محرمانه‌های شیرین نجفی: جعبه سیاه پرونده روح الله زم و آمدنیوز

شیرین نجفی (یا سودابه خرسند) دختر همکار با روح الله زم، گرداننده سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز که چند وقت پیش اعدام شد، محسوب می شود و طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه، شیرین نجفی به اتهام همکاری با روح الله زم، تحت تعقیب بود و اکنون در بازداشت به سر می برد

محرمانه‌های شیرین نجفی: جعبه سیاه پرونده روح الله زم و آمدنیوز

شیرین نجفی (یا سودابه خرسند) دختر همکار با روح الله زم، گرداننده سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز که چند وقت پیش اعدام شد، محسوب می شود و طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه، شیرین نجفی به اتهام همکاری با روح الله زم، تحت تعقیب بود و اکنون در بازداشت به سر می برد. سخنگوی قوه قضاییه اخیرا اعلام کرده که حکم تعقیب شیرین نجفی ، قطعی نیست و در مرحله تجدید نظر خواهی قرار گرفته است.

هنوز جزییاتی از پرونده قضایی شیرین نجفی اعلام نشده است اما قبلا مقامات قضایی گفته بودند که پرونده روح الله زم، ابعاد گسترده ای دارد و هنوز این پرونده با وجود اعدام متهم شماره یک آن، بسته نشده است. شیرین نجفی دختری است که گفته شده در سفر روح الله زم از پاریس به عراق، نقش کلیدی داشته است. در کانال تلگرامی آمد نیوز، 18 بار از شیرین نجفی به عنوان فعال رسانه ای نام برده شده است.

شیرین نجفی مدت ها است که در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور ظاهر نشده است. او پس از دستگیری و بازداشت روح الله زم، با رسانه ها گفت و گو کرده بود. مهسا رازانی ، همسر روح الله و عروس محمد علی زم گفته بود که شیرین نجفی از جمله افرادی بود که در سفر روح الله زم به عراق، همراه وی بود.

با این حال، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده که شیرین نجفی بازداشت شده است اما هنوز اطلاعات تکمیلی درباره دستگیری و محل دستگیری شیرین نجفی اعلام نشده است. ابوالقاسم صلواتی، روح الله زم را در نیمه نخست سال 99، محاکمه کرد.

شیرین نجفی از دستیاران روح الله زم، دستگیر و در ایران بازداشت است. برخی از نزدیکان روح الله زم ادعا کرده بودند که شیرین نجفی، از جمله افرادی است که پایه گذار دستگیری وی شده است.

قرار است دادگاه رسیدگی به پرونده شیرین نجفی در روزهای پایانی دی ماه 99 در تهران برگزار شود. شیرین نجفی یکی از ادمین های کانال تلگرامی آمد نیوز بود. از معتمدان روح الله زم در پاریس که اطلاعات زیادی درباره وی در دسترس نیست. شیرین نجفی قبلا گفته بود که از طریق تلویزیون، از بازداشت روح الله زم مطلع شده است.

شیرین نجفی گویا ادمین دوم کانال تلگرامی آمد نیوز بوده و روابط مخفیانه با روح الله زم در پاریس داشته است. ویدیو زیر، فایل صوتی منتسب به شیرین نجفی است. شیرین نجفی در مصاحبه تلویزیونی با نوری زاده گفته بود که معشوقه روح الله زم نبوده است و عاشقانه خانواده روح الله زم را دوست داشته است. شیرین نجفی به تلویزیون ایران اینترنشنال گفته بود که وی 15 میلیون یورو پول نقد به روح الله زم نشان نداده است که به عراق سفر کند.

شیرین نجفی قبلا گفته بود که مقامات فرانسوی، از سفر روح الله زم به عراق مطلع بودند اما ممانعتی مبنی بر سفر او به کشور همسایه ایران نداشته اند. صحت بسیاری از ادعا ها درباره زندگی و نقش آفرینی تکنیکی و حمایتی شیرین نجفی از روح الله زم را به دلیل امنیتی بودن فعالیت های وی نمی توان تایید کرد و باید منتظر برگزار دادگاه و احتمالا پخش اعترافات شیرین نجفی از تلویزیون ایران در زمستان 99 باشیم.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان