آموزش ساخت عروسک متحرک با استفاده از مقوا

در این مقاله آموزش ساخت عروسک متحرک را با بیانی ساده به رشته ی تحریر در آورده ایم، این نوع از عروسک ها در عین سادگی بسیار مورد توجه کودکان قرار می گیرند، و اینکه می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

آموزش ساخت عروسک متحرک با استفاده از مقوا

عروسک ها بخش مهمی از رویاهای کودکان از جمله دختران را تشکیل می دهد، اگر خانه شما دارای یکی از این فرشته های کوچک باشد قطعا شاهد حضور تعداد زیادی از عروسک ها در اتاق وی می باشید، عروسک های متنوع و متفاوت بسیاری وجود دارد که طبق سلیقه پرنسس های شما انتخاب و خریداری می گردد؛ اما همیشه نیاز به خرید نیست؛ گاهی هم می توان در منزل برخی از این عروسک ها را تهیه نمود, در این مطلب ساخت عروسک متحرک را آموزش داده ایم.می خواهید دختر کوچولوی خود را سوپرایز کنید، می خواهید با خرید هدیه ای او را شاد کرده و یا به خاطر انجام کاری خوب او را تشویق کنید؛ گزینه های زیادی فراهم می شود، اما عروسک ها در سطر اول قرار می گیرند, مگر می شود دختر باشد اما عروسک زیبا و دوست داشتنی با نمکی نیز در آغوش او نباشد، تهیه عروسک ایده ای فوق العاده برای این منظور است اما اینکه چه عروسکی تهیه شود قطعا فقط و فقط بستگی به سلیقه ی او دارد، می توانید عروسکی را در کمترین زمان و با کمترین هزینه بسازید و به او هدیه بدهید.

آموزش ساخت عروسک متحک و زیبا برای کودکان

انواع عروسک های مختلف با جنس، طرح و شکل، رنگ متفاوت وجود دارند، عروسک های پولیشی، عروسک های بافتنی، عروسک های نمدی، عروسک های پارچه ای، عروسک های پلاستیکی و … که محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده اند؛ اما نوع دیگری از عروسک ها: عروسک های دالی دالی یا عروسک متحرک وجود دارند که به دلیل متحرک بودن بسیار مورد توجه قرار می گیرند. در این مطلب آموزش ساخت عروسک متحرک را قرار داده ایم.

درست کردن عروسک متحرک با شکل های مختلف

وسایل مورد نیاز

  • تعدادی مقوا
  • دکمه قابلمه ای (میخ ته تاشو)

آموزش ساخت عروسک متحرک با مقوا

ابتدا در اولین مرحله جهت ساختن عروسک متحرک تعدادی مقوا، دکمه قابلمه ای (میخ ته تاشو)  تهیه کنید، می توانید دکمه های قابلمه ای را از خرازی ها به راحتی خریداری نمایید.

 

تصویر عروسک مورد نظر خود را بر روی مقوا رسم کنید؛ سپس از قسمت هایی که قرار است متحرک باشند، برش داده و جدا می کنید.

پس از اینکه الگوهای خود را تهیه کردید، مجددا آن ها را به وسیله ی دکمه های قابلمه ای به یکدیگر متصل نمایید.

آموزش ساختن عروسک متحرک برای سلیقه های گوناگون

در نخستین مرحله باید دست ها را به قسمت سرشانه متصل نموده بخش های دیگر را از آؤنج و مچ دست به یکدیگر وصل کنید.

 

پاهای عروسک را نیز به یکدیگر متصل کرده و سپس به تنه متصل کنید؛ تنه وصل نمایید و در آخر جهت نگه داشتن عروسک پایه ای را در محل پشت عروسک قرار داده و نصب نمایید.

پس از کامل شدن آن به سلیقه ی دلخواه رنگ آمیزی کنید و یا بر روی یک کاغذ شکلی را که می خواهید نقاشی کرده و به وسیله ی چسب بر روی آن می چسبانید.

می توانید با استفاده از همین قانون عروسک های زیبا و جذابی متفاوتی را با شکل ها و رنگ های مختلف بسازید.

آموزش ساخت عروسک متحرک با شکل هایی شیک و ناب

آموزش ساختن عروسک متحرک برای تمامی سلیقه ها

آموزش ساختن عروسک متحرک با بهره گیری از هنر و خلاقیت

در این مطلب ساخت عروسک متحرک را خدمت شما عزیزان علاقه مند شرح دادیم، از اینکه در این مطلب با آرگا همراه بودید، سپاسگزاریم و امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان