شرکت توییتر برای پاسخگویی به حجم عظیم توییتهایی که در این شبکه اجتماعی پست میشود، از خدمات وب آمازون برای کامل کردن ظرفیت رایانش خود استفاده میکند. توییتر مدتها برای ذخیره و نمایش متن، عکسها و ویدئوهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی، به دیتاسنترهای خود متکی بوده است.
اما اکنون تحت یک قرارداد چندساله، توییتر از خدمات وب آمازون (AWS) که زیرساخت ابری جهانی فراهم میکند، برای ارائه تایملاینها در پلتفرم خود استفاده میکند.
در گرایش روزافزونی که تحت آن شرکتها بهجای هزینه روی سرورهای داخلی و دیتاسنترهای شخصی، به خدمات نرمافزاری و رایانش ابری روی میآورند، خدمات وب آمازون پیشتاز بوده و به همراه رقیبانی نظیر مایکروسافت و گوگل با وعده افزایش یا کاهش سریع ظرفیت سرورهای شرکتها با توجه به نیاز آنها، مشتریان بزرگی را جلب کردهاند.
برخی از مشتریان معروف خدمات وب آمازون، استارتآپهایهایتک معروفی مانند نتفلیکس و Airbnb هستند. توییتر انتقال بخشی از فناوری خود به خدمات ابری در سالهای اخیر آغاز کرد و تحت قراردادی در سال 2018، بخشهایی از دیتاهای عظیم خود را به گوگل منتقل کرد.
شرکت توییتر اعلام کرد همکاری با خدمات ابری آمازون عملکرد محصولات این شرکت را با استفاده از دیتاسنترهایی که در نزدیکی محل زندگی مردم وجود دارد، بهبود خواهد بخشید.
«پاراگ آگراوال»، مدیر فناوری توییتر اظهار کرد: توییتر همچنین با استفاده از خدمات آمازون میتواند قابلیتها را سریعتر عرضه کند. براساس گزارش بلومبرگ، «متگرامان»، مدیر فروش و بازاریابی خدمات وب آمازون در مصاحبهای اظهار کرد: در پشت صحنه، توییتر سالها مشتری آمازون بوده است.
افزایش اتکای توییتر به خدمات ابری به صرفهجویی مالی این شرکت کمک کرده و به طراحان اجازه میدهد روی محصولات دیگر کار کنند و این شرکت شبکه اجتماعی در مناطقی که دیتاسنتر ندارند، سریعتر رشد میکند.