خودرو‌های آلمانی که ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند

ب ام و iX از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی محور‌های جلو و عقب مجموعا ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵ ثانیه‌ای را برای این کراس‌اور امکان‌پذیر می‌کنند.

با وجود کرونا و ترس از بحران اقتصادی، خودروسازان آلمانی خودرو‌های مفهومی خود را وارد خط تولید کردند. دست‌چینی از مدل‌های الکتریکی خودروسازان آلمانی که امسال وارد بازار می‌شوند در این گزارش تصویری:
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
 
پورشه کراس توریسمو
پورشه کراس توریسمو، مفهومی که در نمایشگاه ژنو در سال 2018 رونمایی شده بود، امسال وارد بازار می‌شود. این پورشه با طول 4،95 متر، به سیستم تمام چرخ محرک و قدرت در مجموع 600 اسب بخار مجهز است. این کراس‌اور تمام برقی با سرعت 250 کیلومتر در ساعت، برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به کمتر از 3،5 ثانیه نیاز دارد. باطری آن در 4 دقیقه برای 100 کیلومتر شارژ می‌شود.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
پورشه تایکان (موتور و محور عقب)
خودرویی کاملا برقی در دو مدل توربو و توربو اس عرضه می‌شود که مجهز به باتری‌های لیتیون یون ولتاژ بالا هستند. قدرت تایکان توربو و توربو اس به ترتیب می‌تواند تا 671 و 751 اسب‌بخار هم برسد. سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، 3،2 ثانیه و 2،8 ثانیه برای تایکان توربو و توربو اس است. با شارژ کامل می‌تواند تا 400 کیلومتر را طی کند. پورشه تایکان (موتور و محور عقب) نخست وارد بازار چین می‌شود.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
ب ام و iX
ب ام و iX از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی محور‌های جلو و عقب مجموعا 500 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 5 ثانیه‌ای را برای این کراس‌اور امکان‌پذیر می‌کنند. باتری‌های این خودرو، شعاع حرکتی 600 کیلومتر مطابق WLTP اروپا را ممکن می‌کنند. این ب ام و در نیمه دوم سال وارد بازار می‌شود.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
ب ام و i4
ب ام و i4 از یک موتور الکتریکی با قدرت 530 اسب بخار و باتری‌های 80 کیلووات ساعت استفاده می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 4 ثانیه‌ای داشته باشد. شعاع حرکتی این خودرو، 432 تا 600 کیلومتر است. سیستم‌های الکترونیکی آن حکایت از آغاز عصر جدیدی در عرصه خودرو دارد.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
مرسدس EQA
با کسر کمک‌های دولتی که برای خرید خودرو‌های برقی پرداخت می‌شوند، قیمت این مرسدس تمام الکتریکی کمتر از 40 هزار یورو خواهد بود. شعاع حرکت این مرسدس بنز با یک شارژ باطری تا 400 کیلومتر است. مرسدس بنز در آخر این سال با دو خودروی الکتریکی دیگر EQS و EQE علاقمندان را غافلگیر خواهد کرد.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
مرسدس – مایباخ 2021
ده برنامه ماساژ، رانندگی در آرامش و بدون سر و صدا، تامین نور داخل با 253 لامپ ال‌ای دی در رنگ‌های گوناگون و ده‌ها امکان لوکس دیگر در خودرویی با موتور 12 سیلندر که مخصوص این اتومبیل ساخته شده است. مرسدس میاباخ در بهار امسال وارد بازار آلمان می‌شود. آمریکا و چین در ماه آوریل و دیگر کشور‌های اروپایی از تابستان این خودرو را دریافت می‌کنند.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
فولکس‌واگن ID.4
تنها چند ماه پس از ID.3 فولکس واگن ID.4 را عرضه کرد. برد باطری‌های این خودرو با یک شارژ تا 520 کیلومتر است. آئودی Q4 e-tron و اسکودا انیاک نیز از تکنولوژی این خودرو بهره می‌برند. کابین آن کاملا دیجیتالی است کنترل خودرو و با لمس سطوح و کنترل هوشمند صوتی و بصری صورت می‌گیرد.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
گلف R
این خودرو گلف ساخت فولکس واگن با قدرت 320 اسب بخار شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت معادل 7. 4 ثانیه دارد. در گلف R از کمک فنر‌های فعال در کنار رینگ‌های بزرگ 19 اینچی استفاده شده که تأثیر مثبتی روی فرمان‌پذیری گذاشته‌اند. در مقابل راننده از نمایشگر 12.3 اینچی با وضوح بالا استفاده شده است. یک نمایشگر لمسی 9.2 اینچی نیز امکاناتی مانند سیستم صوتی و رهیاب ماهواره‌ای را درون خود جای داده است.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
اسکودا – انیاک iV
خودرو اسکودا که در جمهوری چک تولید می‌شود از زیر مجموعه‌های فولکس‌واگن آلمان است و از کمک‌های تکنیکی کمپانی مادر بهره می‌برد. خودروی انیاک iV که امسال وارد بازار می‌شود موتوری به قدرت 148 تا 204 اسب بخار دارد و با یک شارژ باطری مسافت 500 کیلومتری را طی می‌کند. سیستم‌های هوشمند در این خودرو نیز در خدمت راننده قرار دارند. قیمت این خودرو از 33 هزار 800 یورو شروع می‌شود.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
فولکس واگن آرتئون
فولکس واگن لیموزین آرتئون " Shooting Brake" که دارای موتوری با قدرت 320 اسب بخار است را امسال وارد بازار می‌کند. از نوامبر سال 2020 موتور هیبریدی آن آماده شده است و قیمت آن از 45 هزار یورو به بالا است.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
آئودی Q8، 60 TFSIe Quattro
این آئودی با موتور شش سیلندر با قدرت 340 اسب بخار و موتور برقی با 136 اسب بخار کار می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت معادل 4. 5 ثانیه دارد. قدرت تولیدی توسط سیستم تمام چرخ محرک کواترو (Quattro) به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. قیمت یکی از هوشمند‌ترین خودرو‌های جهان از 92 هزار و 800 یورو شروع می‌شود.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
آئودی Q5 – Sportback
آئودی SQ5 اسپرت‌بک به پیشرانه‌ی سه‌لیتری توربوشارژ خورجینی شش‌سیلندر با 349 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. در داخل کابین، صفحه‌نمایش لمسی 10/1 اینچی جدیدی وجود دارد که کمی بالاتر از داشبورد قرار می‌گیرد. قیمت این آئودی از 52 هزار یورو شروع می‌شود.
 
خودرو‌های آلمانی که 2021 وارد بازار می‌شوند
آئودی RS e-tron GT
آئودی ای-ترون جی‌تی، سومین محصول برقی آئودی، قادر است در زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و با یک‌بار شارژ مسافت 400 کیلومتر را طی می‌کند. سقف آن از کربن و سایر ساختار آن از فولاد و آلومینیوم است. قیمت این خودرو از 67 هزار یورو شروع می‌شود.
 
منبع: دویچه وله
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان