جدایی پست کلیدی سرخپوشان؛

نقشه یحیی برای جانشین بشار رسن چیست؟/پرسپولیس در جاده استقلال!

جدایی بشار رسن از پرسپولیس قطعا بدون تبعات نخواهد بود مگر اینکه یحیی گل محمدی از قبل برای چنین روزهایی آماده بوده باشد!

سرویس ورزش مشرق – یکی از معضلات تیم های بزرگ از دست دادن مغز متفکر و یا توپ پخش کن تیم در میانه زمین است. اتفاقی که در سالهای اخیر برای بارسلونا رخ داد و با جدایی ژاوی و اینیستا این تیم به شدت افت کرده و دیگر خبری از آن فوتبال باطراوت و شادابی که هر بیننده ای را به وجد و هر حریفی را به وحشت می انداخت نیست.

مشابه چنین اتفاقی در تیم هایی مانند استقلال هم رخ داده است. زمانی که مجتبی جباری از این تیم رفت مادامی که امید ابراهیمی به فرم مطلوب سالهای آخرش نرسیده بود استقلال در میانه زمین لنگ می زد ولی با رفتن ابراهیمی باز هم همان نقطه ضعف به چشم آمد تا علی کریمی به استقلال پیوست و این تیم یک بازیساز ایده آل را پیدا کرد اما حالا باز هم شاهد وضعیت سردرگم هافبک ها، وینگرها و مهاجمان این تیم در هر دیدار هستیم که کسی نیست توپ های خط دفاعی یا میانی را به خط جلو وصل کند.

جدایی بشار رسن از پرسپولیس هم تقریبا به همین شکل خواهد بود. بازیکنی خوشفکر با تفکرات هجومی و البته تدافعی که در هر دقیقه ای از بازی بسته به شرایط آنها را تغییر می داد حالا از این تیم جدا شده و میانه زمین پرسپولیس خالی از یک هافبک طراح است.

گرچه یحیی گل محمدی در میانه زمین سیامک نعمتی و احمد نوراللهی را دارد ولی شکل بازی این دو شباهتی به بشار رسن ندارد و باید دید سرمربی پرسپولیس چه برنامه ای برای پر کردن خلاء این بازیکن عرافی در میانه زمین دارد. خلائی که پر نشدنش ممکن است به از دست رفتن امتیازات حساس این دوران منجر شده و وضعیت را برای تیم یحیی سخت کند. البته پرسپولیس با داشتن نفراتی مانند وحید امیری یا میلاد سرلک شاید توانایی این را داشته باشد که از جناحین فشار را روی خط هافبک رقبایش زیاد کند ولی نبود کسی که بتواند از عمق توپ را به مهدی عبدی و آرمان رمضانی و بعد از مدتی عیسی آل کثیر برساند قطعا به چشم خواهد آمد. شاید گل محمدی فکر این روزها را از قبل کرده و با اضافه کردن یک بازیکن به کادر نفراتش بتواند همه پرسپولیسی ها را غافلگیر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان