گزارش مشرق؛

خانواده اول آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی جو بایدن را بشناسید +عکس و فیلم

هر دو پسر جو بایدن و تک دختر او همسران یهودی برای خود انتخاب کرده‌اند و این یعنی تعداد زیادی از نوه‌های رئیس‌جمهور بعدی آمریکا یهودی هستند.

سرویس جهان مشرق - همزمان با کوچ ترامپ از کاخ سفید، بایدن با یک «خانواده‌ی اول» جدید ساکن کاخ سفید خواهد شد. «خانواده‌ی اول [1] » عبارت است از شخص رئیس‌جمهور، همسرش که «بانوی اول» (یا «آقای اول») لقب می‌گیرد و پسرها و دخترهای احتمالی آن‌ها که «پسر اول» و «دختر اول» نام می‌گیرند. در گزارش پیش رو با خانواده اول آینده‌ی آمریکا بیش‌تر آشنا خواهید شد؛ خانواده اولی که هر دو عروس و تنها دامادش، و بنابراین بسیاری از نوه‌هایش،  یهودی هستند.

بخشی از مواضع جو بایدن درباره ایران [دانلود]

توضیحاتی درباره سیاستِ دولت احتمالی بایدن در قبال ایران [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا کیست؟ / آیا آمریکای بایدن به برجام برمی‌گردد؟

 

اعضای «خانواده‌ی اول» آمریکا

جو بایدن [2] ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از دو ازدواج خود صاحب چهار فرزند شده است؛ اگرچه واقعیتِ غم‌انگیز این است که از این تعداد، تنها دو فرزند در حال حاضر در قید حیات هستند [3] . بایدن سال 1966 با همسر اولش «نیلیا هانتر» (بعداً «نیلیا بایدن») ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب سه فرزند شد که به ترتیبِ تولد عبارت بودند از «جوزف رابینت بُو بایدن سوم» معروف به «بُو» (متولد 1969)، «رابرت هانتر بایدن» معروف به «هانتر» (متولد 1970)، و «نائومی کریستینا اِیمی بایدن» معروف به «اِیمی» (متولد 1971).

جشن تولد 30 سالگی جو بایدن در ماه نوامبر سال 1972 در کنار همسر اولش نیلیا و دو پسرشان «بُو» (چپ) و هانتر؛ بایدن در انتخابات مجلس سنا پیروز شده بود، اما مراسم تحلیف او هنوز برگزار نشده بود؛ نیلیا و دختر سیزده‌ماهه‌شان (که در این تصویر حضور ندارد) تقریباً یک ماه پس از جشن تولد بایدن در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند (+)

18 دسامبر 1972، نیلیا با سه فرزندشان داشت برای خرید کاج کریسمس به یک فروشگاه می‌رفت که خودرویش با یک تریلر تصادف کرد. نیلیا و نائومی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست دادند. نائومی در آن زمان سیزده ماه داشت. دو پسرِ بایدن جراحت‌های شدیدی برداشتند، اما از این تصادف جان سالم به در بردند. بایدن شانزده روز بعد، یعنی 3 ژانویه 1973، در همان بیمارستانی که پسرانش در آن بستری بودند، سوگند یاد کرد و برای اولین بار وارد مجلس سنا شد.

بقایای خودرویی که «نیلیا» همسر جو بایدن و فرزندانش هنگام تصادف مرگ‌بار رانندگی در آن بودند (+)

مراسم تحلیف جو بایدن (دوم از چپ) به عنوان نماینده مجلس سنا در سال 1973 در بیمارستانی که دو پسرش بعد از تصادف رانندگی در آن بستری بودند (+)

مصاحبه بایدن (پشت تریبون) با رسانه‌ها پس از مراسم تحلیفش در سال 1973؛ بایدن ابتدا تصمیم گرفت کرسی‌اش در مجلس سنا را واگذار کند و به دو پسرش رسیدگی کند، اما سناتورهای ارشد او را متقاعد کردند به واشینگتن بیاید (+)

بایدن سال 1975 در یک «قرارِ کور» (بدون آشنایی قبلی) با «جیل ترِیسی جِیکوبز» بانوی اول آینده‌ی آمریکا ملاقات کرد و این دو سال 1977 با هم ازدواج کردند. بایدن سال 1981 از همسر جدید خود صاحب یک دختر به نام «اَشلی بلِیزِر» شد. آن‌چه در ادامه می‌خوانید داستان مختصر زندگی جیل جیکوبز، بانوی اول آینده آمریکا، بُو بایدن، هانتر بایدن، پسر اول آینده آمریکا، و اشلی بایدن، دختر اول آینده آمریکاست.

جو بایدن (دوم از راست) و همسر فعلی‌اش «جیل جِیکوبز» (راست) کمی بعد از آشنایی‌شان در سال 1975 در کنار دو پسر بایدن «بُو» (چپ) و «هانتر»  (+)

 

جیل بایدن، بانوی اول

جیل تریسی جیکوبز [4] 3 ژوئن 1951 (12 خرداد 1330) در شهر «هامونتون» در ایالت نیوجرسی متولد شد. وی چهار خواهر دارد که همگی از او کوچک‌تر هستند. جیل از همان نوجوانی قصد داشت وقتی بزرگ شد برای خودش شغلی داشته باشد. کار را از سن 15 سالگی، از جمله با پیش‌خدمتی در شهر «اوشِن‌سیتی» در ایالت نیوجرسی آغاز کرد. جیل که در حال حاضر 69 سال دارد، ماه فوریه سال 1970، در سن 18 سالگی، با «بیل استیونسون» بازیکن سابق یک تیم دانشگاهی فوتبال آمریکایی ازدواج کرد، اما این ازدواج پنج سال بیش‌تر دوام نیاورد. جیل سال 1975 از استیونسون جدا شد و دو سال بعد با جو بایدن ازدواج کرد.

جیل بایدن، که به‌زودی بانوی اول آمریکا می‌شود، را همیشه یکی از بزرگ‌ترین حامیان جو بایدن دانسته‌اند (+)

جیل بایدن به شوخ‌طبعی، شوخی‌های بعضاً عجیب (مثلاً قایم شدن در محفظه‌ی بارِ بالای سر در کابین هواپیمای ویژه معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا برای غافلگیر کردن همسرش [5] )، و انرژی زیاد مشهور است. در مصاحبه‌های مختلفش درباره داستان آشنایی‌اش با جو تعریف کرده که ابتدا فکر می‌کرده «یک بار با او قرار می‌گذارم و بعد تمام می‌شود»، اما وقتی بعد از اولین قرارشان به خانه برگشته ساعت یک شب به مادرش زنگ زده و گفته: «بالأخره با یک نجیب‌زاده آشنا شدم.» با این وجود، جو بایدن می‌گوید بعد از دو سال و پنج بار خواستگاری بالأخره توانسته جیل را متقاعد کند که مادرخواندگی دو پسرش را بپذیرد. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اخیراً در ویدیویی که در نشست گردهمایی ملی دموکرات‌ها پخش شد درباره جیل گفت «ما را دوباره به هم وصل کرد. زندگی‌ام را دوباره به من برگرداند. خانواده را به ما برگرداند.»

جو بایدن (راست) و همسر فعلی‌اش «جیل جِیکوبز»؛ «بیل استیونسون» همسر سابق جیکوبز  ماه آگوست 2020 مدعی شد بر خلاف روایت رسمی درباره آشنایی بایدن با جیکوبز در سال 1975، این دو همزمان با تبلیغات انتخاباتی بایدن برای ورود به مجلس سنا در سال 1972 با هم آشنا شدند و بعدها حتی با هم رابطه هم داشتند؛ استیونسون می‌گوید همین رابطه باعث طلاق او و جیکوبز شد و بایدن نهایتاً با جیکوبز ازدواج کرد (+)

«دکتر جیل بایدن» که چهار مدرک دانشگاهی دارد و در حال حاضر استاد دانشگاه است، همیشه قول داده همین شغلش را ادامه بدهد. به عنوان نمونه، سال 2009، پس از آن‌که جو بایدن به عنوان معاون اول باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، سوگند یاد کرد، جیل تبدیل به «بانوی دوم» آمریکا (همسر معاون اول رئیس‌جمهور) شد، اما همچنان به تدریس در یکی از دانشگاه‌های ویرجینیای شمالی ادامه داد. جالب است بدانید در آن دوره، تیم حفاظت او در «سرویس مخفی [6] » خود را جای دانشجوهایش جا می‌زدند و در کلاس‌هایش حضور داشتند [7] . جیل می‌گوید حتی پس از تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا هم به تدریس در دانشگاه ادامه خواهد داد؛ در این صورت، وی به اولین بانوی اول تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود که خارج از کاخ سفید شغل تمام‌وقت دارد.

جو بایدن (چپ) در حال سوگند یاد کردن به عنوان معاون اول باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در سال 2009 مقابل همسرش «جیل جِیکوبز» (راست) و «جان پال استیونز» (پشت به تصویر) دستیار قاضی دیوان عالی آمریکا (+)

بو بایدن

بو بایدن [8] 3 فوریه 1969 (14 بهمن 1347) در شهر «ویلمینگتون» در ایالت دِلاوِر متولد شد. در تصادف رانندگی سال 1972 خودروی مادرش، دچار شکستگی‌های متعدد در استخوان‌هایش شد و چندین ماه در بیمارستان بستری بود. سال 1991 از دانشگاه پنسیلوانیا و سپس دانشکده حقوق دانشگاه «سیراکیوس» (همان دانشکده‌ای که جو بایدن در آن تحصیل کرده بود) فارغ‌التحصیل شد. بعد از فارغ‌التحصیلی در دفتر «استیون مک‌آلیف» قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در ایالت نیوهمپشر مشغول به کار شد. بین سال‌های 1995 تا 2004 برای وزارت دادگستری در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا کار کرد و نهایتاً دادستان فدرال در دفتر دادستانی آمریکا شد.

جو بایدن (راست) در کنار پسرش «بُو» در گردهمایی ملی دموکرات‌ها در شهر «دِنوِر» در ایالت کلرادو در سال 2008، زمانی که بایدن نامزد معاون اولی باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری،  بود (+)

بو سال 2002 با «هالی اولیوِر» ازدواج کرد [9] . بو و هالی سال 2004 صاحب یک دختر به نام «ناتالی» و سال 2006 صاحب یک پسر به نام «رابرت هانتر دوم» (که مانند عمویش به «هانتر» معروف است) شدند. «جُون» مادرِ اولیور، یهودی است و جو بایدن از دوران بچگی او را می‌شناسد. بایدن حتی می‌گوید جون «عشق دوران بچگی‌اش» بوده است: «من یک پسر کاتولیک بودم؛ او یک دختر یهودی. با این حال تلاشم را کردم؛ اما به جایی نرسیدم [10]

بو بایدن (پشت تریبون) در کنار همسرش هالی بایدن (جلوی تصویر، راست) در سال 2010 (+)

بو سال 2003 به گارد ملی ارتش در ایالت دلاور پیوست و اواخر سال 2008 به عراق اعزام شد. سال 2006 در انتخابات دادستانی کل این ایالت شرکت کرد و پیروز انتخابات شد؛ پیروزی‌ای که سال 2010 در رقابت برای انتخاب مجدد به عنوان دادستان کل دلاور نیز آن را تکرار کرد. قبل از پیروزی در انتخابات سال 2010، در بیمارستان بستری شد و پزشکان تشخیص دادند سکته خفیفی کرده است. این در حالی است که سال 2013 وقتی با ضعف و گیجی به پزشک مراجعه کرد، تشخیصی که داده شد، سرطان مغز بود. بخشی از بافت آسیب‌دیده‌ی مغز بُو طی یک عمل جراحی از سرش خارج شد و او سپس پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را آغاز کرد. به این ترتیب، سرطان مغز او رو به بهبودی گذاشت.

بو گفته بود قصد دارد در انتخابات سال 2016 برای فرمانداری ایالت دلاور نامزد شود، اما 20 می 2015 (30 اردیبهشت 1394) در مرکز پزشکی نظامی ملی «والتر رید» بستری شد. سرطان بو دوباره شدت پیدا کرده بود، و ده روز بعد، در 46 سالگی، در همان‌جا فوت کرد. بو بایدن را کنار مادر و خواهرش در قبرستان کلیسای «سنت‌جوزفِ برندی‌واین» در شهر گرینویل در ایالت دلاور دفن کردند. جو بایدن گاهاً در مراسم‌های این کلیسا شرکت می‌کند و معمولاً در سخنرانی‌های رسمی‌اش به‌شدت به بو ابراز علاقه می‌کند. کاملا هریس، معاون اول منتخب جو بایدن نیز که بو را کاملاً می‌شناخت، در سخنرانی‌هایش احترام زیادی برای او قائل است و در سخنرانی پیروزی‌اش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا، حتی بو را «دوست عزیزم [11] » خطاب کرد.

جو بایدن و اعضای خانواده‌اش در مراسم تشییع پسرش «بُو» که سال 2015 در سن 46 سالگی در اثر سرطان مغز فوت کرد (+)

صحبت‌های جو بایدن درباره نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پسرش بُو [دانلود]

 

در همین‌باره بخوانید:

›› «کامِلا هریس» معاون اول بایدن کیست؟

 

هانتر بایدن، پسر اول

هانتر بایدن [12] 4 فوریه 1970 (15 بهمن 1948) در شهر ویلمینگتون در ایالت دِلاوِر متولد شد. در تصادف سال 1972 از ناحیه جمجمه آسیب دید و مانند برادرش ماه‌ها تحت درمان قرار گرفت تا بهبود یابد. هانتر سال 1992 با مدرکی در رشته تاریخ از دانشگاه جورج‌تاون تاریخ فارغ‌التحصیل شد و سپس به عنوان داوطلبِ یسوعی [13] در کلیسایی در شهر «پورتلَند» در ایالت اورِگان مشغول خدمت شد. همان‌جا با «کاتلین بوهل» آشنا شد و سال 1993 با او ازدواج کرد. هانتر پس از ازدواج با کاتلین دوباره تحصیلات عالی را ادامه داد؛ یک سال در مرکز حقوق دانشگاه جورج‌تاون تحصیل کرد، سپس به دانشکده حقوق دانشگاه یِیل رفت و سال 1996 از همان‌جا فارغ‌التحصیل شد.

جو بایدن (چپ) در سال 1988 بعد از عمل جراحی مغزش در واشینگتن با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند در حالی که پسرش «هانتر»  در کنارش است (+)

هانتر و کاتلین صاحب سه فرزند داشت: «نائومی» (که به احترام خواهر فقید هانتر نام‌گذاری شد)، فینگان (که به احترامِ «جین فینگان» مادرِ جو بایدن نام‌گذاری شد)، و «مِیزی» که با «ساشا اوباما» دختر باراک اوباما، در یک مدرسه درس خوانده‌اند و دوستان صمیمی هستند. با این حال، هانتر و کاتلین سال 2015 از هم جدا شدند و سال 2017 رسماً از یک‌دیگر طلاق گرفتند.

جو بایدن (راست)، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، و پسرش هانتر در سال 2016 (+)

زندگی هانتر خالی از جنجال نبوده است. وی بین سال‌های 2015 تا 2019 با هالی، همسرِ بُو برادرِ فقیدش، ارتباط داشت که البته با اطلاع خانواده‌های دو طرف بود. در همین بین، سال 2018، صاحب چهارمین فرزندش در ایالت آرکانزاس از «لوندِن اَلِکسیس رابرتز» شد. رابرتز فارغ‌التحصیل دانشگاه آرکانزاس بود که مدتی در واشینگتن زندگی می‌کرد و هانتر با او رابطه داشت. اگرچه هانتر ابتدا برقراری هرگونه رابطه جنسی با رابرتز [14] را انکار می‌کرد، اما اوایل سال جاری میلادی (2020)، بعد از انجام آزمایش دی‌ان‌ای [15] ، دادگاه حکم داد که هانتر پدرِ بچه است [16] . هانتر ماه می سال 2019 با «مِلیسا کوهن» فیلم‌ساز اهل آفریقای جنوبی ازدواج کرد و ماه مارس سال 2020 از او صاحب یک پسر شد که گفته می‌شود نامش را «بُو» گذاشته‌اند.

ملیسا نیز، مانند هالی، یهودی است و نام کاملش «ملیسا باتیا کوهن» است. ظاهراً هانتر و ملیسا علاقه زیادی هم به یک‌دیگر دارند؛ تا جایی که در همان هفته اول آشنایی‌شان به نامزدی یک‌دیگر درآمدند و هانتر برای آن‌که خودش را شبیه ملیسا کند، کلمه «شلام [17] » (یا شالوم، به معنای «سلام» در زبان عبری) را در همان جایی روی بدنش خال‌کوبی کرد که ملیسا پیشاپیش روی بدنش خال‌کوبی کرده بود [18] .

«شالوم» (به معنای سلام به زبان عبری)؛ هانتر بایدن (راست) و ملیسا کوهن، خالکوبی‌های خود را به نمایش می‌گذارند (+)

هانتر پس از فارغ‌التحصیلی در هلدینک بانکی «ام‌بی‌ان‌اِی آمریکا [19] » (که اکنون بخشی از «بانکِ آمریکا» ست) و سپس در وزارت بازرگانی مشغول به کار شد و بین سال‌های 1998 تا 2001 روی سیاست‌های تجارت الکترونیک تمرکز داشت. سال 2001 یکی از بنیانگذاران شرکت لابیگری «اولدِیکِر، بایدن و بِلِر» بود و سال 2006 همراه با عمویش، جیمز بایدن، صندوق بین‌المللی پوشش ریسک «پارادایم گلوبال ادوایزرز» را خرید، و پنج سال مدیرعامل آن بود.

هانتر سال 2006 توسط جورج دابلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در هیأت‌مدیره کمپانی «آمتراک [20] » (غول صنعت راه‌آهن آمریکا) منصوب شد، اما سال 2009 وقتی پدرش معاون اول رئیس‌جمهور شد، این کمپانی را ترک کرد. وی از سال 2009 به بعد به سرمایه‌گذاری و لابیگری با تمرکز خاص روی فناوری و استخراج منابع طبیعی روی آورده است. همچنین سِمت مشاور را در یک مؤسسه حقوقی به عهده دارد و عضو هیأت‌مدیره خیریه «برنامه جهانی غذا» در آمریکا وابسته به سازمان ملل بوده است.

معرفی جو بایدن توسط فرزندانش، هانتر و اشلی، در گردهمایی ملی دموکرات‌ها [دانلود]

یک دلیل عمده جنجال‌آفرینی هانتر بایدن، سال‌ها دست‌وپنجه نرم کردنش با اعتیاد به الکل و مواد مخدر بوده است. مثبت شدن آزمایش اعتیاد هانتر به کوکائین در سال 2013، باعث شد شغل جدیدش در نیروی ذخیره نیروی دریایی آمریکا، که تازه یک ماه از آغازش می‌گذشت، از دست برود. با این حال، مهم‌ترین دلیل شهرت هانتر بایدن فعالیتش به عنوان سرمایه‌گذار است که او را به کانون تمرکز سناریوهای مختلف درباره فعالیت‌های سیاسی پدرش تبدیل کرده است؛ به ویژه همکاری‌های تجاری هانتر در اوکراین [21] با کمپانی هلدینگ انرژی «بوریزما [22] » و در چین با کمپانی سرمایه‌گذاری «بی‌اچ‌آر پارتنرز [23] » و همچنین «سی‌ای‌اف‌سی انرژی [24] » و رئیسِ اکنون تحت بازداشتش «یِه جیان‌مینگ [25] ».

سال 2019 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، توسط مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌هاست استیضاح شد؛ دلیل استیضاح این بود که ترامپ رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار گذاشته بود تا در ازای تداوم حمایت نظامی آمریکا از این کشور و ملاقات در کاخ سفید، مدارکی برای متهم کردن هانتر بایدن و پدرش به دست بیاورد. با این حال، ترامپ توسط متحدان جمهوری‌خواهش در مجلس سنا تبرئه شد. هانتر اخیراً اعلام کرد به خاطر مسائل مالیاتی نیز تحت تحقیقات جنایی فدرال قرار دارد.

(از چپ) فینگان، هانتر، ناتالی، نائومی و مِیزی؛ تعدادی از نوه‌های جو بایدن (+)

اشلی بایدن، دختر اول

اشلی بایدن [26] 8 ژوئن 1981 (18 خرداد 1360) در شهر ویلمینگتون در ایالت دِلاوِر متولد شد و تنها فرزند جو بایدن از ازدواجش با جیل است. اشلی که فارغ‌التحصیل رشته انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه «تولِین» در شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیاناست، در حوزه اجتماعی مشغول به کار است و سال 2010 مدرک کارشناسی ارشد خود را هم در همین حوزه از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. پانزده سال به عنوان مددکار اجتماعی در «اداره خدمات کودکان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها» ایالت دلاور مشغول بود و سال 2012 معاون مدیر مرکز دادگستری این ایالت در امور اصلاحات عدالت کیفری شد. وی سال 2019 به عنوان مدیرعامل این مرکز مشغول به کار شد. البته اشلی هم به نوبه خود سابقه جنجال‌آفرینی را دارد؛ مثلاً سال دستگیری‌اش در سال 1999 به خاطر حمل ماریجوانا، یا تلاش یکی از دوستانش در سال 2009 برای فروش ویدیویی به روزنامه نیویورک‌پست که ظاهراً اشلی را در حال مصرف کوکائین در یک پارتی نشان می‌داد.

(از راست) جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، اشلی بایدن، دختر اول آینده آمریکا، و جیل بایدن، بانوی اول آینده آمریکا (+)

اشلی سال 2012 با «هاوارد کرِین» ازدواج کرد. کرین جراح پلاستیک، متخصص گوش، حلق و بینی، و مدیر تجاری است و، مانند همسرهای بو و هانتر، یهودی است [27] . اشلی که پانزده سال از هاوارد کوچک‌تر است، اولین بار توسط برادرش بُو با همسر آینده‌اش آشنا شد. مراسم ازدواج اشلی و هاوارد (که به گفته یکی از همکارانش، یک «یهودی سربلند» است) «بین‌مذاهبی» برگزار شد و خطبه عقدشان را یک کشیش و یک خاخام مشترکاً خواندند. سنت‌های یهودی نیز در این مراسم رعایت شدند؛ از جمله امضای «کِتوبا [28] » (عقدنامه) و جاری شدن عقد زیر «خوپا [29] » (سازه‌ای شبیه یک آلاچیق چهارگوش که سقف آن از پارچه است و نماد خانه‌ای است که زوج در کنار هم خواهند ساخت)، پخش موسیقی سنتی «باروخ هابا» (خوشامدگویی و اعلام ورود عروس)، و «شِوا براخوت [30] » (برکات هفت‌گانه یا دعاهای هفت‌گانه). همچنین استقبال در مراسم شامل رقص «هورا [31] » می‌شد که جو بایدن با کمال میل در آن شرکت کرد، و داماد در انتهای مراسم از روی شیشه رد شد. اشلی و هاوارد هنوز صاحب فرزند نشده‌اند.

جو بایدن (دوم از چپ)،  رئیس‌جمهور منتخب آمریکا،  جیل بایدن (دوم از راست) بانوی اول آینده آمریکا، اشلی بایدن (چپ) دختر اول آینده آمریکا، و هاوارد کرین، همسر اشلی (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «آنتونی بلینکن»  وزیر خارجه جو بایدن کیست؟

›› «جیک سالیوان»  مشاور امنیت ملی جو بایدن کیست؟

›› آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن»

›› ‌بازتاب کلیدواژه رهبر انقلاب درباره انتخابات آمریکا در رسانه‌های بین‌المللی


[1] Joe, Jill and the Bidens: who are America's new first family? Link

[2] Joe Biden Link

[3] How many children does Joe Biden have and who are they? Link

[4] Jill Biden Link

[5] Who is Dr. Jill Biden? Get to know America’s next First Lady Link

[6] سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا لینک

[7] منبع شماره 5

[8] Beau Biden Link

[9] Beau Biden: The life story of Joe Biden’s late son Link

[10] Joe Biden, a proud Catholic, also has a very Jewish family Link

[11] 'My dear friend': Kamala Harris remembers late Beau Biden in victory speech Link

[12] Hunter Biden Link

[13] Society of Jesus Link

[14] Inside Hunter Biden & Lunden Alexis Roberts’ Relationship & Paternity Suit Link

[15] DNA test shows Hunter Biden is father of Arkansas woman's baby Link

[16] Judge approves settlement in Hunter Biden paternity case Link

[17] Shalom Link

[18] Meet Joe Biden’s whole big Jewish mishpocha Link

[20] Amtrak Link

[21] ‘No meeting took place’: Biden campaign quashes new report alleging former VP attended Burisma meeting Link

[22] Burisma Link

[23] BHR Partners Link

[24] CEFC China Energy Link

[25] Ye Jianming Link

[26] Ashley Biden Link

[27] Meet Joe Biden's Future Son-in-Law Link

[28] کتوبا لینک

[29] خوپا لینک

[30] Sheva Brachot Link

[31] Hora (dance) Link

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان