تمریناتی برای خوب نفس کشیدن (۲)

تنفس‌ «یوجایی» به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان کم شود، آرامش و ثبات بیشتری داشته باشید، احساس تازگی و نشاط کنید

تمریناتی برای خوب نفس کشیدن (2)

درس‌هاس تنفس

تنظیم کننده

تنفس‌ «یوجایی» به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان کم شود، آرامش و ثبات بیشتری داشته باشید، احساس تازگی و نشاط کنید و خون پر اکسیژن‌تری را به بافت‌های‌تان برسانید. با دهان بسته، چانه‌تان را به قسمت قفسه سینه پایین بیاورید. نوک زبان‌تان درست در پشت دندان‌های جلویی باشد.

به آرامی عمل دم را از طریق بینی انجام دهید. دریچه گلو را منقبض کنید. با دهانی که هنوز هم بسته است و دریچه منقبض شده گلو، عمل بازدم را به آرامی انجام دهید (از راه بینی) این کار را به مدت چند دقیقه انجام دهید تا تنفس کردن به صورت منظم و مداوم انجام شود.

تنفس «سی‌تالی» نوعی تنفس بسیار آرام‌بخش است و در روزهای گرم تابستان باعث می‌شود احساس ؟؟ نکنید و البته به آرامش ذهنی برسید. این نوع تنفس از معدود تکنیک‌های تنفس یوگایی است که در آن عمل دم از طریق دهان انجام می‌شود. دهان خود را باز کنید. زبان‌تان را از دو طرف پیچ بدهید و جمع کنید و آرام شروع به نفس کشیدن از راه دهان نمایید.

حالا دهان خود را ببندید، زبان‌تان را به حالت عادی در دهان قرار داده و عمل بازدم را به آرامی از راه بینی انجام دهید؛ در حالی‌که سرتان را بالا گرفته‌اید و به روبه‌رو نگاه می‌کنید. این نوع تنفس را تا پنج بار تکرار کنید و بعد سرتان را به حالت عادی نگه دارید و به طور طبیعی نفس بکشید.

آرامش‌بخش

تکنیک ساده نفس کشیدن تأثیر فوری در آرامش ذهن و جسم دارد. از طریق بینی عمل دم را کامل اما طبیعی انجام دهید، نفس خود را برای 7-3 ثانیه نگه دارید و بعد عمل بازدم را به‌طور کامل از راه بینی انجام دهید و دوباره نفس خود را 7-3 ثانیه نگه دارید این کار را 5-3 بار تکرار کنید.

عمل دم

در حالت کره (تاداسانا) بایستید. دست‌ها در دو طرف قرار بگیرند و سرو کردن صاف باشند.

عمل ‌بازدم

دست‌ها را همانند شکل بالا ببرید و کف دست‌ها را به هم بچسبانید. سر را به سمت بالا بگیرید و عضلات کمر و شکم صاف کنید.

عمل دم

به سمت جلو خم شوید و انگشتان پاها را لمس کنید. حالا انگشتان دو دست خود را روی سطح زمین بگذارید. اگر فشار زیادی متحمل می‌شوید، می‌توانید زانوها را کمی خم کنید.

عمل بازدم

نصف راهی را که پایین رفته‌اید، به بالا بیایید و به روبه‌رو نگاه کنید. ستون فقرات کاملاً کشیده باشد. همچنان نوک انگشتان دست‌ها با سطح زمین در تماس باشد.

اگر لازم است، می‌توانید زانوها را کمی خم کنید.

عمل بازدم

پشت خود را کاملاً خم کنید، به‌طوری که صورت‌تان رو به پاها باشد و قفسه سینه آنقدر پایین بیاید که مقابل زانوها قرار بگیرد.

عمل دم

دوباره به همان حالت ایستاده قرار بگیرید. دست‌ها روبه‌رو و سر را بالا نگه دارید کف دست‌ها به هم بچسبند.

دست‌ها را پایین بیاورید و در پهلو‌ها بگیرید و دوباره به حالت تاداسانا برگردید. زمان طلوع خورشید، بهترین زمان و فرصت برای تمرین حرکت همواره با تنفس است. حرکات بسیار ساده هستند؛ فقط باید با نظم و تربیت انجام شوند. در پایان حرکات کف دست‌ها را روی قطب بگذارید و کمی به قفسه سینه فشار بیاورید. توجه کنید که چه حس آرامش بخش را تجربه می‌کنید

برای خواندن بخش اول - تمریناتی برای خوب نفس کشیدن - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر