کار به یادماندنی آتش‌نشانان تهرانی +تصاویر

آتش‌نشانان در عملیات مهار آتش‌سوزی گسترده یک منزل مسکونی، دو زن به همراه یک پیرزن معلول را از میان دود و آتش نجات دادند.

تسنیم:  ساعت 23 شب گذشته حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در منطقه شهرآرا به سامانه 125 اعلام شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌های 10 و 77 به محل آتش‌سوزی رهسپار شدند.

حمیدرضا محمدیانی؛ افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک واحد مسکونی در طبقه چهارم ساختمان چهار طبقه‌ای به علت نامعلومی طعمه آتش‌سوزی شد و دود و حرارت ناشی از آن نیز به راه‌پله و طبقات پایین‌تر هم سرایت کرد.

وی با بیان اینکه حین رسیدن آتش‌نشانان، شعله‌های حاصل از آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه چهارم به بیرون از ساختمان زبانه می‌کشید، افزود: نیروهای آتش‌نشانی پس از تقسیم شدن به دو گروه به سرعت عملیات خود را شروع کردند، گروه نخست با استفاده از دستگاه تنفسی و لوله‌های آب پرفشار آتش‌نشانی مشغول مهار شعله‌های آتش شده و از گسترش و سرایت بیشتر آن به اطراف جلوگیری کردند.

این افسر آماده آتش‌نشانی تصریح کرد: همزمان گروه دوم از آتش‌نشانان به جست‌وجو در تمام طبقات ساختمان مشغول شدند و توانستند با اقدام سریع خود دو زن از ساکنان این ساختمان را که در راه پله‌ها میان دود و حرارت گرفتار شده بودند، به سلامت به بیرون از ساختمان انتقال دهند.

محمدیانی ادامه داد: با توجه به اظهارات ساکنان ساختمان مبنی بر حضور یک زن 87 ساله معلول داخل واحد مسکونی خود در طبقه دوم، تیم جست‌وجو و نجات بلافاصله به طبقه دوم رفته و فرد محبوس شده که دچار شوک‌زدگی و وحشت شده بود را به بیرون از ساختمان منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ این حادثه تلفات جانی نداشت و علت بروز آن توسط کارشناسان پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران در دست بررسی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر