گمانه کاندیداتوری محصولی و ذوق‌زدگی روزنامه اصلاح‌طلب

گروه سیاست سایت فردا – هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیدا‌های احتمالی نیز بیش‌تر می‌شود. تازه‌ترین گمانه مطرح شده نیز – فارغ از آنکه چقدر به واقعیت نزدیک است یا خیر – کاندیداتوری صادق محصولی دبیرکل جدید جبهه پایداری در انتخابات 1400 است.

این گمانه قطعا می‌تواند در نقش موثری در آرایش نیرو‌های سیاسی اصولگرا داشته باشد، زیرا این طیف از اصولگرایان همواره در جریان وحدت یا عدم وحدت اصولگرایان نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
سیدحسین نقوی‌حسینی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با سایت «نامه نیوز» درباره دبیرکلی صادق محصولی در جبهه پایداری و نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفته است: «از اوضاع و احوال داخل جبهه پایداری تحلیلی ندارم، اما کاندیداتوری آقای محصولی اتفاق عجیب و غریبی است، از نگاه من او رجل سیاسی و مذهبی نیست، در مجموع نامزدی او در انتخابات پیش رو خیلی بعید به نظر می‌رسد.»
همین اظهار نظر مبنای گزارش امروز روزنامه اعتماد با عنوان «مواجهه انتخاباتی اصولگرایان است». این رسانه اصلاح‌طلب در ادامه سیاست اختلاف افکنی بین جریان اصولگرا جدی شدن این گمانه را سبب شکاف و اختلاف بین اصولگرایان می‌نامد و می‌نویسد: «تا پیش از این سعید جلیلی یکی از کاندیدا‌های مطرح جبهه پایداری بود. برخی منابع هم از تشدید فعالیت‌های انتخاباتی او خبر داده بودند. اما حالا گویا صادق محصولی به عنوان دبیرکل جبهه پایداری راسا وارد میدان شود و با آمدن احتمالی او، کار هم برای جلیلی و هم برای جریان اصولگرایی دشوارتر می‌شود. چراکه جلیلی پایگاه مهم سیاسی خود یعنی پایداری را از دست می‌دهد و از طرف دیگر رسیدن به اجماع برای اصولگرایان وارد مراحلی پیچیده‌تر می‌شود. با این حال برخی معتقدند که محصولی نمی‌تواند از سد شورای نگهبان بگذرد.»
گمانه کاندیداتوری صادق محصولی، اما چندان جدی به نظر نمی‌رسد. نه محصولی در این باره سخنی گفته و نه اعضای پایداری. این موضوع را بیش‌تر می‌توان یک فضاسازی رسانه‌ای دانست.
پرسش یک خبرنگار و پاسخی که گمانه مذکور را تایید نمی‌کند، بهانه گزارشی در رسانه جریان رقیب شده تا به ایجاد اختلافی تازه در جریان اصولگرا دلخوش کرده و برای دامن زدن به آن نیز بکوشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان