این خودرو‌ها به آخر خط رسیدند!

بنتلی مالسینِ هشت سیلندر که از سال ۱۹۵۹ تاکنون در خط تولید قرار داشت از ژوین ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد. حدود ۷۳۰۰ دستگاه از این نمونه تولید شد.

بازار خودرو در جهان به یک بازار رقابتی تبدیل شده که در آن بسیاری از خودرو‌ها به طرز باورنکردنی از آن حذف شده اند. در ادامه با مشهورترین خودرو‌هایی آشنا می‌شوید که آخرین نمونه‌های آن در سال 2020 تولید شد و دیگر قرار نیست تولید آن‌ها ادامه یابد:
 
این خودرو‌ها به آخر خط رسیدند!
1- BMW i8
مشهورترین خودرو این فهرست که در زمان خود انقلابی در طراحی خودرو‌های اسپرت بی ام و محسوب می‌شد. این خودرو برقی تنها در 4.4 ثانیه از صفر کیلومتر بر ساعت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نمونه جایگزین مستقیمی ندارد.

2- استون مارتین رپید
تمایل خریداران به خرید خودرو‌های شاسی بلند باعث شد تا استون مارتین به تولید این نمونه پایان دهد و خودرو نسل دی بی ایکس جایگزین آن خواهد شد.
 
این خودرو‌ها به آخر خط رسیدند!
3- بنتلی مالسین
این خودرو هشت سیلندر که از سال 1959 تاکنون در خط تولید قرار داشت از ژوین 2020 از خط تولید خارج شد. حدود 7300 دستگاه از این نمونه تولید شد.

4- کادیلاک CT6
نخستین نمونه این خودرو در سال 2015 معرفی شد و یکی از اولین خودرو‌های برقی کادیلاک محسوب می‌شد. با تغییر در خط تولید کادیلاک در شهر دیترویت، تولید این نمونه متوقف خواهد شد.
 
این خودرو‌ها به آخر خط رسیدند!
5- شورلت کروز
این خودرو در سال 2016 موفقیت‌های زیادی در بازار اروپا کسب کرد، اما این رویه ادامه پیدا نکرد. قرار است عرضه این محصول تنها در آمریکای جنوبی ادامه یابد، اما در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا عرضه آن متوقف می‌شود.

6- فراری GTC4Lusso
این خودرو نخستین بار در سال 2011 معرفی شد و در سال 2016 نسخه فیس لیفت آن عرضه شد. این خودرو با نسل جدید شاسی بلند‌های فراری معاوضه خواهد شد.
 
این خودرو‌ها به آخر خط رسیدند!
7- هوندا جاز
این خودرو در سال 2013 با هدف پاسخ به نیاز خودرو‌های کوچک شهری به بازار عرضه شد، اما محبوبیت آن به ویژه در بازار آمریکا کاهش داشت. قرار است نسل دیگری در این کلاس خودرویی توسط هوندا معرفی شود.

8- بنز کلاس ایکس
این خودرو در سال 2017 معرفی شد، اما با وجود رقبای نیرومندی، چون نیسان ناوارا، از تابستان سال 2020 تولید این سری از خودرو‌ها در کارخانه‌های بنز متوقف شد.
 
این خودرو‌ها به آخر خط رسیدند!
9- سوزوکی جیمنی
این مدل خودرو در سال 2018 عرضه شد، اما استاندارد‌های آلایندگی باعث شده است این خودرو گزینه خوبی به ویژه در بازار‌های اروپایی نباشد و به همین دلیل به حضور این خودرو در بازار انگلیس و اتحادیه اروپا خاتمه داده می‌شود.

10- فولکس واگن بیتل
نوستالژیک‌ترین محصول خودروساز آلمانی که از جنگ جهانی دوم تاکنون طرفداران خود را داشته است. این خودرو که در بازار ایران به فولکس قورباغه‌ای معروف است جای خود را به نسل جدید خودرو‌های فولکس واگن خواهد داد که از نسل تیگوان کوچک‌تر هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان