محاکمه سوم قاتل وحید مرادی؛ سرنوشت قتل سوم سعید

سعید که حالا متهم به قتل "وحید مرادی" شرور مشهور تهران، است درباره روز قتل در دادگاه گفته که " روز حادثه وحید با نوچه‌هایش به‌سمت ما حمله کرد او می‌گفت عقاب زندان است و همه باید به خواسته‌اش احترام بگذارد ما در بند را بستیم که درگیری ایجاد نشود

قاتل «وحید مرادی»
فرادید؛ "سعید" متهم به قتل "وحید مرادی" شرور مشهور تهران قرار است برای بار سوم پای میز محاکمه برود تا مشخص شود چه کسی ضربه نهایی را به مقتول زده است. سعید که سابقه سه قتل را در پرونده‌ها مختلف خود داد، در دو پرونده پیشین با رضایت اولیای دم از دار اعدام گریخته و حالا در سومین فقره منتظر نظر نهایی دادگاه و نظر اولیای دم است.

 

به گزارش فرادید، سعید که ادعا دارد، وحید مرادی را نکشته دو بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اتهام قتل وحید مرادی شرور معروف به قصاص محکوم شده، اما آخرین رأی صادره در دیوان عالی کشور نقض شد. با این وجود حالا سعید برای بار سوم باید پای میز محاکمه برود.

 

در دو بررسی اول، قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و فیلم درگیری در زندان حکم بر قصاص سعید دادند. اما وقتی سعید به رأی صادره اعتراض کرد پرونده دوباره به دیوان عالی کشور رفت و رأی نقض شد چراکه قصاص بر اساس علم قاضی صادر شده بود و دیوان عالی کشور اعلام کرد اگر فیلم بازبینی شده باید مشخص شود دقیقاً ضربه را چه کسی زده است.

به این ترتیب دوباره نقص بر رأی صادره وارد شد و پرونده یکبار دیگر به شعبه 4 برگشت تا با بازبینی مجدد فیلم یکبار دیگر متهم محاکمه شود.

با این حال، "سعید" در سال 88 در درگیری خیابانی مرتکب نخستین قتل شد. اما مدتی بعد با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد و از زندان آزاد شد.

او، باردیگر سیزدهم بهمن ماه سال 95 در درگیری دسته جمعی که در خیابان منصور رخ داده بود علی 47 ساله را با اسلحه ساچمه‌ای به قتل رساند و دومین قتل را رقم زد.

البته سعید علاوه بر سابقه قتل، اتهام درگیری مسلحانه هم در پرونده خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت در سرقت مسلحانه طلافروشی در لاهیجان اشاره کرد، که به خاطر آن  زندان رجایی شهر بود.

اما حالا سعید متهم است که یازدهم تیرماه سال 97 در درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان وحید مرادی را کشته است.

وحید مرادی 43 ساله، به اتهام قتل دوستش در خانه وی واقع در ولنجک دستگیر شده و به زندان افتاده بود.

مقتول به نام "حسین" که از دوستان وحید مرادی بود، از قبل با این مرد کری‌خوانی داشت. او روز حادثه در جشنی که به مناسبت آزادی وحید از زندان ترتیب داده شده بود، شرکت کرد. زمانی که وحید در میهمانی حضور یافت، با حسین درگیر شد و او را به قتل رساند و 3 خواهرزاده وی را با چاقو زخمی کرد.

بعد از بازداشت وحید، او به قتل دوستش حسین اعتراف کرد و به زندان منتقل شد، اما مدت‌ زیادی از حضور وحید در زندان نگذشته بود که خبر رسید او در یک درگیری در زندان رجایی‌شهر به قتل رسیده است. بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان نشان داد وحید مرادی به دست جوانی به نام «سعید» که او نیز به اتهام قتل در زندان بود و در چند سرقت مسلحانه نیز شرکت داشت، کشته شده است.
 
سعید قاتل «وحید مرادی»

وحید مرادی شرور مشهور پایتخت

ماجرای قتل «وحید مرادی»

سعید که حالا متهم به قتل "وحید مرادی" شرور مشهور تهران، است درباره روز قتل در دادگاه گفته است که " روز حادثه وحید با نوچه‌هایش به‌سمت ما حمله کرد او می‌گفت عقاب زندان است و همه باید به خواسته‌اش احترام بگذارد ما در بند را بستیم که درگیری ایجاد نشود. آن‌ها با آب جوش و چاقو حمله کردند و درگیری بالا گرفت آن‌ها به زور وارد بند ما شدند و با چاقو و قمه دست ساز حمله کردند و در این میان وحید کشته شد. من این قتل را مرتکب نشدم و اتهام را قبول ندارم."

سعید در حالی این اتهام را قبول ندارد، که دو هفته قبل در گفتگو با خبرنگار رکنا از خانواده وحید مرادی طلب حلالیت کرده بود. او در این گفتگو گفته که "آن‌ها (خانواده وحید مرادی) خیلی عصبانی هستند. داغدارند و حاضر نیستند با خانواده ما حرفی بزنند. می‌خواهم بدانند من هیچ داستانی با وحید مرادی نداشتم، دعوا بود. خواهش می‌کنم فیلم درگیری را که در زندان ضبط شده بود دوباره از اول ببینند. دوباره از اول تحقیق و بررسی کنند. رئیس اندرزگاهی که قتل در آن رخ داد همه چیز را می‌داند. با او حرف بزنند. شاید به این نتیجه برسند که من قصد کشتن نداشتم و خیلی اتفاقی وارد جریان دعوا شدم و همین دعوا من را بدبختم کرد."

او در این گفتگو گویی انتظار شکستن رای صادره حکم اعدام در دیوان عالی کشور را نداشته، از همین گفته که "من می‌دانم که آن‌ها رضایت نمی‌دهند. اما از آن‌ها حلالیت می‌خواهم. دلم می‌خواهد حتی در صورت اجرای حکم، تا حدی که خانواده ام توان دارند به فرزند وحید مرادی کمک کنند. خیلی ناراحتم که پدرش را از او گرفتم.".

اما سعید در دادگاه‌ها در مورد قتل وحید مرادی می‌گوید که "من در درگیری شرکت کردم، اما قتل وحید کار من نبوده است. در آن درگیری افراد زیادی بودند که هرکدام تیزی داشتند و ممکن است او را فرد دیگری کشته باشد. چرا از میان این همه آدم که در درگیری بودند، من باید متهم ردیف اول باشم. "

دیگران در مورد داستان قتل وحید مرادی چه می‌گویند؟

یکی از اقوام سعید، متهم پرونده، نیز درباره آنچه اتفاق افتاده است، بهمن سال گذشته به خبرنگاران تگفته بود: "آن‌طور که سعید برای ما تعریف کرده است، وحید مرادی در زندان لقب «عقاب» به خودش داده و زندانیان زیادی را مثل برده به خدمت گرفته بود. او برای خودش 50 نوچه جمع کرده بود. قصد داشت سعید و دیگر متهمان و هم‌بندی‌هایشان را هم نوکر و نوچه خودش کند، اما آن‌ها قبول نکردند و زیر بار نرفتند به همین خاطر گفت آن‌قدر شما را شکنجه می‌کنم که زانو خم کنید."
 
او می‌گوید: "روز حادثه، به گفته سعید، درِ بند بسته بود. یکی از اقوام وحید مرادی درِ بند را شکست و وحید و نوچه‌هایش با روغن داغ و آب جوش وارد بند شدند و سعید و دوستانش را سوزاندند. سعید قتل را مرتکب نشده است. دیگر متهمان پرونده و دوستان وحید که در آنجا بودند هم چاقو داشتند و آن‌ها احتمالا مرتکب این قتل شده‌اند."
 
او همچنین گفته که "درست است سعید قبلا مرتکب قتل شده بود، اما رضایت گرفته بودیم و او در زندان دوران حبسش را می‌گذراند که این اتفاق افتاد. چطور ممکن است در زندان به‌راحتی وسایل برنده و چاقو و تیزی وجود داشته باشد. به سعید در زندان حمله شده است. ".

اما همسر وحید مرادی می‌گوید که "سعید، متهم اصلی این پرونده، عامل قتل وحید است و فیلم‌ها هم نشان می‌دهد سعید شوهرم را کشته است. "
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان