پرویز برومند در گفت و گو با مشرق:

مظاهری نبود استقلال به گل گهر می باخت/ فکری با این رویه به جایی نمی رسد!

پیشکسوت استقلال گفت: هر اتفاقی تا این مرحله از لیگ رخ داده به خاطر نبوغ و خلاقیت بازیکنانی است که استقلال دارد. فکری باید کمی عمیق تر درباره استقلال و روش بازی کردنش در لیگ فکر کند.

سرویس ورزش مشرق – به رغم صدرنشینی تیم استقلال پس از پیروزی برابر گل گهر سیرجان همچنان برخی از طرفداران استقلال معتقدند این تیم نمی تواند فوتبال خوبی در حد نام استقلال را ارائه بدهد. اینکه گل گهر با درخشش محمدرشید مظاهری نتوانست حتی یک مساوی  در خانه اش بگیرد دور از چشم طرفدارن این تیم نمانده است.

پرویز برومند، دروازه بان اسبق تیم استقلال در گفت و گو با مشرق، از بردی که استقلال را به صدر جدول رسانده است ابراز خشنودی می کرد ولی معتقد بود این برد اصلا به دلش نچسبیده است. وی نقش رشید مظاهری در این صدرنشینی را بیش از همه اعضای تیم می دانست و معتقد بود فکری نمی تواند با این وضعیت تیم را به جایگاه واقعی اش برساند.

متن این پرش و پاسخ در ادامه می آید:

* استقلال برد خوبی در سیرجان آورد؟

- اتفاقا اصلا برد خوبی نبود. این یکی از تلخ ترین سه امتیازهایی بود که استقلال گرفت. اگر آقای مظاهری درون دروازه استقلال نبود امکان نداشت حتی امتیازی در سیرجان بگیرد. متأسفانه استقلال هنوز سیستم خودش را پیدا نکرده است.

* ولی این تیم در حال حاضر صدر جدول است؟

- استقلال بازیکنان باکیفیتی دارد ولی هنوز نحوه بازی گرفتن از آنها را نمی داند. هنوز تاکتیک کلی تیم مشخص نیست. راه حمله کردن و گل زدن و یا دفع کردن و گل نخوردن در تیم مشخص نشده است.

* ولی تیم نتیجه اش را گرفته است؟

- هر اتفاقی تا این مرحله از لیگ رخ داده به خاطر نبوغ و خلاقیت بازیکنانی است که استقلال دارد. فکری باید کمی عمیق تر درباره استقلال و روش بازی کردنش در لیگ فکر کند. تیمی که دوتا گل می زند و یک پنالتی را نمی زند و بعد از گلهایش 70 دقیقه عقب می نشیند که تیم نشد. به هر حال تیم باید روشی برای بازی کردن داشته باشد که از دقیقه یک تا آخر بداند در هر لحظه چه برنامه ای دارد. لیگ ما خیلی ضعیف شده است و با این نفراتی که استقلال دارد که معتقدم از همه تیم های لیگ پرمهره تر است، پس باید بتواند راحت بازی کند و نتیجه اش را بگیرد.

* فکر می کنید برای این است که هنوز برخی هواداران از بازی های تیم رضایت ندارند؟

- من خودم یک هوادار استقلالی هستم که با دقت تیمم را زیر نظر دارم و می بینم که الان چند سال است که یکسری اتفاقات در حال تکرار شدن است و برای همین از محمود فکری می خواهم که با استفاده از یک تمرین دهنده خیلی خوب استقلال را به نتایج دلخواهش برساند.

* در بازی با گل گهر چه اتفاقی رخ داد که معتقدید نباید انجام می شد؟

- استقلال ظرف 20 دقیقه هر کاری خواست با تیم میزبان کرد. این یعنی استقلال واقعی شخصیتی دارد که فقط 20 دقیقه بازی اش برای حریفانش کافیست ولی نه اینکه تا دقیقه 90 برود و عقب بایستد.

* نقش محمدرشید مظاهری در این برد را چقدر می دانید؟

- استقلال همیشه دو دروازه بان خوب داشته و همواره دروازه بانان خودش را به تیم ملی معرفی کرده است. الان هم خوشحالم که این دو دروازه بان خوب برای استقلال توپ می زنند. حسینی هم خوب است ولی خب فصل قبل حواشی برای خودش ایجاد کرد که نتوانست بازدهی همیشگی اش را داشته باشد. ولی معتقدم مظاهری در استقلال به آن چیزی که مستحقش بود دست یافته است.

* بازی با آلومینیوم را چطور پیش بینی می کنید؟

- رسول خطیبی فصل قبل با ماشین سازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد و حالا برای این بازی خیلی انگیزه دارد. قطعا آلومینیوم حالا در جایگاهی در جدول ایستاده که خیلی ها تصورش را نمی کردند. تیم خوبی است اما تیمی نیست که بتواند برای استقلال عرض اندام کند. باید دید در آستانه دربی کادر فنی استقلال جانب احتیاط ر ا در نظر می گیرد یا نه.

* ممکن است دربی روی این بازی تأثیر بگذارد؟

- خب شاید فکری نخواهد بازیکنانش مصدوم شوند و یا اخطاری بگیرند که دربی را از دست بدهند. ولی باید این را بدانیم هر بازی 3 امتیاز خودش را دارد و ممکن است امتیازات همین بازی در روز پایانی لیگ سرنوشت قهرمانی استقلال را تعیین کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان