فیلم دلخراش کودک آزاری در تاکستان قزوین

شواهد کودک آزاری در تاکستان قزوین حاکی از آن است که پسربچه دچار بیماری سندرم داون است و به همین خاطر قدرت دفاع کردن از خود و یا حتی فریاد زدن و کمک خواستن را هم ندارد.

آزار کودک معلول
 
فرادید؛ در روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش شد که کودک معلولی را نشان می‌دهد که در تاکستان قزوین توسط فردی ناشناس مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته است.

در این فیلم چند دقیقه‌ای مرد جوانی حضور دارد که درحال سیگار کشیدن است. در انتهای اتاق پسرخردسالی روی یک بلندی ایستاده است. شواهد حاکی از آن است که پسربچه دچار بیماری سندرم داون است و به همین خاطر قدرت دفاع کردن از خود و یا حتی فریاد زدن و کمک خواستن را هم ندارد.

 
در پی انتشار این فیلم، با دستور رئیس سازمان بهزیستی و پیگیری‌های تیمی متشکل از معاونت توانبخشی، معاونت اجتماعی، اورژانس اجتماعی و حراست و اداره کل بهزیستی استان قزوین، موضوع کودک‌آزاریِ کودک معلول با جدیت کامل در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت و بررسی‌های لازم جهت یافتن این کودک آغاز شد و با جست‌وجو میان کودکان سندروم داون در این محدوده سنی، مشخص شد که این کودک در روستای اک شهرستان تاکستان استان قزوین سکونت دارد.
 
بنابراین با پیگیری بهزیستی استان قزوین از طریق دستگاه قضایی، عامل کودک‌آزاریِ کودکِ معلول، در کمتر از 12 ساعت شناسایی و دستگیر شد.

متهم که ناپدری کودک است و به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد جهت انجام تحقیقات قضایی به دادگاه بخش اسفرورین تاکستان ارجاع شد.
 

قانون کودک آزاری

در سال 1381 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شد که در آن کلیه اشخاصی که به سن هجده سال تمام هجری شمسی نرسیده‌اند از‌حمایت‌های قانونی مذکور در این قانون بهره‌مند می‌شوند.

ماده 2 قانون فوق کودک آزاری را اینگونه بیان کرده است: هر نوع اذیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آنان را به مخاطره اندازد ممنوع است.


‌لازم به ذکر است طبق ماده 5 همین قانون: «کودک آزاری از جرائم عمومی بوده و احتیاج به شکایت شاکی خصوصی ندارد.» به طور مثال: در صورتی که در خیابان و یا به طور کلی در جامعه اگر فردی مرتکب جرم کودک آزاری گردد هر فردی می‌تواند از مرتکب شکایت کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر