آماده شدن قوی‌ترین ماشین جهان برای شکستن رکورد سرعت

موتور ونوم F۵ هشت سیلندر با دو توربو است که ۱۸۱۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این موتور در حال حاضر قوی‌ترین موتوری است که برای یک ماشین سواری ساخته شده است.

آماده شدن قوی‌ترین ماشین جهان برای شکستن رکورد سرعت

قوی‌ترین گردباد

هنسی، خودروساز آمریکایی، از ماشینی رونمایی کرده که می‌گوید با سرعت بیش از 500 کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین ماشین جهان خواهد بود. نام این ماشین “Venom F5” است. این نام از سیستم رتبه‌بندی گردبادها گرفته شده که در آن سهمگین‌ترین گردباد، F5 نامیده می‌شود.

موتور ونوم F5 هشت سیلندر با دو توربو است که 1817 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این موتور در حال حاضر قوی‌ترین موتوری است که برای یک ماشین سواری ساخته شده است.

اعدادی که هنسی از شتاب ماشین منتشر کرده خیره‌کننده است. سرعت F5 در کمتر از سه ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. ماشین برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت کمتر از پنج ثانیه نیاز دارد و در هشت و نیم ثانیه سرعتش به 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اتاق ماشین با الهام از هواپیماهای جنگنده طراحی شده است

جان هنسی، مدیر کارخانه می‌گوید که تمرکز ونوم F5 تنها بر ثبت رکورد سرعت نیست و می‌توان از آن مانند یک ماشین معمولی شهری استفاده کرد. ماشین در پنج حالت مختلف تنظیم می‌شود. قوی‌ترین حالت برای راننده قفل است و فقط پس از آموزش و قبول شدن در امتحان برای او باز می‌شود.

طراحان هنسی می‌گویند که راننده ماشینی که سرعتش بیش از 500 کیلومتر در ساعت است، با خلبان فرقی ندارد. برای همین اتاق ماشین شبیه به هواپیماهای جنگی طراحی شده است. برای دید بهتر راننده، بخش بالای فرمان برداشته شده و همه دکمه‌های مهم روی فرمان قرار گرفته است.

هنسی در سال 1991 کارش را در ایالت تگزاس با تقویت یک میتسوبیشی آغاز کرد و اکنون یکی از مشهورترین نام‌ها در تقویت خودرو است.

این اولین بار نیست که این شرکت قصد دارد رکورد سرعت را بشکند. هنسی در سال 2016 و به مناسبت 25 سالگی تاسیس کارخانه با یک لوتوس تقویت شده روباز به سرعت 427/4 کیلومتر در ساعت دست یافت و عنوان سریع‌ترین ماشین روباز جهان را به خود اختصاص داد.

هنسی همچنین چند بار برای کسب رکورد سریع‌ترین ماشین جهان تلاش کرده و اگرچه توانست رکوردشکنی کند، اما هر بار به دلایلی رکوردش توسط موسسه ثبت رکورد‌های گینس پذیرفته نشد.

دستگاه از هنسی ونوم F5 ساخته می‌شود

رکورد سریع‌ترین ماشین جهان اکنون در دست کارخانه‌ای سوئدی به نام کونیگزگ است. ماشین کونیگزگ به نام آگرا در سال 2017 در دو مسیر رفت و برگشت به میانگین سرعت 447 کیلومتر در ساعت دست یافت.

سال گذشته هم بوگاتی با مدل شیرون با رسیدن به سرعت 490 کیلومتر در ساعت رکورد سریع‌ترین ماشین جهان را در یک بار حرکت در مسیر مستقیم ثبت کرد.

تولید F5 از سال آینده آغاز خواهد شد. قرار است 24 دستگاه از این ماشین با قیمت پایه دو میلیون و صد هزار دلار ساخته شود.

قدرت موتور هنسی 1817 اسب بخار است

رکوردگیری برای رسیدن به سرعت بالای 500 کیلومتر در ساعت، سال آینده و احتمالا در باند فرودگاهی انجام می‌شود که ناسا از آن برای فرود فضاپیماهای شاتل استفاده می‌کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر