عوامل تاثیرگذار بر خرید و فروش دستگاه لیزر برش و قیمت آن

عوامل تاثیرگذار بر خرید و فروش دستگاه لیزر برش و قیمت آن

دستگاه برش یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ ها در سراسر جهان به ‌شمار می‌ رود. این دستگاه نه‌ تنها دقت و ظرافت خاصی دارد، بلکه باعث سرعت بخشیدن به روند کار می‌ شود. شرکت‌ های تولید کننده دستگاه‌ های لیزر برش سعی کرده اند از کامپیوتر به‌ جای انسان استفاده کنند تا دقت و سرعت بیشتری به‌ کار بدهند.

عوامل تاثیرگذار بر خرید و فروش دستگاه لیزر برش و قیمت آن

دستگاه‌ های لیزر برش همان طور که از نامشان پیداست، مکانیکی هستند و به ابزاری لیزر مجهز شده اند که می‌ توان به کمک این ابزار روی انواع متریال‌ های مختلف برش یا حکاکی انجام داد. البته ممکن است در برخی از دستگاه‌ های لیزر برش از نیروی انسانی برای به ‌حرکت درآوردن قطعات مکانیکی نیز استفاده  کرد. اما بطور کلی، نسل جدید دستگاه‌ های برش و سی ان سی برای به‌ حرکت در آوردن ابزار لیزری از کامپیوترها استفاده می‌ کنند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاع از شرایط فروش دستگاه لیزر و عوامل مهم در هنگام خریداری آن هستید، اطلاعات زیر به نقل از کارشناسان صدرا لیزر(http://www.sadralaser.com) می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

فروش انواع دستگاه لیزر برش

دستگاه‌ های برش لیزری انواع مختلفی دارد که رایج‌ ترین آنها عبارت است از:

  • برش لیزری C02

دستگاه برش C02 با استفاده از لیزر گازی کربن دی اکسید کار می‌ کند که نحوه‌ برانگیخته شدن آن به‌صورت الکتریکی است. معمولا برای انجام کارهای تبلیغاتی، ساخت انواع کیف، کفش، برش انواع پارچه و دیگر مواد غیر فلزی از دستگاه های برش و حکاکی غیر فلزات  C02 استفاده می کنند.

  • برش لیزری کریستال

دستگاه برش لیزری کریستالی برای برش متریال‌ های فلزی و غیرفلزی بکار می رود و از لیزرهای nd:YAG و nd:YVO تشکیل شده است. کریستال های موجود در این لیزر، در رده ی لیزرهای جامد قرار می گیرند و دارای طول موجی به اندازه ی لیزرهای فیبری یعنی 1.064 میکرومتر می باشند.

  • برش لیزری فیبری

در این نوع از دستگاه برش، از برش فایبر استفاده می شود. در این دستگاه های برش لیزری، مانند برش کریستالی، استفاده از لیزرهای جامد که در سطح لیزرهای فیبری می باشد کاربرد دارد. طول موج ایجاد شده در این نوع از برش های لیزری، 1.064 میکرومتر می باشد. این عدد 100 برابر بزرگتر از برش لیزری C02 می باشد که در متریال فلزی و غیرفلزی استفاده می شود.

در بین این 3 دسته از برش لیزری، بری لیزری فیبری بهترین نوع آن می باشد که مزایای زیادی دارد. در این نوع دستگاه برش، تعمیر و نگهداری آن و تعویض قطعات معیوب با هزینه کمتری نسبت به سایر موارد انجام می شود و طول عمر آنها نیز زیاد است. ( در حدود 25000 ساعت )

اگر دوست دارید درباره برش لیزر اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به سایت صدرا لیزر(https://www.sadralaser.com/) مراجعه کنید.

مزیت‌ های استفاده از دستگاه برش لیزری

از مزیت های عمده این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت و دقت بالا

اشعه استفاده شده در دستگاه‌ های برش از قدرت بالایی برخوردار است. با استفاده از این ویژگی می‌ توان در مدت زمان اندک تعداد زیادی از کارها را با دقت بالا انجام داد. علاوه بر این میزان خطایی که این نوع از دستگاه ها دارد، به عددی کمتر از 0٫5 درصد می رسد . این موضوع باعث می شود که انتخاب صنایع حساسی مانند پزشکی و هوافضا در مورد این دستگاه آسان تر باشد.

  • سرو صدای کم و عدم تولید آلاینده‌ ها

برخلاف بیشتر دستگاه‌ های صنعتی، استفاده از دستگاه های لیزر نه تنها مواد آلاینده و زائد تولید نمی کند، بلکه سرو صدای چندانی هم ندارند که موجب سلب آسایش اطراف و خود اپراتور دستگاه باشد. دلیل این امر، عدم تماس مستقیم نمونه کار با دستگاه است.

عوامل تاثیرگذار بر خرید و فروش دستگاه لیزر برش و قیمت آن

  • توانایی تنظیم کردن قدرت اشعه لیزر

با استفاده از تنظیمات این دستگاه می‌ توان قدرت اشعه لیزر را تنظیم کرد. به‌ این ترتیب امکان کار کردن بر روی متریال مختلف فراهم می‌ شود و می توان از آن جایِ چندین دستگاه با کاربردهای گوناگون استفاده کرد.

  • عدم تماس با سطح نمونه

برش لیزری، یک فرآیند بدون تماس است. بنابراین احتمال آسیب رساندن یا خراب کردن متریال مورد نظر بسیار کم می باشد.

راهنمای خرید دستگاه برش لیزر

برای هر کار و خرید هر دستگاه نیاز به جستجو، کنکاش و بررسی عوامل موثر در تصمیم‌ گیری می‌ باشد. برای انتخاب درست دستگاه لیزر برش نیز بایستی تعریف درستی از کسب‌وکار، نیازمندی‌ ها و اهداف تان داشته باشید. با شناخت درست هدف خود می‌ توانید دستگاه لیزر برشی مناسب کسب و کارتان انتخاب نمایید. علاوه بر این به جز نوع کار و متریال های مورد نیاز کسب و کار خود، اطلاع از سرمایه اولیه، محل و اندازه کارگاه، سود مورد نظر و موارد دیگر را باید در نظر بگیرید تا بر اساس این نیازمندی‌ ها دستگاه خود را خریداری نمایید. به‌طور کلی دستگاه‌ های لیزر تقریبا  دارای عملکرد یکسان برای حکاکی و برش روی متریال های مختلف هستند.

عواملی تاثیرگذار بر قیمت دستگاه های برش لیزر

تعیین قیمت دستگاه های لیزر نیازمند توجه به پارامترها و متغیرهای گوناگونی می باشد . همچنین در نظر داشته باشید که رقابت در بازار در زمینه این نوع دستگاه ها زیاد می باشد. در برخی موارد اگر نظارت لازم و کافی نباشد، ممکن است قیمت ها بسیار متنوع و حتی بالاتر از حد معمول خود باشد. از این رو شاید نتوان قیمت استانداردی برای این نوع دستگاه ها تعیین کرد.

در نظر داشته باشید که تعیین قیمت ها هم برای مشتری و هم برای وارد کنندگان دستگاه می تواند بسیار مهم باشد . همچنین توان تیوب لیزر بسیار مهم است، زیرا در بحث هزینه تولید پرتو بسیار می تواند کمک کند و اگر نباشد هزینه بسیاری باید برای تولید پرتو پرداخت شود.

از آنجا  که مصرف برق دستگاه های لیزر برش به صورت چشمگیری به صرفه و کم مصرف می باشد بسیار مورد استقبال صنعتگران و صاحبان کسب و کار در این زمینه می‌ باشد. در واقع بسیاری از صنایع سعی می‌ کنند علاوه بر کاهش هزینه های تولید،هزینه های مصرف برق دستگاه های صنعتی خود را به حداقل برسانند .این دستگاه ها تنها 10کیلو وات مصرف برق دارند در صورتی که دیگر دستگاه های صنعتی بیتر از 50کیلو وات برق مصرف می کنند .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان