پای شستا روی خرخره فدراسیون؛

خسارت بیش از ۶۰ میلیاردی فوتبال با تدبیر اسحاق جهانگیری و سلطانی‌فر!

همان زمانی که اسحاق جهانگیری دستور داد تا شرکت شستا برای پرداخت مبلغ ۲ میلیون یورویی پیش پرداخت قرارداد این مربی به فدراسیون فوتبال قرض بدهد باید فکر این روزها را می کرد!

سرویس ورزش مشرق – تبعات بی تدبیری مسئولان فدراسیون فوتبال و البته وزارت ورزش همچنان در ارتباط با پرونده سرمربیگری مارک ویلموتس ادامه دارد و با نگاهی دقیق تر به آن متوجه اشتباهات بزرگتر از سوی مسئولان رده بالاتری می شویم که هر یک برای خوشایند دیگری و دلایلی دیگر که قطعا برای خودشان موجه بودن این اقدامات را توجیه می کرده، همه کار کردند که فوتبال تا گردن در منجلاب خودساخته اش فرو برود.

در حالی که فدراسیون فوتبال به شدت درگیر دادرسی مجدد پرونده این مربی بلژیکی است و کاسه چه کنم، چه کنم در دست دارد که چطور از رای بدهی 6 میلیون یورویی اش به ویلموتس خلاص شود، بدهی به شستا هم قوز بالای قوز شده و این شرکت نیز پایش را روی خرخره فوتبال گذاشته و 2 میلیون یورو بدهی اش را به قیمت روز یورو می خواهد.

همان زمانی که اسحاق جهانگیری دستور داد تا شرکت شستا برای پرداخت مبلغ 2 میلیون یورویی پیش پرداخت قرارداد این مربی به فدراسیون فوتبال قرض بدهد باید فکر این روزها را می کرد! آن زمان که سلطانی فر(وزیر ورزش) و مهدی تاج(رییس وقت فدراسیون) تصور می کردند این بهترین راه حل برای دستیابی به گزینه مدنظرشان جهت برطرف کردن مشکلات فوتبال هستند، نمی دانستند قدم در راهی گذاشته اند که بخشی از سرانجامش نابودی ساختمان فدراسیون فوتبال است.

شستایی ها طبق عرف بازار، مبلغ 2 میلیون یورو را با قیمت همان زمان در سال 1398 (که هر یورو 12هزار و 500 تومان بود) پرداخت کرده اند و الان هم معادل همان مقدار یورو را درخواست کرده اند. البته فدراسیونی ها با تیزهوشی خاصی کل این مبلغ را با قیمت آن زمان 25 میلیارد تومان در نظر گرفته، 16 میلیاردش را هم پرداخته اند و حالا معتقدند که فقط 9 میلیاردش باقی مانده! ولی طرف دیگر این پرونده با احتساب قیمت امروز هر یورو 31 هزار و 500 تومان این رقم را معادل 63 میلیارد تومان تخمین زده و با توجه به سپری شدن زمان از موعد بازپرداخت، حکم توقیف و فروش ساختمان فدراسیون فوتبال را در دست دارد! حکمی که بابت این دیرکرد جریمه هایی را هم در نظر دارد. ساختمانی که گفته می شود 68 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

سئوال مهم از نمایندگان خانه ملت این است که چرا در همان زمان که معاون اول ریاست جمهور دستور به پرداخت این مبلغ از حساب شستا را صادر کرد او را بازخواست نکردند؟ شستایی ها که بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان دچار این همه مشکلات مالی هستند چرا باید در چنین وضعیتی 2 میلیون یورو به ویلموتس بدهند؟ آیا شرکتهای پولدار دیگری نبود که جهانگیری از این شرکت مایه گذاشت؟ این حاصل کدام تدبیر است که امروز بدهی 25 میلیاردی با افزایش بیش از دو برابر به 63 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

از یکسو شستا با دهها مشکل باقی مانده درباره بازنشسته ها نیازمند در اختیار داشتن طلبش است و از طرفی فدراسیون فوتبال اگر ساختمانش را از دست بدهد در این وضعیت اقتصادی از کجا می تواند بلافاصله یک ساختمان دیگر مشابه همین ساختمان را تهیه کند؟ گرچه شنیده ها حکایت از پادرمیانی وزیر ورزش و وزیر کار در این زمینه دارد تا برای فدراسیون فوتبال زمان بخرند که تا پیش از پایان سال جاری بتواند طلب شستا را بپردازد.

وزیر ورزش که خود در زمینه توصیه کردن انتخاب مارک ویلموتس جزو متهمان ردیف اول چرایی استخدام و عقد قرارداد با این بلژیکی بوده، حالا درباره پرونده شستا هم باید توضیح بدهد که چرا مجوز دریافت چنین مبلغی توسط مهدی تاج در فدراسیون فوتبال را صادر کرده است؟ نتایج بد ویلموتس با تیم ملی و قرار دادن تیم ملی روی لبه تیغ کم بود، حالا مخاطبان فوتبال باید اخبار با بی خانمان شدن ورزش محبوب شان هم سرگرم باشند!

اینها همه ماحصل تدبیر و امید در ورزش است که مسعود سلطانی فر به مهدی تاج بگوید مارک ویلموتس را بیاورید و نگران تأمین پیش پرداختش هم نباشید؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان