مهلت دو ماهه برای پرداخت مطالبات بودیمیر؛

جریمه میلیاردی پرسپولیس به مهاجم گل نزن/دسته‌ گل مشترک برانکو و عرب برای سرخپوشان!

اینکه هرازگاهی حکم یک پرونده شکایت از باشگاه هایمان در فیفا به ایران برسد به عادتی تکراری تبدیل شده که گویی سر فوتبال را هر بار بیشتر از قبل به زیر آب فرو می برد!

سرویس ورزش مشرق – هنوز یک هفته از تلخی اتفاقات فینال لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه پرسپولیس نگذشته بود که خبر صدور حکم دیگری علیه این باشگاه از راه رسیده و مشکلی بر انبوه مشکلات قبلی پرسپولیس افزود و اینگونه که به نظر می رسد سرخپوشان باید مبلغی را هم روی پاداش فینال لیگ قهرمانان آسیا بگذارند تا پرونده شکایت خارجی‌ها را ببندند!

ماریو بودیمیر مهاجم کروات پرسپولیس که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم برای این تیم بازی می‌کرد، مدتی قبل برای دریافت مطالبات خود از باشگاه به فیفا شکایت کرده بود که پرونده مورد اشاره به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داده شد.

بازیکنی که با درخواست برانکو ایوانکوویچ در دوران مدیرعاملی ایرج عرب به این باشگاه آمد و با عقد قرارداد یک سال و نیمه در نیم فصل لیگ برتر هجدهم به پرسپولیس پیوست و در 10 بازی به مدت 686 دقیقه به میدان رفت. مهاجمی که تنها یک گل در دیدار با پارس جنوبی جم زد و پرسپولیس آن دیدار را با نتیجه 0-1 برنده شد. او 4 بار هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به زمین رفت و تنها یک گل در دیدار با پاختاکور زد و نتیجه بازی 1-1 تمام شد.

فوتبالیستی که در همان نیم فصل مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبالی قرار داشت و خیلی ها به نحوه حضورش در نوک پیکان خط حمله پرسپولیس ایراد می گرفتند!

این بازیکن پس از پایان فصل به لیگ کرواسی و تیم لوکوموتیو زاگرب رفت و بلافاصله بابت عدم دریافت حق و حقوقش از پرسپولیس شکایت کرد. حالا و پس از قریب دو سال از آن زمان حکم این بازیکن که به گفته کارشناسان هیچ عایدی برای تیم پرسپولیس در دوران بازی کردن برای این تیم نداشت رسیده و پرسپولیس باید 475 هزار دلار به اضافه هزینه جریمه دیر کرد بپردازد که چیزی حدود 500 هزار دلار می شود.

طبق اعلام دادگاه CAS، این پرونده از روند دادرسی خارج شده و با این حساب، آخرین رای دفتر حل اختلاف فیفا به عنوان رای نهایی مورد قبول واقع می‌شود. فیفا برای پرسپولیس مهلت 2 ماهه در نظر گرفته که در صورت پرداخت نشدن این مبلغ ، سه پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس، بسته خواهد شد و در صورتی که عدم‌پرداخت پول ادامه یابد، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

دسته گل مشترکی که برانکو ایوانکوویچ و ایرج عرب به آب دادند و حالا نفرات بعدی که بعد از آنها در باشگاه مسئولیت دار شدند باید به آنها رسیدگی کنند! این در حالی است که همین روزها حکم پرونده شکایت گابریل کالدرون هم از راه می رسد. پرونده ای که بدون جریمه و دیرکرد، باشگاه قطعا به پرداخت 600 هزار یورو محکوم می شود!  

البته واکنش ایرج عرب به این حکم هم جالب توجه بود. چون وقتی در این باره از او سئوال شد گفت: «حضور ذهن ندارم! من در جریان این پرونده نیستم و باید مدیر حقوقی وقت باشگاه پرسپولیس در این رابطه پاسخگو باشد. درباره پرسپولیس صحبت نمی‌کنم و شما هم می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به سوابق حقوقی این پرونده در باشگاه پرسپولیس مراجعه کنید».

البته مهدی ذاکر، مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت ایرج عرب هم درباره نحوه دفاع باشگاه در پرونده شکایت بودیمیر گفت: «دفاعیات و تبادل لوایح بعد از ما و در دوران مدیر بعدی انجام شده است و بنده هم اطلاعی از روند آن ندارم. تصمیمات در آن زمان بر عهده مدیریت وقت باشگاه ایرج عرب بود و اطلاع دقیق تری از آن ندارم. فقط می‌توانم بگویم که تبادل لوایح انجام شده بود».

در واقع آنچه واضح است اینکه هر مدیری در باشگاه های لیگ برتری در رأس کار قرار می گیرد هر کاری در مدت زمان مدیریتش بخواهد انجام می دهد و پس از خروج از سیستم، در قبال هیچ اشتباه یا خرابکاری در دوران مدیریتش پاسخگو نیست و بعضا همچون همین ایرج عرب سمتی بهتر در ورزش می گیرد و پیشرفت هم می کند!

تنها این فوتبال غرق شده ایران است که هم در رده ملی در پرونده مارک ویلموتس سرش را زیر آب فرو برده اند و هم در رده باشگاهی امثال برانکو ایوانکوویچ یا آندره آ استراماچونی (سرمربی ایتالیایی که در استقلال مشغول بود) اینگونه با بهره برداری از ناآگاهی مدیران و نبود حقوقدانان مطلع به مسایل فوتبالی مرتکب اشتباهاتی می شوند که تنها دودش به چشم باشگاه ها رفته و طبعا هواداران تیم ها نیز از این بابت لطمه می خورند. هوادارانی مانند بهروز خورشیدیان که در یاسوج به خاطر شکست پرسپولیس در فینال دچار حمله قلبی شده و جان به جان آفرین تسلیم کرد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان