درمان گلو درد چرکی با روش های کاربردی

گلو درد یکی از عوامل سرماخوردگی محسوب می شود که با درمان بعد از ۲ روز امکان بهبودی وجود دارد که با مصرف آنتی بیوتیک و پنی سیلین ها می توان در درمان گلو درد چرکی استفاده کرد که بهبودی این بیماری می توان از دارو های طبیعی و گیاهی استفاده کرد.

درمان گلو درد چرکی با روش های کاربردی

گلو درد وجود ترشحات سفید چرکی بر روی لوزه های کام است که مهم ترین عاملی که باعث گلو درد چرکی می شود برای درمانش نیاز به آنتی بیوتیکی دارد از خانواده استرپتوکوک باشد. گلو درد چرکی عفونت گلو و لوزه ها به وسیله باکتری ها از نوع استرپتوکوک می باشد که به این نام شناخته شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با درمان گلو درد چرکی با روش های کاربردی آشنا شوید.

بهبودی گلو درد چرکی

گلو درد چرکی

درمان گلو درد چرکی؛ گلو درد در واقع التهاب و یا سوزش حلق و گلو است که منجر به بروز احساس گلو درد می شود. گلو درد ها معمولا به دو صورت ویروسی و باکتریایی ایجاد می شوند که انواع عفونت های ویروسی گلو درد مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا دیده می شود که همراه با تب و درد عضلانی و آبریزش بینی بوده و علائم آن به مرور درمان می شود. گلو درد های ویروسی پس از چند روز به خودی خود درمان می شوند ولی عفونت باکتریایی عامل گلو درد دارد با باکتری های استرپتوکوکی ایجاد می شود و علائمش مثل عفونت ویروسی است ولی درمانش به مدت زمان بیشتری نیاز دارد اغلب عفونت باکتریایی همراه با سردرد، تورم غدد و درد معده همراه است که به دلیل اثر گذاری مخرب بر قلب و کلیه ها با آنتی بیوتیک درمان می شود.

بهبودی گلو درد چرکی

گلو درد از طریق تماس نزدیک با فرد بیمار منتقل می شود. آنتی بیوتیک‌ها داروهایی هستند که باکتری‌ها را از بین می‌برند. این داروها اغلب برای پیشگیری از بروز عوارضی مثل: تب رماتیسمی استفاده می‌شوند و کمتر برای کاستن از دوره بیماری مصرف می‌شوند. گلودرد استرپتوکوکی بدون درمان معمولاً چند روز باقی می‌ماند. درمان با آنتی بیوتیک معمولاً باعث می‌شود تا نشانه‌ها 16 ساعت زودتر ناپدید شوند.

علت درمان گلو درد با استفاده از آنتی بیوتیک ها جلوگیری از ابتلا به بیماری های پرخطر تر است. علائم و نشانه های گلو درد چرکی : گلو درد و سوزش در ناحیه گلو به خصوص در هنگام قورت دادن خوراکی، تب، تورم و دردناک شدن غدد لنفاوی در ناحیه گردن، احساس خستگی و کوفتگی بدن، متورم شدن لوزه ها و چرکی شدن، ملتهب و قرمز رنگ شدن سقف دهان است. که نحوه انتقال گلو درد عفونت استرپتوکوکی از طریق ریز قطرات هنگام عطسه و سرفه در فرد دارای گلو درد چرکی منتقل شده صورت می گیرد. نکته مهم: سرفه و گرفتگی صدا و آبریزش بینی از نشانه های گلو درد ویروسی می باشد.

درمان گلو درد چرکی با روش های کاربردی

درمان گلو درد چرکی به صورت تزریق و یا خوراکی می باشد. اگر تزریقی بود که یک آمپول پنیسیلین تزریق می شود و اگر خوراکی باشد به مدت 10 روز باید پنیسیلین خوراکی مصرف شود. طول درمان این بیماری بعد از مصرف دارو ها تا دو روز بعد خوب می شوند و علائمش کاهش می یابد ولی اگر آنتی بیوتیک مصرف نشود ممکن است چند هفته زمان ببرد. کودکانی که این بیماری را دارند باید تا 24 ساعت از رفتن به مدرسه خودداری کنند. برای درمان گلو درد چرکی مصرف دارو های گیاهی و خانگی هم تاثیر فراوانی دارد که به شرح زیر می باشد.

علائم گلو درد چرکی

لیموی تازه: لیمو به نابودی مخاط کمک می کند تا از شر گلو درد راحت شوید. مصرف نصف لیمو به همراه یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزید و مخلوط کنید و بنوشید.

آب نمک: برای درمان گلو درد چرکی از قرقره آب نمک و کمی عسل استفاده کنید که نمک مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و باعث از بین رفتن مخاط در گلو می شود.

درمان فوری گلو درد

دارچین: از محلول یک قاشق پودر دارچین به همراه پودر فلفل و کمی هل را در آب گرم مخلوط کنید و روزی 2 بار قرقره کنید همینطور می توانید از مخلوط یک قاشق عسل و چند قطره روغن دارچین برای بهبودی استفاده کنید.

سیر: سیر حاوی مقادیر زیادی خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است که بهترین گزینه برای درمان است. سیر هم می توانید خام بخورید و هم می شود چند قطره از روغنش را با یک سوم لیوان آب ترکیب کرده و روزی 2 بار قرقره کنید.

زرد چوبه: این گیاه خاصیت ضد التهابی قوی و ضد عفونی کنندگی دارد که می توانید نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و در صبح ناشتا بنوشید.

علائم گلو درد چرکی و بهبودی آن

سرکه سیب: به علت خاصیت ضد باکتریایی برای درمان گلو درد چرکی مفید است. یک قاشق سرکه سیب را به همراه یک قاشق آبلیمو و عسل در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و روزی 3 مرتبه بنوشید تا از درد و التهاب رهایی پیدا کنید و همچنین می توانید سرکه سیب را به همراه یک قاشق چای خوری نمک را چند بار در گلو قرقره کنید.

زغال اخته: 2 قاشق غذا خوری از دانه زغال اخته را با 4 لیوان آب بگذارید حدود نیم ساعت بجوشد سپس آن را صاف کنید و روزی 4 مرتبه آن را قرقره کنید که در درمان گلو درد چرکی موثر است.

گلو درد استریتوکوکی

ریشه شیرین بیان: این ریشه برای بهبودی مفید است که ترکیب آن با آب یک درمانگر موثر برای گلو درد می باشد.

ریشه پف نبات: این گیاه فوق العاده را با آب جوش و مقداری چای دم کنید و روزی سه بار میل نمایید که گلو درد را بسیار تسکین می دهد.

فلفل قرمز: فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که برای مسدود کردن گیرنده های درد مفید است و مصرف آن با آب گرم و عسل می تواند در بهبودی و درمان گلو درد چرکی نقش بسزایی داشته باشد.

درمان طبیعی گلو درد چرکی

نکته آخر

در صورتی که گلو درد چرکی درمان نشود ممکن است عواقب بدی از خود به جا بگذارد که شامل؛ تب روماتیسمی، آسیب به کلیه ها و آسیب به قلب بزند پس باید سعی در درمان گلو درد چرکی نمایید. همچنین می توانید در لینک های مقابل با میوه های مضر برای گلو درد و نیز دلیل گلو درد یک طرفه آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان