آمار مساوی محمدرشید مظاهری و حامد لک؛

با این دو بازیکن استقلال و پرسپولیس شانس برد بیشتری دارند؟

تیم های استقلال و پرسپولیس در حالی به دربی رسیده اند که هر دو دروازه بان سرخابی، در آمار کلین شیت و گل خورده دقیقا با هم برابر هستند.

سرویس ورزش مشرق – دیدار دربی پیش رو بازیکنان زیادی را در دل خود جای داده که برای اولین بار این مصاف بزرگ و حساس را تجربه می کنند که در این بین محمدرشید مظاهری و حامد لک نیز جزو این دسته محسوب می شوند. با این توضیح که آمار هر دو این دروازه بان ها دقیقا شبیه به هم است!

*محمدرشید مظاهری

محمدرشید مظاهری دروازه بان استقلال که در فصل نقل و انتقالات تابستانی از تیم تراکتور به استقلال پیوست در 7 مسابقه ای که برای این تیم به میدان رفته توانسته با 5 کلین شیت در صدرنشینی تیم استقلال نقش بسزایی را ایفا کند. او که از دیدار مقابل ماشین سازی تبریز در چارچوب هفته سوم لیگ برتر به ترکیب تیم استقلال راه پیدا کرد تاکنون تنها در دو دیدار مقابل صنعت نفت آبادان که با نتیجه تساوی (1-1) به پایان رسید و روبروی گل گهر سیرجان که با برد (1-2) استقلال تمام شد دو بار دروازه اش را باز شده دیده است.

او پس از درخشش در سیرجان روبروی گل گهر، در آخرین دیدار استقلال روبروی آلومینیوم اراک هم درخشید و کاری کرد تا تیمش با برد و البته خودش با کلین شیت به دیدار دربی بزرگ پایتخت برسند.

او در مصاف آخر استقلال در 6 موقعیتی که توپ به درون چارچوب دروازه اش زده شد موفق بود تا صددرصد موقعیت های حریف را بی اثر کرده باشد.

دروازه بان اصلی استقلال با این آمار قابل توجه (7 بازی - 5 کلین شیت – 2 گل خورده – بدون باخت) از آمادگی بالای خود برای ورود به اولین دربی زندگی ورزشی اش خبر داد و از طرفی تا حد زیادی خیال طرفداران استقلال بابت دروازه تیم شان پس از جدایی سید مهدی رحمتی را راحت کرد.

*حامد لک

در نقطه مقابل حامد لک هم در حالی خود را برای تجربه اولین دربی زندگی فوتبالی اش آماده می کند که او نیز جایگزین دروازه بان مطرحی به نام علیرضا بیرانوند شده است. دروازه بان اصلی تیم ملی که با پرسپولیس جام های مهمی را کسب کرده و جایش در دربی برای هواداران پرسپولیس به شدت خالی است. با این همه لک نیز در این ماه ها چه در لیگ قهرمانان آسیا 2020 و چه در لیگ برتر آمار قابل توجهی را از خود برجای گذاشته که کاملا شبیه به همتایش در استقلال است.

پرسپولیس با دو بازی کمتر نسبت به استقلال، تا دیدار با سپاهان، 7 بار در لیگ برتر بیستم به زمین رفته که در هر 7 مسابقه حامد لک دروازه بان این تیم بوده است. او در این 7 دیدار تنها 2 گل خورده که در دو دیدار با نتیجه تساوی 1-1 مقابل نساجی مازندران و ذوب آهن بوده است.

حامد در 5 دیدار دیگر موفق به کلین شیت شده و در دو دیدار هم با پرسپولیس به برد دست یافته و هرگز باخت با پرسپولیس را تجربه نکرده است تا برای هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس دروازه بانی مطمئن باشد.

حامد لک در دیدار ماقبل دربی هم با درخشش درون دروازه پرسپولیس بارها مانع از گلزنی مهاجمان و هافبک های تیم سرسخت و مدعی سپاهان شد و نشان داد روحیه بالایی برای حضور در دربی اول زندگی اش را دارد.

بی شک تقابل این دو دروازه بان در دو سوی میدان دربی 22 دیماه، یکی از جذابترین لحظات را برای طرفداران هر دو تیم رقم خواهد زد چون هم استقلالی ها و هم پرسپولیسی ها حساب ویژه ای روی این دو نفر برای بازی عقب افتاده هفته هشتم باز کرده اند و معتقدند دروازه بان تیم شان به این راحتی ها گل نمی خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان