ماهان شبکه ایرانیان

دکوراسیون داخلی منظم و زیبا با این ۱۵ راه حل

طبقه بندی و نظم دهی: حال که مدتی است از روزهای عید گذشته است، ما بهتر می‌توانیم در مورد وسایلی که پیش از عید خریداری کردیم بهتر فکر کنیم

طبقه بندی و نظم دهی: حال که مدتی است از روزهای عید گذشته است، ما بهتر می‌توانیم در مورد وسایلی که پیش از عید خریداری کردیم بهتر فکر کنیم.در روزهای پایانی سال ما و اعضای خانواده‌مان لباس‌ها و وسایل زیادی را خریداری می‌کنیم و طبیعی است که این وسایل و لباس‌ها به جایی برای نگهداری نیاز دارند. اکنون در خانه های نقلی امروزی  چاره چیست؟ باید آن‌ها را در لابه‌لای وسایل قدیمی جا داد و یا وسایل کهنه را بیرون ریخت تا فضای کافی برای وسایل جدید پیدا شود؟ راه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما ما در این مطلب می‌خواهیم 15 راه جذاب برای افزایش فضاهای نگهدارنده در خانه به شما نشان دهیم تا نه تنها فضاهای کافی در اختیار شما قرار بگیرد، بلکه بتوانید اشیای تزئینی و زیبای خود را نیز در دید همگان قرار دهید.با چیدانه همراه شوید.

کلاه‌ها، شال‌ها، و روسری‌ها

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، چنگک‌های ساده و چند میله کوچک به دیواری نصب شده‌اند که روی آن با تکه‌های مجلات پوشش داده شده است. چنین ترکیبی در عین این‌که فضای ورودی این خانه را جذاب کرده است، هزینه زیادی هم نداشته است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با یک ایده ساده فضای ورودی این خانه از این رو به آن رو شده است. برای این‌که این فضا تمیز و منظم باقی بماند، بهتر است شال‌ها در یک طرف و کلاه‌ها در طرف دیگر، و هم‌چنین کت‌ها درون یک کمد یا روی یک جالباسی قرار گیرند.

کروات‌ها

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، کروات‌های رنگی و زیبا به یک طناب وصل شده‌اند و به دیوار پشتی خود یک طرح گرافیکی زیبا اضافه کرده‌اند. در زیر کروات‌ها برای دردسترس بودن کلاه‌ها یک میله ساده قرار دهید تا هنگام انتخاب کروات، کلاه‌ها هم جلوی چشم شما باشند تا بتوانید بهترین ترکیب را انتخاب کنید.

کیف‌ها

به جای این‌که کیف‌ها را در درون یک کمد روی همه تلنبار کنید، چند چنگک ساده به دیوار بزنید و آن‌ها را روی دیوار و جلوی چشم خود قرار دهید. پیش از آن‌که هر گونه سوراخی برای نصب چنگک‌ها روی دیوار ایجاد کنید، کیف‌ها را روی آن بگیرید تا بهترین ترکیب را پیدا کرده و در نهایت چنگک‌ها را نصب کنید. اگر می‌خواهید فضای شما زیباتر شود، دیوار پشت کیف‌ها را کاغذ دیواری کنید.

مطلب پیشنهادی: طراحی  انواع کاغذ دیواری و دیوار پوش

وسایل متفرقه

وسایل متفرقه معمولا جای مشخص و مناسبی در خانه ندارند. برای حل این مسئله، یک دراور قدیمی را انتخاب کرده و آن را با یک پارچه سیاه و سفید (مانند عکس بالا) روکش کنید و در نهایت وسایل مختلف خود را درون کشوهای آن بچینید. می‌توانید روسری‌ها، دستکش‌ها، کیف‌های کوچک، کمربندها، و بسیاری از وسایل دیگر را درون کشوها قرار دهید. فقط این وسایل را به گونه‌ای دسته‌بندی کنید که هنگام نیاز به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

کفش‌های پاشنه‌بلند

 چند ردیف گچ‌بری تاجی ساده روی دیوار ایجاد کنید  تا یک فضای بسیار خوب برای نگهداری از کفش‌های پاشنه‌بلند در خانه شما ایجاد شود. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، دیوار سفید رنگ ظاهر بسیار زیبایی دارد، اما برای جلوگیری از ایجاد خراش روی دیوار، از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید یا هنگام گذاشتن و برداشتن کفش‌ها حسابی دقت کنید تا آسیبی به دیوار نرسد.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی خانه بازیگران و چهره های مشهور

کفش‌های بدون پاشنه

 آیا شما عاشق کفش‌های کتانی، کفش‌هایی با کف صاف، صندل، و آیا دمپایی‌های تابستانی هستید؟ با استفاده از یک قفسه ساده و کم‌عمق می‌توانید تعداد بسیار زیادی از این نوع کفش‌ها را نگهداری کنید. فقط هنگام چیدن آن‌ها حسابی به رنگ و شکل آن‌ها دقت کنید. مالک خانه‌ای که در عکس بالا مشاهده می‌کنید در این مورد دقت کرده و نه تنها تعداد زیادی از این نوع کفش‌ها را درون یک قفسه ساده قرار داده، بلکه با استفاده از یک چیدمان هوشمندانه یک طرح رنگی زیبا را نیز در فضا ایجاد کرده است.

کفش‌های مورد علاقه

یکی از فرورفتگی‌های داخل خانه خود را انتخاب کرده، درون آن را کاغذدیواری کنید، و در نهایت چند قفسه ساده در آن بسازید. این فضا اکنون بسیار مناسب نگهداری و به نمایش گذاشتن کفش‌های مورد علاقه شماست. این ایده هم‌چنین برای کیف‌ها، جواهرات، کلاه‌ها، و دیگر وسایل جذابی که به آن‌ها علاقه زیادی دارد مناسب است. فقط هنگام انتخاب کاغذدیواری این نکته را توجه داشته باشید که باید از کاغذدیواری به عنوان بستری برای دیده شدن وسایل دیگر از آن استفاده شود پس از انتخاب کاغذدیواری با طرح‌های شلوغ بپرهیزید.

مطلب پیشنهادی: خانه نیم وجبی یک دختر ایرانی

پل طبیعت ، جلوه ای خاص میان آب و آتش

کفش‌های باارزش و زیبا

 اگر می‌خواهید کفش‌های باارزش شما در فضا بدرخشند، آن‌ها را در چند قفسه که از پشت به آن نور تابیده می‌شود قرار دهید. با این کار هم می‌توانید کفش‌های باارزش خود را جلوی چشم داشته باشید و هم فضایی شبیه فروشگاه‌های لوکس در خانه ایجاد کنید.

طلاها و جوهرات مورد علاقه

 یک میز چوبی کوچک که دارای شکلی ارگانیک و طبیعی است و چند حفره کوچک روی میز، فضای بسیار خوب و زیبایی برای نگهداری و به نمایش گذاشتن طلا و جواهرات است. شما هم‌چنین از میزهای کناری کوچک که دارای طرح‌های زیبایی هستند می‌توانید برای به نمایش گذاشتن جواهرات مورد علاقه خود استفاده کنید.

النگوها، حلقه‌ها، و ساعت‌ها

میله‌هایی که مخصوص به نمایش گذاشتن و نگهداری از النگوها و حلقه‌ها ساخته می‌شوند فقط یک گزینه از میان چندین گزینه هستند. ظرف‌های چندطبقه، ظرف‌های مخصوص شیرینی، و سینی‌های جذاب که همگی متعلق به آشپزخانه هستند نیز از دیگر گزینه‌های شما هستند. در این کار خلاق باشید و حسابی به پیرامون خود نگاه کنید تا بتوانید چند وسیله ساده دیگر برای نگهداری و به نمایش گذاشتن النگوها، حلقه‌ها، و ساعت‌ها پیدا کنید.

گردنبندها و گوشواره‌ها

 استفاده از یک تابلوی اعلانات که دارای روکش پارچه‌ای زیبا و یک قاب جذاب است می‌تواند شیوه‌ای خلاقانه برای نگهداری و به نمایش گذاشتن گردنبندها و گوشواره‌ها باشد. این ایده علاوه بر این‌که فضای زیادی از شما نمی‌گیرد، باعث می‌شود تا این وسایل ارزشمند درون کشوها داخل هم گیر نکنند.

ایده جذاب دیگر برای این کار نصب کردن یک تابلوی اعلانات حفره‌دار و رنگ‌شده روی دیوار است. می‌توانید گردنبدها و گوشواره‌ها را به میله‌ها و یا چنگک‌های Sشکل آویزان کنید. خوبی این ایده این است که به راحتی می‌توانید عینک‌های آفتابی خود را نیز در همین جا به نمایش بگذارید.

کمد لباس

 فضای داخلی کمد خود را به رنگی غنی و طلایی درآورید و یک منبع نوری و یک آینه به آن اضافه کنید تا درخشش کمد شما دوچندان شود. اگر یک اتاق نگهداری از لباس‌ها در خانه ندارید، با نصب کردن یک آینه قدی به دیوار کنار کمد خود این فضا را در گوشه اتاق خواب ایجاد کنید. چند قفسه بدون در و یا یک نیمکت نیز به این فضا اضافه کنید تا فضای شما تکمیل شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی کمد و اتاق لباس

کاور لباس در خانه

فضایی برای نمایش لباس‌ها

 برای کسانی که به دنبال ایده‌ای جذاب برای به نمایش گذاشتن لباس‌ها و کفش‌های خود هستند، عکس بالا بسیار آموزنده است. این چیدمان هم زیباست و هم کاربردی. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید از چند لوله ساده برای ایجاد فضایی برای به نمایش گذاشتن لباس‌ها استفاده شده و چند قفسه چوبی ساده نیز برای به نمایش گذاشتن کفش‌ها در نظر گرفته شده است. همان‌طور که می‌بینید این دو قسمت در طول هم قرار گرفته و فضای زیادی را نیز اشغال نکرده‌اند.

وسایل اضافی

 یک نردبان (یک نردبان زیبا نه از آن نردبان‌هایی که در ابزارفروشی‌ها پیدا می‌شود و در هر خانه‌ای یکی از آن‌ها وجود دارد) را مقابل دیوار اتاق خواب یا دیوار کناری کمد لباس‌ها قرار دهید و یک لباس جذاب و مورد نظر خود را روی آن بگذارید. این لباس برای نمونه می‌تواند شلوار جین مورد علاقه شما که همیشه آن را به تن می‌کنید باشد. شما هم‌چنین می‌توانید از این نردبان برای قرار دادن لباس‌هایی استفاده کنید که قرار است آن را روز بعد به تن کنید. این ایده علاوه بر کاربردی بودن یک نوع عنصر طراحی نیز در فضا به حساب می‌آید.

لباس‌های کثیف

دسته‌بندی کردن. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، سه سبد که دارای دسته‌هایی از جنس طناب هستند در زیر یک میز کنسولی قرار گرفته‌اند و تبدیل به جایی برای قرار دادن لباس‌های کثیف شده‌اند. هم‌چنین وجود یک چهارپایه، مانند چهارپایه قرمز رنگی که در عکس بالا موجود است، به شما در لباس پوشیدن، به ویژه بستن کفش‌ها، کمک زیادی می‌کند.

مطالب پیشنهادی: از بین بردن خراشیدگی مبلمان چوبی تنها در 5 دقیقه

ترفند های دکوراسیون برای دیوار پشت تلویزیون

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان