد. زمانی را صرف درست کردن دسری برای بعد از خوردن شام اختصاص دهید تا شب شما از همیشه خاص‌تر و جذاب‌تر شود. و اگر در روز خاصی قرار دارید، هنگام بازگشت از کار در یک نان‌فروشی توقف کنید و مقداری نان خوش‌مزه و لذیذ بخرید. این نان‌ها شب شما را در کنار همسرتان خوشایندتر و شادتر می‌کنند.
 

با نور خانه خود بازی کنید.

نور می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در محیط زندگی شما ایجاد کند. نور خانه خود را هنگام عصر و شب کم کنید و سعی کنید فضای خانه خود را با شمع‌های کوچک روشن کنید. این کار حس و حالی زیبا و خاص در فضا ایجاد می‌کند. برای تاثیر بیشتر سعی کنید شمع‌ها را در مقابل آینه‌های خانه خود قرار دهید. یک یا دو شمع معطر باکیفیت می‌تواند فضای زندگی شما را زیباتر کند. البته همین یک یا دو شمع کافی است، زیرا استفاده بیش از حد از شمع‌های معطر باعث سردرد می‌شود.
 

زمانی را برای انجام کارهای عقب‌افتاده خود در نظر بگیرید.

از ریختن قهوه یا چای در درون فنجان هنگام صبح تا کم کردن نورهای خانه در شب، گاهی لحظاتی وجود دارد که ممکن است شما را به دلیل یادآوری کارهای عقب‌افتاده مضطرب کند. این لحظات که ممکن است چند ثانیه هم بیشتر طول نکشد تاثیر زیادی روی شما می‌گذارد. به همین دلیل سعی کنید زمانی را به انجام کارهای عقب‌مانده خود اختصاص دهید تا در این لحظات دلشوره و نگرانی هیچ‌گاه به سراغ شما نیاید. هنگام انجام این کارها هم سعی کنید از لحظات آن لذت ببرید و آن را با بی‌حوصلگی و خستگی انجام ندهید.
 

هیچ‌وقت به خاطر دکور خانه خود از کسی معذرت‌خواهی نکنید.

خانه شما متعلق به خود شماست، بنابراین آن را طوری طراحی کنید یا بچینید که فکر می‌کنید مناسب نیازها و سلایق شماست و اصلا به این‌که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند و یا چه قضاوتی دارند فکر نکنید. خوبی این کار این است که حتی اگر دوستان یا خویشاوندان شما از سلیقه شما خوش‌شان نیاید، اما به این دلیل که این جسارت را داشته‌اید که کارها را مطابق میل و علاقه خود انجام داده‌اید شما را تحسین می‌کنند.
 

سعی کنید هنگام تمیز کردن خانه لحظات شادی را برای خود بسازید.

خانه شما محیط زندگی شما است پس باید زمانی را صرف تمیز کردن آن بکنید و به آن پس از یک روز یا هفته طولانی نظم دهید. اگر خیلی به فعالیت‌های مربوط به تمیز کردن و نظم بخشیدن به خانه علاقه‌ای ندارید، سعی کنید هنگام این کار به موسیقی گوش دهید یا اصلا به این فکر کنید که مشغول نشان دادن عشق و علاقه خود به جایی هستید که پناهگاه و خلوتگاه شماست. تمیز کردن خانه کار جذابی نیست، اما سعی کنید به شیوه‌های مختلف آن را شاد کنید.

به ما بگویید: شما از چه راه‌هایی برای شاد زیستن استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در این مورد در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید.

مطالب بیشتر: چه چیزی در خانه همسرتان را شاد می کند؟

بفرمایید شام!

چگونه در طراحی فضای خود از طبیعت الهام بگیرید؟

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان