معرفی ۹ ماسک خرمالو برای زیبایی و سلامت پوست شما

خرمالو از میوه های فصل پاییز است که خواص درمانی زیادی برای پوست و بدن ما دارد. انواع ماسک خرمالو را می توانید متناسب با انواع پوست تهیه کنید و لطافت و زیبایی را به پوست خود هدیه دهید.

معرفی 9 ماسک خرمالو برای زیبایی و سلامت پوست شما

خرمالوها از میوه های خوشمزه فصل پاییز است که مانند بسیاری از میوه های دیگر خواص زیادی برای لطافت پوست دارد. ماسک خرمالو, ماسک قهوه، ماسک زردچوبه از جمله ماسک هایی است که برای انواع پوست کاربرد دارند.

سلامت و زیبایی پوست با ماسک خرمالو

قبل از ارائه ماسکهای تهیه شده با خرمالو ابتدا با خواص و فواید خرمالو آشنا شویم. میوه خرمالو دارای ویتامین های A، E و C و دارای اسیدهای چرب اشباع است. اسیدهای چرب اشباع برای داشتن پوست سالم ضروری است. پوست را ترمیم می کند و بهبود می بخشد و فعالیت متابولیسم آن را سرعت می بخشد. پوست سالم، تمیز و درخشان به ارمغان می آورد. خرمالو یک بتاکاروتن غنی است که به بهبود رنگ پوست سالم کمک می کند و منبع طبیعی آنتی اکسیدان است و ترک ها و زخم های جزئی پوست را درمان می کند.

تهیه ماسک خرمالو به روش حانگی

بهبود و رفع چین و چروک پوست با خرمالو

خرمالویی که از قبل له کردید را با کمی آب لیمو و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کرده و آن را بر روی پوست قرار دهید. بعد از 15 الی 20 دقیقه آن را بشویید. این ماسک طبیعی منافذ باز صورت شما را از انواع آلودگی پاکسازی می کند. علاوه بر اینکه تاثیر بسیاری بر بهبود چین و چروک می گذارد، پوست شما را لطیف و زیبا می کند.

ماسک طبیعی برای پوست های خشک

برای تهیه آن باید یک قاشق غذا خوری کته بدون روغن و نمک را با یک قاشق مربا خوری روغن بادام شیرین را به همراه یک تکه کوچک خیار و نصف خرمالو را در میکسر ریخته و مخلوط کنید. 10 دقیقه روی پوست خود نگه دارید تا پوست شما را لطیف کند.

فواید ماسکهای خرمالو

ماسک مناسب پوست های چرب

برای تهیه این ماسک که همچون یک لایه بردار طبیعی عمل می نمایید و پوست صورت را از هر آلودگی پاکسازی می نمایید باید یک عدد خرمالوی رسیده را له کنید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه یک چهارم فنجان شکر به آن بیفزایید و ترکیب کنید، سپس آن را روی پوست صورت قرار دهید و پس از گذشت 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک نرم کننده و براق کننده پوست

برای نرمی پوست کافی است یک خرمالو له شده را به شکل پوره در آورید و آن را با کمی آرد جو یا غلات دیگر مخلوط کنید و به کمک یک قلم مو، آن را بر روی پوست خود پخش کنید. به مدت 10 الی 15دقیقه آن را بر روی پوست بگذارید. بعد از آن می توانید آن را با آب ولرم بشویید تا از صورتتان خوب پاک شود.

ترکیب خرمالو و غلات برای تهیه ماسک

ماسک برای بسته شدن منافذ پوستی

این ماسک به بسته شدن منافذ روی پوست کمک می نماید که برای تهیه این ماسک نیز به یک عدد خرمالو و آب یک عدد خیار نیاز دارید که باید با یکدیگر مخلوط نمایید و آن را روی پوست صورت بمالید. پس از گذشت 20 دقیقه می توانید صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک روشن کننده واقعی پوست

برای روشن شدن پوست، یک عدد خرمالو را با یک هویج مخلوط نمایید و به مدت 10 دقیقه بگذارید بر روی پوست شما قرار بگیرد تا جذب پوستتان شود. در نهایت صورت را با آب سرد بشویید.

تهیه ماسک صورت با خرمالو

ماسک تمیز کننده عمیق پوست

گاهی اوقات با وجود شستن صورت با صابون منافذ پوست همچنان آلودگی دارند و این منافذ به خوبی پاک نشده اند. در اینجاست وجود یک ماسک طبیعی و قوی به شما کمک می کند تا هر گونه آلودگی و ناپاکی را از صورت خود دور کنید.

این میوه خوشرنگ پاییزی تمام دانه های چرب پوست را تمیز می کند. کافی است که یک خرمالوی له شده و رسیده را با یک چهارم فنجان شکر قهوه ای و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و به صورت دورانی بر روی پوست خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

تهیه ماسک خرمالو با زیتون

ماسک جلوگیری از جوش و آکنه

یکی از انواع ماسک رفع آکنه صورت این ماسک می باشد که به دلیل مواد مورد استفاده در آن دارای خاصیت ضد باکتری می باشد و در مبارزه با جوش و آکنه مفید می باشد. برای تهیه این ماسک باید خرمالوی له شده به میزان سه قاشق غذاخوری را با چند قطره روغن بادام یا نارگیل، یک قاشق غذاخوری آب و یک الی دو قاشق غذاخوری عسل کاملا ترکیب نمایید و آن را روی پوست گردن و صورت بمالید، پس از گذشت نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

ماسک درخشان و جوان کننده پوست

یکی دیگر از ماسکها؛ ماسک شیر و خرمالو می باشد که استفاده از آن موجب بسته شدن منافذ پوستی، جوان سازی و درخشندگی پوست می گردد که در تهیه آن باید یک عدد خرمالو را له کنید و با شیر و عسل هرکدام به میزان یک قاشق چایخوری و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط نمایید و روی پوست صورت قرار دهید. بعد از گذشت یک ربع از اعمال ماسک، صورت را با آب ولرم و همچنین پاک کننده ای گیاهی بشویید.

آشنایی با ماسکهای خرمالو

تهیه ماسکهای خرمالو و استفاده از آن مانند یک اسکراب طبیعی عمل می کند و هر گونه آلودگی را از پوست شما پاک می کند. در این حالت می توان گفت که میوه خرمالو مانند یک لایه برداری طبیعی عمل می نمایید. از اینکه در ارائه روش های تهیه خانگی ماسک این میوه پاییزی همراه ما بودید، صمیمانه متشکریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان